2021 יונדאי טוסון החדש
2021 יונדאי טוסון החדש.
2021 יונדאי טוסון החדש
2021 יונדאי טוסון החדש.

לאחר כל הטיזרים ותמונות הריגול, יונדאי חושפת את הטוסון 2021 החדש, דור רביעי לקרוסאובר הקומפקטי של החברה. כפי שיונדאי מתארת את הדגם, הטוסון החדש הוא לא אבולוציה לדגם היוצא אלא מהפכה של ממש, זה כולל עיצוב מוחצן וייחודי, פלטפורמה חדשה, יחידות הנעה חדשות כולל מערכת הנעה היברידית והיברידית פלאג-אין לראשונה לדגם, תא נוסעים מרשים במיוחד ושפע מרשים עוד יותר של מערכות בטיחות מתקדמות. הטוסון החדש ישווק בשוק הבית הקוריאני עוד השנה, בשאר העולם, וגם כאן בישראל כמובן, הדגם ישווק במהלך המחצית הראשונה של 2021.

 

הטוסון החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה (דור שלישי N3) ולראשונה הוא ישווק בשתי גרסאות מרכב, קצרה וארוכה, קצרה עבור השוק האירופי וארוכה עבור השוק האמריקאי (ועוד) דבר שיאפשר לדגם להתחרות בשוק זה בדגמים כגון טויוטה ראב4 והונדה CR-V.

 

2021 טוסון החדש
גרסה ארוכה (עליונה) וקצרה.

לדגם הקצר והאירופאי אורך של 4,500 מ"מ (תוספת 20 מ"מ), רוחב של 1,865 מ"מ (15 מ"מ+), גובה של 1,650 מ"מ (5 מ"מ+) ובסיס גלגלים באורך של 2,680 מ"מ (10 מ"מ+). נפח תא המטען גדל בין 33-107 ליטר עם נפח של 546-620 ליטר ועד ל-1,799 ליטר עם קיפול המושבים מאחור (הנפח משתנה בהתאם ליחידת ההנעה). לגרסה הארוכה אורך של 4,630 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,755 מ"מ, גידול משמעותי של 130 מ"מ לאורך ותוספת משמעותית של 95 מ"מ לבסיס הגלגלים.

 

2021 יונדאי טוסון החדש
עיצוב מוחצן במיוחד.

הטוסון החדש מיישם את שפת העיצוב החדשה של יונדאי (Sensuous Sportiness) המעניקה לדגם מראה מוחצן במיוחד וייחודי ואי אפשר להתעלם מעיצוב הגריל הקדמי בו משולבת תאורת היום כחלק בלתי נפרד ובחלקו התחתון יותר נמצא פנסים ראשיים בטכנולוגיית LED. כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים החדש של הטוסון מרווח יותר מציג מהפכה עם עיצוב נקי במיוחד ומרשים יחד עם הבטחה של יונדאי לאיכות חומרים גבוהה משמעותית מזו של הדגם הנוכחי ורמה גבוהה של בידוד רעשים. העיצוב החדש של תא הנוסעים נועד להעניק תחושת מרחב גדולה יותר לתא הנוסעים.

 

2021 יונדאי טוסון החדש תא הנוסעים
תא נוסעים מרשים במיוחד.

מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 שפשוט מונח לו על הדשבורד (יש גם לוח מחוונים סטנדרטי פשוט להחריד), הקונסולה המרכזית צפה ומתחברת באלגנטיות לחלקו העליון של הדשבורד, שם נמצא מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם מסך מגע "10.25 וחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. כפי שאתם יכולים לראות, מרבית הכפתורים הפיזיים הוחלפו במשטחי מגע, כך גם השליטה על ממשק בקרת האקלים - זו מפוצלת לשלושה אזורים. השליטה על תיבת ההילוכים אלקטרונית ומתבצעת דרך כפתורים בקונסולה בין המושבים הקדמיים. 

בנוסף מצא משטח טעינה אלחוטי, שקעי טעינה לכל נוסעי הרכב ותאורת אווירה מתקדמות עם 64 גוונים ו-10 דרגות בהירות, מערכת שמע עם אפשרות בלחיצת כפתור להעביר את הסאונד רק מלפנים בכדי לא להפריע לילדים ישנים מאחור, מצלמת דרך אינטגרלית, המושב האחורי מחולק ביחס של 40:20:40, מערכת שמע מבית KRELL, יצירת פרופיל אישי לכל נהג עם העדפות של כיוון המושבים והמראות, המושבים ועוד ועוד. יש כמובן את מערכת Bluelink הכוללת שלל שירותי רשת מתקדמים שלצערנו, לא רלוונטית לשוק הישראלי.

 

2021 יונדאי טוסון החדש תא הנוסעים
פחות כפתורים פיזיים ויותר משטחי מגע ומסכים.

לראשונה עם הנעה היברידית:

הטוסון החדש מציג מבחר מרשים של יחידות הנעה, כולן חדשות ממשפחת מנועים סמארט סטרים של יונדאי, רובן מצוידות במערכת מיקרו-היברידית 48V ולראשונה, הטוסון החדש ישווק גם בגרסת היברידית חזקה עם 230 כ"ס. את רוב המנועים ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה 4WD HTRAC הכוללת בורר מצבי שטח. לראשונה, הטוסון החדש מוצע עם אופציה לבולמים אדפטיביים עם מספר דרגות קשיחות לבחירת הנהג. בהמשך, הטוסון החדש צפוי להיות משווק גם בדגם N ליין ספורטיבי וכן בדגם N ליין מלא עם הספק מרבי הצפוי לעמוד על כ-300 כ"ס, מתחרה ישיר לקופרה אטקה.

 

מנוע הבנזין הבסיסי בדגם הוא מנוע 1.6 ליטר טורבו T-GDI (מנוע חדש) עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל בין 1,500-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.3 שניות ולמהירות מרבית של 189 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.1 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

2021 יונדאי טוסון החדש
מנוע 1.6 טורבו כמנוע הבסיס.

את מנוע זה ניתן לקבל גם עם מערכת מיקרו-היברידית 48V בשתי גרסאות הספק: 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ או 180 כ"ס ו-27 קג"מ. במקרה זה המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית 6iMT חצי אוטומטית (ללא דוושת מצמד) או לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים - במקרה של דגם 180 כ"ס DCT יש הנעה כפולה 4X4. עם מנועים אלו ותיבת DCT-7 לטוסון נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.6 שניות או 9.0 שניות ומהירות מרבית של 189 קמ"ש או 201 קמ"ש, בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.9 ק"מ לליטר בדגם 150 כ"ס DCT או 14.5 ק"מ לליטר בדגם 180 כ"ס DCT הנעה כפולה, בתקן WLTP.

 

יש גם שני מנועי דיזל על בסיס מנוע 1.6 ליטר CRDi החדש. גרסת בסיס עם 115 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או גרסה חזקה יותר עם 136 כ"ס הכוללת מערכת מיקרו-היברידית 48V. הערה: כל נתוני צריכת הדלק הם לפי רמת הגימור הנמוכה וחישוקי הגלגלים הקטנים ביותר. אל תשוו את נתוני צריכת הדלק לדגם הנוכחי או לחלק מהמתחרים שכן הנתונים הם לפי תקן WLTP העדכני והמחמיר יותר והנתונים בישראל עדיין מתפרסמים בתקן NEDC הישן. 

 

2021 יונדאי טוסון היברידי
לראשונה עם מערכת הנעה היברידית.

הגרסה שתאפשר לטוסון להתחרות ישירות בראב 4 היא הגרסה ההיברידית העושה שימוש באותה יחידת הנעה היברידית של הסנטה פה החדש שהוצג מוקדם יותר השנה. זו יחידת הנעה המשלבת מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ ומנוע חשמלי המייצר 60 כ"ס ו-26.9 קג"מ, כך שלמערכת הספק כולל של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. מערכת זו משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ללא ממיר מומנט (בדיוק כמו בסונטה החדשה שהושקה אתמול בישראל) ונעזרת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1.49kWh. עם מערכת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.0 שניות עם הנעה קדמית או 8.3 שניות עם הנעה כפולה 4X4 ומהירות מרבית של 193 קמ"ש. צריכת הדלק בדגם זה עומדת על 18.2 ק"מ לליטר בתקן WLTP. 

 

2021 יונדאי טוסון החדשה
שפע עצום של מערכות בטיחות מתקדמות.

בהמשך, הטוסון יקבל גם את גרסת הפלאג-אין של מערכת הנעה זו עם הספק כולל של 265 כ"ס. נתונים מלאים על מערכת זו יוצגו לקראת השקת הדגם, כך גם נתוני צריכת הדלק שיפורסמו בהמשך. בשוק האמריקאי הטוסון החדש ישווק עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי 190 כ"ס או 1.6 טורבו היברידי, בשוק הקוריאני יש גם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 186 כ"ס ובמספר שווקים נוכל למצוא גם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי עם 156 כ"ס.

אז יש עיצוב מרשים, תא נוסעים מרשים עוד יותר ומפרט נרחב ומתקדם של יחידות הנעה ואל כל זה, יונדאי מצמידה רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות (SmartSense). הרשימה הזו כוללת, בין היתר: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי וכן תמיכה ברכב חוצה בעת מעבר צומת, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ומערכת עזר לנהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה או בכביש המהיר, בקרת שיוט אדפטיבית עם חיבור למערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה לתוואי בהמשך הדרך.

 

2021 יונדאי טוסון החדש
שליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים.

שנמשיך? אז יש גם מגביל מהירות המתאים אוטומטית את מהירות הנסיעה למותר בדרך, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת בצידי הרכב כולל תצוגת וידאו בלוח המחוונים, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, מערכת היגוי אקטיבית למניעה של מעבר לנתיב לא פנוי וסיוע בעת תמרון חירום, מערכת יציאה בטוחה מהרכב המונעת פתיחה של הדלתות כאשר הכביש לא פנוי, מערכת תזכורת לבדיקת המושב האחורי בגמר הנסיעה, מערכת חניה אוטומטית כולל אפשרות להחנות את הרכב כאשר הנהג מחוץ לרכב, בקרת ערנות נהג ועוד. לרשימה הארוכה הזו תוסיפו 7 כריות אוויר כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע שלצידו.

 

2021 יונדאי טוסון (US)

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 18

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.