יונדאי הציגה בתערוכת ניו יורק את הסונטה החדשה אליה נחשפנו בחודש שעבר עם עיצוב מוחצן ומרהיב, פלטפורמה חדשה, תא נוסעים איכותי וטכנולוגיה, שפע של מערכות בטיחות ומבחר של שלושה מנועים: 2.0 ליטר 160 כ״ס, 2.5 ליטר 190 כ״ס ו-1.6 טורבו 180 כ״ס.
את הגרסה ההיברידית של הסונטה יונדאי תחשוף במהלך המחצית השנייה של השנה וקצת לאחר מכן, יונדאי תחשוף גרסת ביצועים N לסונטה ״עם הספק מרבי של מעל ל-275 כ״ס״. לפי ההספק, סביר להניח כי הסונטה N העתידית תצויד במנוע ה-2.0 ליטר טורבו של יונדאי המשרת כיום את דגמי הביצועים i30N, ולוסטר N ואת ה-I30N פאסטבק.
הגרסה ההיברידית של הסונטה הנוכחית הייתה פופולרית למדי בישראל וכיכבה באופן קבועה בראש טבלת המכירות של סגמנט המשפחתיות הגדולות (בצמוד לסופרב של סקודה), אך לאחר עדכון המס הירוק בחודש אפריל האחרון, הדגם קפץ לקבוצת מס של 83% במקום 30% ונכון לעכשיו שיווקה של הסונטה ההיברידית בישראל הופסק (גם של האופטימה ההיברידית).