חמישה כוכבים במבחני הריסוק לטויוטה C-HR, אודי Q5 החדש, ארבעה כוכבים לסיטרואן C3 החדשה ורק שלושה כוכבים לפיאט 500 המחודשת.
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרונים אותם ביצע הארגון לדגמים: טויוטה C-HR, אודי Q5 החדש, לנד רובר דיסקברי החדש, סיטרואן C3 החדשה, פיאט 500 המחודשת ופורד Ka+.
טויוטה C-HR, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של טויוטה אשר הושק לאחרונה בישראל, זכה בציון המרבי של 5 כוכבים עם ציונים מרשימים בסעיפים השונים: כולל 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 77% על ילדים במושבי בטיחות מאחור (קצת פחות מרשים), 76% בהגנה על הולכי רגל ו-78% בעזרי בטיחות. טויוטה CH-R משווק בישראל במפרט בטיחות גבוהה הזהה לזה שנבחן וכולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
אודי Q5 החדש, שישווק בקרוב בישראל, זכה לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים גבוהים בכל סיעיפי המבחן: 93% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 73% בהגנה על הולכי רגל ו-58% בעזרי בטיחות כסטנדרט.
לנד רובר דיסקברי החדש זכהה גם הוא לציון מרבי של 5 כוכבים, עם 90% בהגנה על נוסעים בוגרים ו- 80% בהגנה על ילדים מאחור. הדגם מצויד כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות.
סיטרואן C3 החדשה, אשר תשווק החודש בישראל, זכתה לציון של 4 כוכבים בלבד בשל העובדה שהדגם לא משווק עם מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית ובשל ציון של 59% בהגנה על הולכי רגל - מתחת לרף הנדרש לחמישה כוכבים של 60%. לדגם ציונים טובים בסך הכל בשאר סעיפי המבחן עם 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, 83% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור ו-58% בעזרי בטיחות.
פיאט 500 המחודשת זכתה לציון של 3 כוכבים בלבד והיא דוגמה מצוינת לרמת הבטיחות הנדרשת כיום מרכב מודרני. כאשר הדגם נבחן לראשונה בשנת 2007 הדגם זכה בציון של חמישה כוכבים אך בסטנדרט הבטיחות הנדרש כיום, לדגם ציונים נמוכים למדי: 66% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 49% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 53% בהגנה על הולכי רגל ו-27% בעזרי בטיחות. מיותר להזכיר כי הדגם לא מצויד כלל במערכות בטיחות מתקדמות, גם לא כאופציה.
מכונית נוספת שזכתה לציון בינוני למדי היא פורד קא+, המכונית העירונית החדשה של פורד. לדגם ציונים טובים יותר מאלו של פיאט, אך גם כאן אין בנמצא מערכות בטיחות מתקדמות, גם לא כאופציה.