סביר להניח שלרבים מכם זה יישמע מוזר למדי שהמותג הפופולרי ביותר באירופה מעולם לא נציב במקום הראשון של טבלת המכירות בשוק הבריטי, שהוא השני השני בגודלו באירופה אחרי גרמניה, אך זו הייתה המציאות עד לשנת 2021 שבסיכומה פולקסווגן השיגה לראשונה אי פעם את המקום הראשון בטבלת המכירות בזכות 147,826 רכבים חדשים שהיא מכרה בשוק זה.
מי שאיבדה את התואר לפולקסווגן זו פורד ששלטה כמעט ללא עוררין בשוק זה במשך ה-50 השנים האחרונות ובשנת 2021 צנחה למקום הרביעי בטבלה, בעיקר כי מלכת המכירות שלה, הפיאסטה, אשר הובילה את טבלת המכירות בשוק זה ב-12 השנים האחרונות אפילו לא נכנסה השנה לטבלת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר של האי הזה וכך גם הפוקוס שבעבר הייתה מאוד פופולרית. מי שהשיגה את המקום השני זו אודי (117,953), במקום השלישי נמצא את ב.מ.וו (116,577), במקום הרביעי את פורד (116,305) ובמקום החמישי את טויוטה (100,895).
בניגוד לשוק הרכב הישראלי שרשם בשנת 2021 שיא מכירות של כל הזמנים, השוק הבריטי נמצא מאז תחילת הקורונה בצלילה חופשית ואת השנתיים האחרונות השוק הזה סיים עם מסירות של כ-1.64 מיליון רכבים חדשים, ירידה של כ-1.0 מיליון רכבים לעומת שנת 2016 שהייתה שנת השיא האחרונה בשוק זה.
עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בשוק הבריטי - 2021:
- אופל קרוסה - 40,914
- מודל 3 טסלה - 34,73
- מיני - 31,972
- מרצדס A קלאס - 30,710
- פולקסווגן פולו - 30,634
- פולקסווגן גולף - 30,240
- ניסאן קשקאי -29,992
- פורד פומה - 28,679
- קיה ספורטאז' - 27,611
- טויוטה יאריס - 27,415
אם כבר נגענו בפולקסווגן ובריטניה, זה המקום לספר שלמעשה בלי בריטניה כנראה שפולקסווגן לא הייתה קבוצת הרכב הענקית הזו כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. לקראת סיום מלחמת העולם השנייה, באפריל 1945, חיילים אמריקאים כבשו את מפעל וולפסבורג של פולקסווגן (שאז עוד לא נקרא כך), שהוא המפעל הראשי של פולקסווגן גם כיום, ושחררו את 7,500 עובדי הכפייה שבנו במפעל הזה בעיקר את רכבי הסיור של הצבא הנאצי - על בסיס החיפושית ובתכנון של פרדיננד פורשה. האמריקאים תכננו לפרק את המפעל הזה אך ביוני 1945 האזור הזה עבר לשליטה של הצבא הבריטי שהחליט די מהר להחזיר את המפעל הזה לפעילות ולהפוך אותו למפעל בינלאומי לייצור מכוניות.
בהתחלה המפעל שימוש לייצור רכבים עבור הצבא הבריטי אך מספר חודשים לאחר מכן החלו לייצר במפעל גם רכבים לשוק הפרטי, מדגם חיפושית כמובן שהייה המוצר הנכון בזמן הנכון בזכות התכנון הפשוט שאפשר לייצר רכב זול להמונים - מכונית העם. דרך אגב, השם "חיפושית" לא היה השם המסחרי הרשמי של הדגם, הדגם נקרא למעשה פולקסווגן טייפ 1 והשם חיפושים הוא הכינוי שהצרכן הגרמני הדביק לדגם, כינוי שעם השנים הפך לשם הרשמי של הדגם. באוקטובר 1949 המושל הצבאי הבריטי החזירו את השליטה במפעל לשלטון הגרמני והשאר כפי שאומרים, היסטוריה.