אופל חושפת את המוקה 2021 החדש, דור שני לקרוסאובר העירוני של החברה המבוסס הפעם על מכלולים של פיג'ו, זאת לעומת הדגם היוצא שהתבסס על מכלולים של שברולט טראקס - פועל יוצא כמובן של מעבר הבעלות על אופל מג'נרל מוטורס לקבוצת PSA. הדגם היוצא נקרא מוקה X, זה החדש נוטש את הסיומת X וכך יעשו בהמשך כל הקרוסאוברים של אופל.
העיצוב החיצוני של המוקה נשען על שפת העיצוב החדשה של אופל שהוצגה באמצעות הקונספט אופל GT X לפני כשנתיים. האלמנט העיצובי המוביל של שפת העיצוב החדשה הוא "המשקף" הקדמי המאגד את הגריל והפנסים לכדי יחידה אחת הרמונית בצורת משקף. את האלמנט העיצובי הזה נפגוש בעתיד בדגמים חדשים נוספים של המותג. אמנם מדובר בשפת עיצוב חדשה אך היא בהחלט מתכתבת עם דגמים קודמים של אופל, כגון עיצוב קורת C האחורית בסגנון המוכר לנו מאופל אדם היוצר מעין תחושה של "גג צף". הצביעה הקונטרסטית בשחור של הגג ממשיכה כאן אל מכסה תא המנוע ומשלימה את המראה הייחודי והמודרני של הדגם.
בניגוד למגמה המקובלת של גידול מדור לדור, המוקה החדש דווקא קצר ב-125 מ"מ משמעותיים מהדגם היוצא ועם אורך של 4,150 מ"מ הוא קצר ב-150 מ"מ מפיג'ו 2008 איתו הוא חולק מכלולים רבים. לפי אופל האורך קוצץ בכדי לאפשר לדגם יכולת תמרון עירונית משופרת. המוקה החדש אמנם התקצר, אך בזכות תוספת של 10 מ"מ לרוחב ובסיס גלגלים העומד על 2,580 מ"מ, תוספת של 20 מ"מ לעומת הדגם, הוא מרווח יותר לנוסעים מהדגם היוצא. נפח תא המטען בדגם שימושי ועומד על 350 ליטר.
המוקה החדש מבוסס על פלטפורמת CMP המודולרית של קבוצת PSA המשמשת כיום דגמים כגון פיג'ו 208 ו-2008. המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר למוקה להשיל 120 ק"ג ממשקלו לעומת הדגם היוצא וכן להציג שיפור של 30% בהתנגדות השלדה לפיתול.
כמו בקונספט GT X, המוקה החדש מציג תא הנוסעים עם מערך פנורמי, שזכה לכינוי Opel Pure Panel, של לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12 ומערכת מולטימדיה בגודל של "7 כסטנדרט או "10 ברמות הגימור הבכירות יותר . למרות השימוש הנרחב במסכים באופל לא וויתרו על שליטה אידיאלית באמצעות כפתורים פיזיים, כך לדוגמה נמצא כפתורים פיזיים לשליטה על השמע ומערך שליטה על בקרת האקלים. פאנל המסכים הפנורמי יצר סידור קצת מוזר לפתחי המיזוג המרכזיים, זה של הנהג ממוקם נמוך מאוד באופן קיצוני. תפעול תיבת ההילוכים יתבצע באופן אלקטרוני באמצעות ג'ויסטיק קטן בסגנון פולקסווגן.
בשלב זה, אופל בוחרת להציג את הגרסה החשמלית של הדגם הנקראת מוקה-e והיא מצוידת באותה יחידת הנעה חשמלית שפגשנו בפיג'ו e-2008. בחזית מותקן מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ וסוללה בקיבולת של 50kWh המותקנת ברצפת המרכב תאפשר לדגם טווח נסיעה של 322 ק"מ. את הסוללה ניתן לטעון באמצעות מטען מהיר DC בהספק של עד 100kW או עמדת טעינה ביתית בהספק של 7kW (חד-פאזי) או 11kW (תלת-פאזי).
היצע מנועי הבנזין והדיזל בדגם יתבסס כמובן על המוכר לנו מפיג'ו 2008, זה כולל מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 100 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בלבד או 130 כ"ס ו- 155 כ"ס בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטו'. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 1.5 ליטר בהספקים של 100 כ"ס עם תיבה ידנית או 130 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטו'.