MG ES5 החשמלי 2025
MG ES5 החשמלי.
MG ES5 החשמלי 2025
MG ES5 החשמלי.

לאחר שסיפקה לנו בחודש שעבר הצצה ראשונה אל הדגם, MG משיקה כעת בשוק הסיני את הקרוסאובר החשמלי MG ES5, קרוסאובר משפחתי גדול יותר מה- MG ZS החדש אשר יתחרה בשנה הבאה בישראל בדגמים כגון BYD אטו 3, קיה EV3 ועוד. אם מתעלמים ממחירי ההשקה, התמחור של MG ES5 בשוק הסיני זהה לתמחור של BYD אטו 3 (המשווק בסין כ- Yuan Plus). 

 

MG ES5 מבוסס על אותה פלטפורמת הנעה אחורית ייעודית להנעה חשמלית שפגשנו ב- MG4, כך שהדגם כבר מתחיל עם יתרון ברור בכל הקשור ליכולת העברת הכוח אל הכביש והניהוג למול המתחרים הישירים שלו שכולם עם הנעה קדמית בלבד. 

 

2025 MG ES5 החשמלי
MG ES5.

עם אורך של 4476 מ"מ, רוחב של 1849 מ"מ, גובה של 1621 מ"מ, בסיס גלגלים של 2730 מ"מ ונפח תא מטען של 462-1423 ליטר, MG ES5 לא רק מתחרה ישירות ב-BYD אטו 3 בכל הקשור לתמחור אלא גם דומה לו מאוד בגודלו עם הפרשים זניחים לפה או לשם. לא שזה אמור להפתיע אותנו שכן BYD אטו 3 הוא לא רק להיט מכירות בישראל אלא גם בשוק הסיני שם הוא אחד הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר. 

 

MG ES5 ישווק עם מנוע אחד ומבחר של שתי סוללות מסוג LFP ומתוצרת חברת האם SIAC. אחד הנתונים המפתיעים הוא חיבור V2L המאפשר הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של עד 6.6kW, כפול מזה המקובל כיום. 

 

MG ES5 תא הנוסעים
MG ES5.

לדגמי הבסיס שילוב של סוללת 49.1kWh (נטו) עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 170 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות, למהירות מרבית של 170 קמ"ש וטווח נסיעה של 425 ק"מ בתקן CLTC הסיני. להזכירכם, זו אותה יחידת הנעה של MG4 בגרסת הבסיס, שכבר לא משווקת בישראל. 

 

לגרסה הבכירה יותר אותו מנוע אך סוללת 62.2kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 515 ק"מ בתקן CLTC ולאור הסוללה הכבדה יותר, נתון התאוצה מתארך בגרסה זו ל-7.9 שניות. הסוללה הזו היא סוללה חדשה ב- MG והיא לא קיימת בהיצע הגרסאות של MG4. בכל מקרה, בתקן הסיני לדגם טווח נסיעה זהה לטווח של BYD אטו 3 כך שבתקן WLTP המקובל אצלינו תצפו למשהו בגזרת ה-420-430 ק"מ. האם הדגם ישווק באירופה עם יחידות הנעה נוספות? נאלץ להמתין ולגלות אך אין ספק כי זו תהיה הגרסה העיקרית של הדגם. 

 

MG ES5 2025
MG ES5.

לדגם כושר טעינה המהירה המאפשר טעינה של 30-80% בזמן של 21 דקות עם הסוללה הגדולה יותר ובזמן של 26 דקות עם הסוללה הקטנה, כך שמדובר בטעינה קצת מהירה יותר מזו של BYD אטו 3 הנזקק ל-30 דקות. מה שפחות מהיר זו הטעינה הביתית ועם הסוללה הגדולה זמן הטעינה עומד על 11.5 שעות, זה אומר שהדגם מצויד במטען פנימי חד פאזי אך סביר להניח שעד שהדגם ישווק באירופה הוא כבר ישודרג למטען תלת פאזי. 

 

MG העניקה ל- ES5 עיצוב מודרני אך על הצד השמרני יותר וגם זה לא שונה מהרוח של האטו 3 של BYD שגם לא עיצוב שמרני יחסית. חלל תא הנוסעים ממשיך את הקו העדכני של MG, נקי, מודרני ונעים לעין כאשר בכל רמות הגימור נמצא שילוב דו גווני לחלל תא הנוסעים. בניגוד ל- MG4 כאן השליטה על ההילוכים היא לצד גלגל ההגה, מהלך שפינה מקום לעוד חללי אחסון בין המושבים. 

 

MG ES5 2025
MG ES5.

כיאה לרכב סיני האבזור עשיר וכולל ריפודי עור סינטטי, מושבים קדמיים חשמליים, חלון גג, מולטימדיה "15.6 מתקדמת, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, חלון גג, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה אחורית, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, מצלמת 360 מעלות, מערכת בטיחות MG PILOT, חיישני תאורה וגשם, אוורור למושב הנהג ועוד, כל זה כמובן תלוי רמת גימור. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 34

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.