מאזדה 3 החדשה תוצע בשוק היפני גם בגרסה היברידית, עם טכנולוגיה של טויוטה וצריכת דלק של 30.8 ק"מ לליטר.

מאזדה 3 החדשה - גם בגרסה היברידית

בתחילת השבוע הושקה בישראל מאזדה 3 החדשה ובימים אלו מושק הדגם החדש ביפן, שם הוא משווק תחת השם מאזדה אקסלה (Axela). עם תחילת שיווק הדגם ביפן, מאזדה נכנסת לראשונה לתחום ההיברידי עם השקתה של מאזדה 3 גם בגרסה היברידית שתשווק נכון לעכשיו בשוק היפני בלבד.

 

מאזדה 3 ההיברידית תוצע בתצורת הסדאן בלבד ומערכת ההנעה ההיברידית שלה בנויה כולה על הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה, טכנולוגיה אותה טויוטה תחליף בקרוב כאשר תציג בשנה הבאה את הפריוס החדשה. המערכת ההיברידית של מאזדה מבוססת על מנוע SKY-G בנפח 2.0 ליטר, שתוכנן במיוחד עבור דגם זה (מחזור אטקינסון), בהספק מרבי של 99 כ"ס ב-5,200 סל"ד ומומנט מרבי של 14.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד. למרות שלא מדובר במנוע ה-1.8 ליטר של הפריוס, הנתונים של שני המנועים זהים לחלוטין.

 

אל מנוע הבנזין משודך במקביל מנוע חשמלי בהספק של 82 כ"ס ומומנט של21.1 קג"מ, גם כן זהה לזה המוצע בפריוס (או באוריס ההיברידית). המערכת מעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה שנלקחה גם היא בשלמותה מטויוטה (למעשה זו תיבת הילוכים אוטו' פלנטרית ולא רציפה עם רצועה או שרשרת כמקובל).

 

מאזדה לא חושפת את ההספק הכולל של המערכת, אך סביר להניח שהנתון זהה לזה של הפריוס לה הספק כולל של 132 כ"ס. צריכת הדלק של מאזדה 3 ההיברידית לפי תקן JC08 היפני עומדת על 30.8 ק"מ לליטר, כמעט וזהה לזו של הפריוס הנוכחית לפי אותו תקן, תקן הידוע כפחות נאמן לתנאי המציאות לעומת זה האירופאי או האמריקאי. גם הסוללה מסוג ניקל מטאל נלקחה ישירות מטויוטה, מותקנת בגב המושב האחורי - גונבת נפח מסוים מתא המטען - ומסוגלת לספק נסיעה חשמלית לטווח של עד 2 ק"מ.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.