את העיצוב החיצוני ללא כל הסוואה של RS3 החדשה אודי תחשוף רק בחודש הבא, ליתר דיוק זה הזמן בו היא תאפשר לנו להציג אותו עבורכם, בשלב זה אודי מאפשרת לנו לספר לכם על הצד החשוב יותר בדגם, הצד הדינאמי שזכה לשדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא.
כמו בדגם היוצא, בחזית נמצא את מנוע ה-2.5 ליטר חמישה צילינדרים טורבו המעולה של אודי, ההספק המרבי נותר על 400 כ"ס והוא מתקבל בין 5,700-7,000 סל"ד, המומנט המרבי שודרג מ-48.9 קג"מ ל-51 קג"מ והוא מתקבל בין 2,250-5,600 סל"ד, כלומר אודי העדיפה קצת יותר מומנט בטווח צר יותר של סיבובי מנוע (1,700-5,850 בדגם היוצא). כל הכוח הזה עובר לכביש דרך תיבת 7 הילוכים DSG ומערכת הנעה כפולה קוואטרו חדשה, עליה תקראו בהמשך.
כל זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות, שיפור של 0.3 שניות מהדגם היוצא, ומהירות מרבית של 250 קמ"ש או 280 קמ"ש עם חבילת הנהג. אם תרצו קצת יותר, שדרוג לחבילת RS דיינמק מעלה את הגבלת המהירות ל-290 קמ"ש ומוסיפה גם צלחות בילום קרמיות ואפשרות לבחור בצמיגי סמי-סליקס פירלי P Zero Trofeo R לנהיגת מסלול.
אחת התלונות לדגמי ה- RS3 של אודי הייתה הנטייה לתת היגוי, בדור החדש של ה- RS3, ספורטבק או סדאן, אודי טיפלה בנקודה הזו באמצעות מערכת הנעה כפולה חדשה. במקום דיפרנציאל אחורי מסוג האלדקס בדגם היוצא, אודי התקינה דיפרנציאל חדש, RS Torque Splitter, עם סט מצמדים לכל גלגל בנפרד דבר המאפשר שליטה מלאה במומנט העובר לכל גלגל מאחור. זה לדוגמה מאפשר להפעיל יותר מומנט על הגלגל האחורי החיצוני בסיבוב דבר המפחית משמעותית את הנטייה לתת היגוי. באותה מידה, הדיפרנציאל מאפשר להפחית מצבי היגוי יתר.
דבר נוסף שהדיפרנציאל החדש מאפשר הוא מצב דריפט. באמצעות בחירה של מצב נהיגה זה דרך המסך של מערכת המולטימדיה, הדיפרנציאל מאפשר העברה של כל המומנט לאחד הגלגלים האחוריים. חלוקת המומנט בין הגלגלים מאחור נעשית בהתאם למצב הנהיגה אותו בחר הנהג (7 מצבים) ומידע המתקבל ממגוון חיישנים כגון זווית היגוי, בקרת האחיזה, מדי תאוצה שונים, מצב דוושת התאוצה ועוד. על ניהול כל הצד הדינמי אחרית יחידת מחשוב עצמאית (mVDC) שלפי אודי מהירה יותר מזו של הדגם היוצא.
במצב נהיגה אוטומטי (Auto) מערכת ההנעה הכפולה מכוונת לספק איזון בכל הקשור לתת היגוי או היגוי יתר. במצב Dynamic המערכת תשאף להעביר כמה שיותר מומנט לציר האחורי לניהוג חד יותר. מצב RS Torque Rear מאפשר כאמור העברה של כל המומנט לאחד הגלגלים האחוריים, דבר המוביל להיגוי יתר המאפשר יציאה לדריפט. מצב RS Performance תוכנן להשיג זמני הקפה מהירים ביותר על המסלול. הכיול של מצב זה נעשה עם צמיגי הפירלי המוזכרים אך ניתן לעשות בו שימוש גם עם הצמיגים הרגילים של הדגם. לבקרת היציבות ESC שלושה מצבי פעולה, כולל אפשרות לניתוק מלא בלחיצה של 3 שניות על הכפתור בקונסולה המרכזית.
לצד כל זה נמצא גם כיול חדש למתלים עם בולמים וקפיצים חדשים המנמיכים את המרכב ב-25 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות ו-10 מ"מ לעומת ה- S3. את הבולמים ניתן לשדרג לבולמים אדפטיביים. בנוסף לכך נמצא חלקי מתלה שונים מאלו של הגרסאות הרגילות, מוטות מייצבים עבים יותר, תותבים קשיחים יותר, זוויות מתלה שונות (תוספת של מעלה אחת לקמבר) ועוד.