שוק הרכב הישראלי אמנם מסכם מחצית ראשונה חיובית, אך בכל שלושת החודשים האחרונים נרשמה ירידה לעומת 2016.
עם מסירות של 25,137 רכבים חדשים בחודש יולי 2017, שוק הרכב הישראלי אמנם מסכם מחצית ראשונה חיובית, מסירות של 168197 רכבים חדשים וגידול של 1.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך יחד עם זה אין ספק כי שוק הרכב הישראלי חווה האטה במכירות רכב חדש.
אם הרבעון הראשון של השנה הסתכם בעלייה של 8.9% לעומת הרבעון הראשון של 2016, ברבעון השני של השנה אנחנו רואים ירידה של 7.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, במספרים זה יוצא שברבעון השני של השנה נמסרו כ-5320 רכבים פחות מהתקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם 23,548 רכבים חדשים מתחילת השנה, אך עבור המותג מדובר למעשה בירידה של 0.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה שבמקום השני, עם מסירות של 21,384, רושמת עלייה צנועה של 2.1%. טויוטה שבמקום השלישי עם מסירות של 18,410 רכבים חדשים, רושמת עלייה משמעותית יותר של 6.9% וסקודה שכבר חזק במקום הרביעי רושמת עלייה של 7.2% עם מסירות של 12,989 רכבים חדשים. סוזוקי במחצית ראשונה מצוינת סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 8,909 רכבים חדשים ורושמת עלייה של 50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
אם בשנים האחרונות התרגלנו לראות בעיקר עלייה בכל המותגים, הפעם המצב קצת שונה עם לא מעט מותגים שרשמו ירידה לעומת 2016, מאזדה לדוגמה עם ירידה של 16.3%, מיצובישי עם ירידה של 22.5%, שברולט עם ירידה של 15.7%, פולקסווגן וסובארו עם ירידה של 21.8% ו-24.7% בהתאמה. מחזיקי המניות של קרסו יכולים להיות די מאושרים שכן ניסאן, רנו ודאצ'יה מסכמות את המחצית הראשונה עם עליות נאות למדי, 35% לרנו, 50 % לדאצ'יה ו-18.8% לניסאן.
בעוד שוק הרכב העממי מדשדש, בשוק היוקרה ממשיכים לחגוג, גם אם באופן צנוע. אודי מובילה עם מסירות של 3,107 רכבים חדשים וגידול של 10.9%, מרצדס עם מסירות של 2,732 רכבים חדשים וגידול של 13.3%, ב.מ.וו עם מסירות של 2,077 רכבים חדשים וגידול של 8%, מזראטי, פורשה וקאדילק רשמו גם הם גידול משמעותי (80% ומעלה).
מקום | יצרן | 2017 | מוניות | 2016 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 23548 | 23714 | -0.7% | |
2 | קיה | 21384 | 332 | 20936 | 2.1% |
3 | טויוטה | 18410 | 171 | 17226 | 6.9% |
4 | סקודה | 12989 | 682 | 12121 | 7.2% |
5 | סוזוקי | 8909 | 5938 | 50.0% | |
6 | מאזדה | 8277 | 9894 | -16.3% | |
7 | ניסאן | 8203 | 6903 | 18.8% | |
8 | רנו | 7293 | 544 | 5390 | 35.3% |
9 | מיצובישי | 6839 | 8824 | -22.5% | |
10 | סיטרואן | 4922 | 228 | 4609 | 6.8% |
11 | סיאט | 4915 | 5006 | -1.8% | |
12 | הונדה | 4564 | 4042 | 12.9% | |
13 | שברולט | 4362 | 5172 | -15.7% | |
14 | פיג'ו | 3898 | 73 | 3902 | -0.1% |
15 | פולקסווגן | 3641 | 46 | 4657 | -21.8% |
16 | סובארו | 3429 | 2 | 4553 | -24.7% |
17 | אאודי | 3107 | 2801 | 10.9% | |
18 | מרצדס | 2732 | 572 | 2411 | 13.3% |
19 | דאצ'יה | 2599 | 174 | 1713 | 51.7% |
20 | פיאט | 2521 | 2765 | -8.8% | |
21 | אופל | 2448 | 51 | 3266 | -25.0% |
22 | ב.מ.וו | 2077 | 1923 | 8.0% | |
23 | פורד | 1799 | 1 | 2328 | -22.7% |
24 | איסוזו | 823 | 1146 | -28.2% | |
25 | לקסוס | 767 | 879 | -12.7% | |
26 | וולוו | 736 | 766 | -3.9% | |
27 | ג'יפ | 559 | 482 | 16.0% | |
28 | מיני קופר | 389 | 351 | 10.8% | |
29 | אלפא רומיאו | 383 | 305 | 25.6% | |
30 | קאדילאק | 362 | 191 | 89.5% | |
31 | אם.ג'י | 250 | 134 | 86.6% | |
32 | אינפיניטי | 226 | 234 | -3.4% | |
33 | סאנגיונג | 186 | 8 | 274 | -32.1% |
34 | לנד רובר | 175 | 217 | -19.4% | |
35 | פורשה | 102 | 46 | 121.7% | |
36 | מזראטי | 97 | 28 | 246.4% | |
37 | יגואר | 72 | 83 | -13.3% | |
38 | סמארט | 64 | 85 | -24.7% | |
39 | די אס | 44 | 7 | 528.6% | |
40 | קרייזלר | 44 | 81 | -45.7% | |
41 | אבארט | 35 | 31 | 12.9% | |
42 | אסטון מרטין | 11 | 8 | 37.5% | |
43 | פרארי | 6 | 7 | -14.3% | |
44 | דוד'ג | 0 | 9 | -100.0% | |
45 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
46 | ביואיק | 0 | 0 | ||
47 | סייק | 0 | 2 | -100.0% | |
48 | לנציה | 0 | 0 | ||
49 | איווקו | 0 | 1 | -100.0% | |
סה"כ | 168197 | 2884 | 165461 | 1.7% |