האיחוד בין PSA ל-FCA יתבסס על שותפות שווה של 50/50 וייצור את אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם.
לאחר אין ספור שמועות והכחשות כעת זה רשמי, קבוצת PSA וקבוצת FCA מכריזות על מיזוג, מיזוג ההופך את החברה המשותפת לחברת הרכב הרביעית בגודלה בעולם, אחרי קבוצת פולקסווגן, הברית רנו-ניסאן-מיצובישי וטויוטה מוטורס.
קבוצת PSA כוללת כיום 4 מותגי רכב: פיג'ו, סיטרואן, אופל (ווקסהול בבריטניה) ו-DS. קבוצת FCA כוללת את המותגים: פיאט, קרייזלר, ג'יפ, ראם, דודג', אלפא רומיאו, אבארט, מזראטי ולנצ'יה. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, היחוד יהיה על בסיס של שותפות שווה (50/50) ובראש החברה המשותפת יעמוד מנכ"ל PSA הנוכחי קרלוס טאווארס.
הקבוצה המשותפת תייצר, כבר עתה, כ-8.7 מיליון רכבים בשנה והאיחוד, יאפשר חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח של דגמים חדשים ובחברה צופים כי כבר במהלך השנים הקרובות הם יצליחו להשיג יעד שיתוף רכיבים (פלטפורמה, מנועים וכו') של 80%.
באמצעות השיתוף הזה, קבוצת PSA תוכל להשיג דריסת רגל בשוק הרכב השני בגודלו בעולם, השוק האמריקאי, בעיקר באמצעות המוצגים ג'יפ וראם יחד עם נתח משמעותי בשוק הדרום האמריקאי בו למותג פיאט נתח שוק משמעותי. מהצד השני, קבוצת FCA תוכל לחזור לשוק האירופאי (באמצעות פיאט) בעזרת שימוש בפלטפורמות, המנועים והמפעלים של קבוצת PSA. יהיה מעניין לראות מה יעלה בגורל המותגים דודג' וקריילזר, מותגים שדי נעלמו ממפת שוק הרכב האמריקאי.
שאלה מעניינת באיחוד הזה הוא הגורל של מזראטי ובמיוחד אלפא רומיאו. זו האחרונה חזרה ברעש גדול עם הג'וליה ועם תוכניות חומש גרנדיוזיות, שהתעדכנו שוב ושוב, אך המספרים לא מעודדים במיוחד עבור המותג. מצד שני, זה הסיכוי הטוב ביותר של קבוצת PSA לחזור לשוק הפרימיום, שוק אליו הקבוצה ניסתה להיכנס לא מעט פעמים בעבר וכשלה.