מאזדה CX-5, הקרוסאובר החדש של מאזדה, מציע את טכנולוגיית SkyActiv וצריכת דלק של משפחתית עם 16.7 ק"מ לליטר.

מאזדה CX-5

מאזדה חשפה היום (ג') רשמית את הקרוסאובר הקומפקטי CX-5 שיתחרה ביונדאי ix35, קיה ספורטאז' החדש וניסאן קאשקאי (ברף העליון של המחיר) באמצעות טכנולוגיית SKYACTIV , מנועים מתקדמים וחסכוניים, תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה ופלטפורמה קלה וחזקה המציעה מרווח לנוסעים מהטובים בקטגוריה. מאזדה CX-5 ישווק בישראל בתחילת 2012.

 

מאזדה CX-5 הוא הדגם הראשון של מאזדה הכולל גם את כל טכנולוגיית SKYACTIV וגם את שפת העיצוב החדשה של מאזדה ה-KUDO (הנשמה של התנועה). למאזדה CX-5, מידות של: 4,540 מ"מ אורך, 1,840 מ"מ רוחב, 1,670 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, מידות הדומות למתחרים למעט בסיס הגלגלים הגדול יותר בכ-6 ס"מ בממוצע. בזכות אותו בסיס גלגלים, במאזדה מציינים שמרווח הרגליים מאחור הוא מהגדולים שיש (995 מ"מ). תא המטען מספק נפח של 500 ליטר ואת גב המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 40/20/40.

 

מאזדה תצייד את ה-CX-5 בשני מנועים, בנזין ודיזל, מסדרת SKY. מנוע הבנזין 2.0 ליטר SKY-G עם יחס דחיסה של 14:1 והזרקת דלק ישירה, בעל הספק של 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שישה הילוכים אוטומטית. צריכת הדלק עם תיבת הילוכים ידנית עומדת על 16.7 ק”מ לליטר.

 

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/F7y3WoUfoGk?rel=0{/iframe}

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/iAxICgU1yf4?rel=0{/iframe}

 

בחטיבת מנועי הדיזל, מאזדה מציעה את ה-CX-5 עם מנוע 2.2 ליטר SKY-D טורבו דיזל (דו שלבי) בשני הספקים: 175 כ”ס ו-150 כ”ס עם מומנט של 42.8 קג”מ ו-38.7 קג”מ בהתאמה. מנועים אלו משיגים את המומנט המרבי בטווח בין 2000-5200 סל"ד. אם נתון הסל"ד נראה לכם גבוה במיוחד למנוע דיזל, זה מהסיבה שמנועי SKY-D בעלי יחס דחיסה נמוך במיוחד למנועי דיזל 14:1, מהנמוכים בעולם עבור מנועי דיזל בהם יחס הדחיסה עומד לרוב על 16-17:1. עם מנוע זה בהספק הנמוך ותיבת הילוכים ידנית, צריכת הדלק עומדת על 22.2 ק"מ לליטר. גרסה זו עם מנועי הדיזל תהיה היחידה עם הנעה כפולה. מנוע SKY-D עומד כבר בתקן אירו 6 ללא כל צורך בלוכד חלקיקי Nox.

 

מאזדה מתגאה בכך שתיבת ששת ההילוכים האוטומטית שלה לא רק קלה וקומפקטית יותר מבעבר, אלא מסוגלת להתחרות בכל תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מאזדה תכננה ממיר מומנט חדש עבור התיבה האוטומטית שלה יחד עם מצמד גישור אשר מסוגל לנעול את ממיר המומנט בכל ששת ההילוכים (יחס הנעילה עלה מ-64% ל-88%). בכך מאזדה השיגה תוצאה המאוד דומה ליתרונות של תיבה רובוטית כפולת מצמדים ללא החסרונות של אותה תיבה.

 

בתחום האבזור, מצויד ה-CX-5 במערכת בקרת אקלים דו אזורית, מסך מגע מולטימדיה מרכזי בגודל 5.8 אינצ, שליטה מההגה על מערכת השמע ובקרת השיוט, קישורית BT, מערכת התראה על סטייה מנתיב ועוד בהתאם לרמת הגימור.

mazda_cx-5_1
mazda_cx-5_1
mazda_cx-5_2
mazda_cx-5_2
mazda_cx-5_3
mazda_cx-5_3
mazda_cx-5_4
mazda_cx-5_4
mazda-cx-5_2011_action_02__jpg300
mazda-cx-5_2011_action_02__jpg300
mazda-cx-5_2011_action_03__jpg300
mazda-cx-5_2011_action_03__jpg300
mazda-cx-5_2011_interior_01__jpg300
mazda-cx-5_2011_interior_01__jpg300
mazda-cx-5_2011_interior_01__jpg3001
mazda-cx-5_2011_interior_01__jpg3001
0_116915l
0_116915l
0_186859l
0_186859l
0_224763l
0_224763l
0_451012l
0_451012l
0_825878l
0_825878l
102924l
102924l
104220l
104220l
261700l
261700l
304615l
304615l
532795l
532795l
772813l
772813l
807757l
807757l
908018l
908018l
0_116915l
0_116915l
0_186859l
0_186859l
0_224763l
0_224763l
0_451012l
0_451012l
0_825878l
0_825878l
102924l
102924l
104220l
104220l
261700l
261700l
304615l
304615l
532795l
532795l
772813l
772813l
807757l
807757l
908018l
908018l
cx-5_2011_alum_action_21__jpg72
cx-5_2011_alum_action_21__jpg72
cx-5_2011_alum_action_22__jpg72
cx-5_2011_alum_action_22__jpg72
cx-5_2011_alum_action_24__jpg72
cx-5_2011_alum_action_24__jpg72
cx-5_2011_alum_still_28__jpg72
cx-5_2011_alum_still_28__jpg72
cx-5_2011_alum_still_30__jpg72
cx-5_2011_alum_still_30__jpg72
cx-5_2011_boot_int_12__jpg72
cx-5_2011_boot_int_12__jpg72
cx-5_2011_details_01__jpg72
cx-5_2011_details_01__jpg72
cx-5_2011_details_04__jpg72
cx-5_2011_details_04__jpg72
cx-5_2011_details_08__jpg72
cx-5_2011_details_08__jpg72
cx-5_2011_details_09__jpg72
cx-5_2011_details_09__jpg72
cx-5_2011_details_10__jpg72
cx-5_2011_details_10__jpg72
cx-5_2011_int_04__jpg72
cx-5_2011_int_04__jpg72
cx-5_2011_int_07__jpg72
cx-5_2011_int_07__jpg72
cx-5_2011_int_15__jpg72
cx-5_2011_int_15__jpg72
cx-5_2011_int_16__jpg72
cx-5_2011_int_16__jpg72
cx-5_2011_int_20__jpg72
cx-5_2011_int_20__jpg72
cx-5_2011_skyblue_action_09__jpg72
cx-5_2011_skyblue_action_09__jpg72
cx-5_2011_skyblue_action_17__jpg72
cx-5_2011_skyblue_action_17__jpg72
cx-5_2011_skyblue_action_20__jpg72
cx-5_2011_skyblue_action_20__jpg72
cx-5_2011_skyblue_still_20__jpg72
cx-5_2011_skyblue_still_20__jpg72
cx-5_2011_skyblue_still_21__jpg72
cx-5_2011_skyblue_still_21__jpg72
cx-5_2011_skyblue_still_22__jpg72
cx-5_2011_skyblue_still_22__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_01__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_01__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_02__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_02__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_03__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_03__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_05__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_05__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_13__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_13__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_14__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_14__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_15__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_15__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_16__jpg72
cx-5_2011_zealred_action_16__jpg72
cx-5_2011_zealred_still_16__jpg72
cx-5_2011_zealred_still_16__jpg72
cx-5_2011_zealred_still_18__jpg72
cx-5_2011_zealred_still_18__jpg72
cx-5_2011_zealred_still_19__jpg72
cx-5_2011_zealred_still_19__jpg72
cx-5_int_3__jpg72
cx-5_int_3__jpg72
cx-5_int_at_6__jpg72
cx-5_int_at_6__jpg72
cx-5_int_door_4__jpg72
cx-5_int_door_4__jpg72
cx-5_int_meter_3__jpg72
cx-5_int_meter_3__jpg72
cx-5_meter1__jpg72
cx-5_meter1__jpg72
cx-5_storage-box__jpg72
cx-5_storage-box__jpg72
cx-5_tonneau-cover__jpg72
cx-5_tonneau-cover__jpg72

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.