אם עד היום לא רכשתם את מכונית הספורט ההיברידית של הונדה כעת זו ההזדמנות האחרונה שלכם שכן הונדה NSX טייפ S הנחשפת כעת היא המהדורה האחרונה של הדגם וסביר להניח כי הונדה לא תציג דגם מחליף בשנים הקרובות אם בכלל.
הונדה NSX טייפ S היא לא רק המהדורה האחרונה של הדגם אלא גם מהדורה מוגבלת של 350 יחידות מתוכן 300 יחידות מיועדות לשוק האמריקאי בלבד, שם הדגם משווק כאקורה NSX. כפי שאתם יכולים לצפות, הטייפ S היא הגרסה החזקה ביותר של הדגם לצד שלל שיפורים נוספים שיהפכו את הדגם למהיר וחד יותר.
מנוע ה-3.5 ליטר V6 טווין-טורבו של הדגם זכה למגדשי טורבו חדשים עם לחץ גדישה גבוה יותר (16.1psi לעומת 15.2psi), מזרקים חדשים ומצנן ביניים חדש, כל השדרוגים האלו מאפשרים להפיק 527 כ"ס ו-61.2 קג"מ, זאת לעומת 508 כ"ס ו-56.1 קג"מ לפני השדרוגים. סוללה חדשה עם קיבולת גדולה יותר המסוגלת לעמוד בזרמים גבוהים יותר מאפשרת לייצר הספק גבוה יותר משלושת המנועים החשמליים של הדגם כך שההספק הכולל של ה- NSX טייפ S עומד על 608 כ"ס והמומנט המרבי על 68 קג"מ, תוספת של 27 כ"ס ו-1.6 קג"מ לעומת הגרסה הרגילה.
השיפורים והשדרוגים לא מסתיימים כאן, תיבת ה- 9 הילוכים DCT של הדגם, המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, זכתה לתוכנת ניהול חדשה המציעה העלאת הילוכים מהירה יותר ב-50% ומוד הורדת הילוכים חדש ואגרסיבי יותר Rapid Downshift. להזכירכם, מערכת ההנעה הכפולה של הדגם Sport Hybrid SH-AWD המתבססת על המנועים החשמליים - שניים קדמיים - נועדה לאפשר ניהוג חד יותר בעיקר ובדגם טייפ S המערכת זכתה לכיול מחדש המשפר את תחום זה. המנוע החשמלי האחורי משמש כגנרטור והשניים הקדמיים מייצרים כל אחד 36 כ"ס ו-7.44 קג"מ. גם הבולמים האדפטיביים זכו לעדכון וכך גם מערכת הבקרה הדינמית של הדגם המאפשרת בחירה מבין 4 מצבי כיול שונים.
בזכות השדרוגים האלו הונדה מדווחת כי נתון התאוצה 0-100 קמ"ש יתקצר בכ-0.2 שניות, כלומר נתון 0-100 קמ"ש של כ-3.2 שניות, והמהירות המרבית נותרה על 307 קמ"ש. בזכות הסוללה המשופרת גם טווח הנסיעה החשמלי שודרג אך הונדה לא מספקת נתונים על הטווח בשלב זה.
בנוסף נמצא חישוקי סגסוגת חדשים המרחיבים את מפשק הסרנים מלפנים ומאחור והם נועלים צמיגי פירלי P ZERO שפותחו במיוחד עבור הדגם (נושאים את הכיתוב HO) במידות של 245/35ZR19 מלפנים ו- 305/30ZR20 מאחור. לקוחות שירצו לשדרג קצת יותר יוכלו לבחור בחבילת הפחתת המשקל, הפחתה של 26.2 ק"מ המושגת בעיקר באמצעות שימוש בצלחות בילום קרמיות, אך יש גם כיסוי מנוע וגימור תא נוסעים מקרבון.
בצד הויזואלי אנחנו פוגשים עיצוב חדש לפגוש הקדמי עם מפצל זרימה מקרבון, עיצוב חדש לפגוש האחורי עם דיפיוזר קרבון בולט יותר, ספוילר אחורי חדש מקרבון וחישוקי גלגלים חדשים בשחור מבריק. יש גם צבע אפור מט חדש, מוגבל ל-70 יחידות בלבד. מחיר הבסיס לדגם בשוק האמריקאי עומד על $165,000.