כלמוביל תשיק במהלך 2019 גרסאות חשמליות לקונה ולאיוניק וכבר בקרוב נפגוש את דגם הביצועים i30N עם 275 כ״ס. אל דגמים אלו יצטרפו האלנטה המחודשת והאקסנט i25 החדשה.
כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, השיקה השבוע שלושה דגמים חדשים וחושבים: 2019 טוסון המחודש לאחר מתיחת פנים, 2019 סנטה פה החדש והמרשים וכן את דגמי 2019 של הסופרמיני i20 שזכתה למתיחת פנים ולמנוע 1.0 ליטר טורבו חדש.
כפי שכלמוביל הבטיחה בעבר, כל הדגמים החדשים של יונדאי בישראל מצוידים כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות מהיצרן, מרשים במיוחד הוא הסנטה פה החדש המצויד במגוון עצום של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מספר מערכות ייחודיות - מערכת שתמנע מהילדים לפתוח את הדלת במקרה ורכב מתקרב ומערכת מבוססת חיישנים שתזכיר לכם כי יש ילדים במושב האחורי.
אז את שנת 2019 יונדאי פותחת בישראל עם שלישיית דגמים חשובה ומרשימה בעיצוב, אבזור ובטיחות, וזו רק יריית הפתיחה לעוד מספר דגמים חדשים וחשובים שינחתו במהלך הרבעון הראשון של 2019.
ביצועים - יונדאי i30N:
כבר בקרוב, מאוד, נפגוש את ה-i30N, גרסה הביצועים החזקה למשפחתית האצ׳בק של יונדאי. בישראל הדגם ישווק בגרסה הבכירה בלבד: 1.6 ליטר טורבו 275 כ״ס ו-36 קג"מ בין 1,450-4,500 סל"ד, עם תיבת 6 הילוכים ידנית, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בולמים אדפטיביים עם הנמכת מרכב (קלה) ואפשרות לניתוק מלא של בקרת היציבות.
לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 6.1 שניות ולאור העובדה שבראש חטיבת N של יונדאי עומד בכיר לשעבר בחטיבת M המהוללת של ב.מ.וו, בהחלט יש למה לצפות.
I25 אקסנט החדשה ואלנטרה המחודשת:
את האקסנט (i25) החדשה יונדאי הציגה די מזמן, עוד בפברואר 2017, אך רק ברבעון הראשון של 2019 היא תשווק כאן בישראל, תחליף את הדגם הנוכחי ותתחרה על כיסם של חברות הליסינג וההשכרה. האקסנט החדשה ממשיכה באותו מתכון של הדגם הנוכחי: תת משפחתית בסיסית ופשוטה, עם מנוע 1.4 ליטר 100 כ״ס או 1.6 ליטר 130 כ״ס עם תיבת 6 הילוכים אוטו׳. מידות הדגם גדלו בכל כיוון עם 4.4 מטר אורך, 1.73 מטר רוחב, בסיס גלגלים של 2.60 מטר ונפח את מטען של 480 ליטר.
בזכנות הנעה היברידית ושפע של אבזור נוחות ובטיחות, האיוניק די הרגה בישראל את האלנטה (הדגם הנמכר ביותר של יונדאי בעולם), למרות זאת ברבעון הראשון של 2019 נפגוש את האלנטרה המחודשת שזכתה לעדכון קיצוני לעיצוב החיצוני, יחד עם תא נוסעים משודרג ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל אופציה למערכת SmartSense (כמו בסנטה פה החדש) עם מנגנון המנוע פתיחה של הדלתות מאחור במידה והיציאה מהרכב לא בטוחה, מערכת בלימה אוטונומית משודרגת ומערכת סיוע למעבר נתיב.
בישראל, האלנטרה המחודשת צפויה להיות הדגם הראשון של יונדאי בישראל עם מנועי smartstream החדשים של יונדאי, במקרה שלנו מדובר במנוע 1.6 ליטר חדש עם 123 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 15.7 קג"מ ב-4,500 סל"ד המשודך לתיבת הילוכים רציפה חדשה (IVT).
קונה ואיוניק עם הנעה חשמלית מלאה:
האיוניק החשמלית כבר הייתה אמורה לנוע על כבישי ישראל, אך לאור ביקוש משמעותי לדגם בנורבגיה, המעניקה הטבות ענק לרוכשי רכב חשמלי, בשילוב מלאי בעייתי מהיצרן (וקושי להתחייב למספרים בשוק הישראלי) האיוניק החשמלית תשווק רק בתחילת 2019. הקצת מעל ל-100 יחידות שבבטן האוניה שבדרך לישראל, כבר מכורות מראש למעשה.
לאיוניק החשמלית סוללה קטנה יחסית בקיבולת של 28kWh המאפשרת טווח נסיעה אופטימי של 280 ק״מ בתקן NEDC הישן, במציאות זה יהיה פחות מ-200 ק״מ. לדגם מנוע חשמלי בהספק מרבי של 120 כ״ס ומומנט מרבי של 30 קג״מ. במהלך שנת 2019, יונדאי צפויה לשדרג את הדגם עם סוללה בקיבולת גדולה יותר.
הדגם היותר מעניין הוא הקונה החשמלי, לא כי מדובר בקרוסאובר אלא כי כאן יש כבר יחידת הנעה חשמלית לא רק חזקה משמעותית אלא עם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של עד 480 ק״מ (בתקן WLTP החדש).
הקונה EV החשמלי משווק בעולם בשתי גרסאות סוללה (סוללת ליתיום-יון פולימר): בקיבולת של 39.2kWh עם טווח חשמלי של 300 ק״מ או בקיבולת של 64kWh עם טווח חשמלי של 482 ק״מ (546 ק״מ בתקן NEDC הישן). הגרסה הבכירה מצוידת במנוע חזק יותר עם 204 כ״ס ו-40.2 קג״מ המסוגל להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 7.6 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל- 167 קמ״ש. טעינה של 0-80% מקיבולת הסוללה באמצעות מטען מהיר 100kW דורשת המתנה של 54 דקות.
הדגמים שאולי:
ליונדאי i30 האצ׳בק המשווקת בישראל יש עוד שתי גרסאות מרכב שלא עשו עדיין עלייה, i30 סטיישן ו-i30 פאסטבק. לאור העבודה שליונדאי יש בישראל כבר שלושה דגמים בסגמנט המשפחתיות - איוניק, אלנטה ו-i30 - כלמוביל עדיין בוחנת את שיווק גרסאות המרכב האלו בישראל.
בכלמוביל שוקלים בנוסף את שיווקה של יונדאי ולוסטר החדשה, הדור השני לדגם אשר הוצג בינואר השנה. ממשיך עם דלת אחורית יחידה וכולל גרסת N ספורטיבית עם 275 כ״ס.
השבוע, בתערוכת לוס אנג׳לס, יונדאי תחשוף את רכב הפנאי 7-8 מושבים הענק שלה - יונדאי פליסייד. בכלמוביל שוקלים בחיוב את שיווקו של הדגם בישראל, אך הכל כמובן תלוי במחיר שיונדאי תצמיד לדגם.