5 כוכבים במבחני הריסוק לסיטרואן C5 איירקרוס, אותו נפגוש בקרוב בישראל, וללנד רובר ריינג׳ רובר איווק החדש.
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שערך לדגמים סיטרואן C5 איירקרוס וללנד רובר ריינג׳ רובר איווק החדש.
סיטרואן C5 איירקרוס, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של סיטרואן אשר יושק בקרוב בישראל כמתחרה לקיה ספורטאז׳ ופיג׳ו 3008, זכה לשני ציונים במבחן הריסוק, האחד עם אבזור הבטיחות הסטנדרטי והשני עם חבילת בטיחות מלאה - שלא מוצעת כסטנדרט באירופה (בשלב זה לפחות).
עם אבזור בטיחות סטנדרטי הדגם זכה לציון של 4 כוכבים בלבד עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 58% בהגנה על הולכי רגל ו-75% בעזרי בטיחות. הציון של 58% בהגנה על הולכי רגל לא עומד במינימום של 60% לקבלת הכוכב החמישי והסיבה לכך היא שמערכת הבטיחות הסטנדרטית מצויידת במצלמה בלבד וללא רדאר כך שהיא לא כוללת זיהוי דו גלגלי כגון רוכבי אופניים. אבל זה לא רק זה, המערכת הבסיסית מבוססת המצלמה לא הרשימה במיוחד במבחנים שנערכו למערכת: היא כלל לא זיהתה הולכי רגל בלילה ומערכת הבלימה האוטונומית תפקדה באופן בינוני למדי במגוון תרחישים.
עם חבילת הבטיחות, עם רדאר בנוסף למצלמה, המערכת כוללת בנוסף זיהוי דו גלגלי ותפקוד משופר בלילה. השילוב של מצלמה ורדאר שדרג משמעותית את ביצועי מערכת הבלימה האוטונומית, העניק לדגם את הכוכב החמישי והעלה את ציוני הדגם ל-89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 67% בהגנה על הולכי רגל ו-82% בעזרי בטיחות. יש לציין שגם עם הרדאר המערכת עדיין לא הציגה ביצוע מושלם בכל הקשור לתפקוד בלילה ודו גלגלי.
ריינג׳ רובר איווק החדש, אשר הושק לאחרונה בישראל, זכה לציון מלא של חמישה כוכבים עם ציונים מרשימים של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בעזרי בטיחות. הדגם מצויד כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת סטייה מנתיב ומכסה מנוע אקטיבי המפחית את הפגיעה בהולכי רגל. בכל תרחישי תאונה חזית-אחור, המערכת תפקדה היטב, אך התפקוד בתרחיש של אך תפקדה באופן בינוני או כושל בתרחישים של זיהוי הולך רגל חוצה בלילה או רוכב דו גלגלי ביום. באופן כללי, המערכת תפקדה טוב יותר מזו שב-C5 איירקרוס.