יונדאי i20 החדשה מרווחת, מאובזרת ואיכותית מבעבר, תוצע בישראל עם שני מנועים: 1.2 ליטר ו-1.4 ליטר בהספקים של בין 75-100 כ"ס, הדגם האוטו' יוצע עם אותה תיבת 4 הילוכים אוטו' כבעבר.
לאחר שחשפה אותנו בחודש שעבר אל העיצוב החיצוני של ה-i20 החדשה, יונדאי חושפת כעת את תא הנוסעים של הדגם יחד עם המפרט הטכני הראשוני של הדגם עבור השוק האירופאי והישראלי. יונדאי I20 החדשה לשנת 2015 תוצג בחודש הבא בתערוכת פריז וצפויה לנחות אצלנו במהלך המחצית הראשונה של 2015.
יונדאי i20 החדשה היא דור שני לסופר-מיני האירופאית של החברה וכמו הדגם היוצא, גם היא עוצבה ותוכננה במרכז הפיתוח של יונדאי בגרמניה זאת בכדי להתאים את הדגם לטעמו של הצרכן האירופאי. i20 החדשה גדולה ומרווחת יותר לנוסעים ולמטען מהדגם הנוכחי, היא מציעה תא נוסעים איכותי יותר מבעבר העושה שימוש נרחב בחומרים רכים למגע והיא גם מאובזרת יותר כסטנדרט וצפויה להיות גם בטיחותית יותר. יונדאי i20 החדשה תוצע עם אותם מנועי בנזין (משופרים במעט) של הדגם הנוכחי: 1.2 ליטר 85 כ"ס ו-1.4 ליטר 100 כ"ס שיוצע עם תיבת 4 הילוכים אוטו' - כמו בדגם הנוכחי.
ה-i20 החדשה מבוססת על הפלטפורמה של הדגם הנוכחי ששודרגה באמצעות שימוש נרחב יותר בפלדה קלה וקשיחה יותר מה שהביא לשיפור של 64% בקשיחות המבנית של הדגם. בנוסף לכך ולמרות שהדגם החדש גדול ומאובזר יותר, משקלו לא השתנה כמעט. שדרוג השלדה אפשר ליונדאי לשפר גם את איכות ונוחות הנסיעה בדגם החדש לעומת הדגם הנוכחי.
למעט מידת הגובה שקוצצה ב-16 מ"מ לכדי 1,474 מ"מ, בכל שאר המידות ה-i20 החדשה גדולה יותר מהדור הראשון עם תוספת של 40 מ"מ למידת האורך (4,035 מ"מ), תוספת של 24 מ"מ לרוחב (1,734 מ"מ) ותוספת של 45 מ"מ לבסיס הגלגלים (2,570 מ"מ). גם נפח תא המטען גדל ועומד בדגם החדש על 326 ליטר זאת לעומת 295 ליטר בדגם הנוכחי. עם קיפול המושבים יתקבל נפח הטענה של 1,042 ליטר.
תא הנוסעים של ה-i20 החדשה לא מציע רק מרווח משופר לנוסעים בכל הממדים – רגליים, ראש וכתפיים - יונדאי דאגה שהוא יהיה גם שקט יותר באמצעות שימוש נרחב יותר בחומרי בידוד וכן גם איכותי יותר באמצעות גימור מוקפד יותר ושימוש נרחב בחומרים איכותיים למראה ורכים למגע, לא רק בחלקו העליון והתחתון של הדשבורד אלא גם בדלתות, "הקפדנו שיהיה נוח במקומות בהם הנהג נוגע הכי הרבה – גלגל ההגה והדלתות", כך לפי יונדאי.
כמו ב-I10 החדשה, גם ה-i20 החדשה מוצעת עם תא נוסעים המשלב שני גוונים - בהתאם לצבע החיצוני - זאת בכדי להעניק לנהג ולנוסעים תחושה של תא הנוסעים אוורירי ומואר. גם הגג הפנורמי המלא המוצע כאופציה (נפתח בחלקו הקדמי) אמור לסייע בכך.
יונדאי i20 החדשה – המנועים:
יונדאי תציע את ה-i20 החדשה באירופה עם 4 מנועים, שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. כל המנועים מוכרים מהדגם הנוכחי, אך כולם זכו לשדרוג לטובת פעולה חלקה יותר וזמינות כוח טובה יותר בסל"ד נמוך. כל המנועים עומדים בתקן הזיהום אירו 6. המנועים ישודכו לשלוש תיבות הילוכים: 5 הילוכים ידנית (עם יחסי העברה שונים), 6 הילוכים ידנית ו-4 הילוכים אוטו' (רק בדגם 1.4 בנזין).
אין ספק שבתחום זה יונדאי נמצאת מאחור למול המתחרות מאירופה שכולן מוצעות או יוצעו בקרוב עם מנועי טורבו מתקדמים ותיבות הילוכים אוטו' עם 6-7 הילוכים. ליונדאי יש בשלבי פיתוח מתקדמים שני מנועי טורבו קטני נפח (1.0 ליטר ו-1.2 ליטר) וישנה גם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים חדשה כך שאין ספק שבעתיד נפגוש גם ב-i20 יחידות הנעה מתקדמות, השאלה היא עד כמה העתיד הזה קרוב.
עדכון: במהלך שנת 2015, יונדאי תצייד את ה-i20 החדשה גם במנוע 1.0 ליטר טורבו בהספק של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ. מנוע זה ישודך כניראה לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT.
מנועי הבנזין:
1.2 ליטר שיוצע בשתי גרסאות הספק: 75 כ"ס ב-5,500 סל"ד או 85 כ"ס ב-6,000 סל"ד. בשתי הגרסאות המומנט המרבי עומד על 12.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומספק בדגם ביצועים של 13.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 160 קמ"ש או 13.1 שניות ו-170 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת עומדת בגרסת על בין 4.7-5.1 ליטר ל-100 ק"מ בהתאם לרמת האבזור.
1.4 ליטר בהספק מרבי של 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 13.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד. מנוע זה יוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטו'. ביצועים: 11.6 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 13.3 ש') ומהירות מרבית של 184 קמ"ש (אוטו': 170 קמ"ש). צריכת הדלק המשולבת עם תיבה ידנית עומדת 18.9 ק"מ לליטר ועם תיבה אוטו' על 14.9 ק"מ לליטר.
מנועי הדיזל:
1.1 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 75 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ בין 1,750-2,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ומספק ביצועים של 16 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 159 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 30.3 ק"מ לליטר ברמת האבזור הבסיסית.
1.4 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 90 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ בין 1,500-2,500 סל"ד. מנוע זה משודך גם כן לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ומספק ביצועים של 12.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 27.0 ק"מ לליטר ברמת האבזור הבסיסית.
יונדאי i20 החדשה -אבזור:
אמנם מסך מגע מרכזי לא מוצע כסטנדרט (יוצע רק באירופה כחבילת ניווט), אך מערכת השמע המקורית כוללת דיבורית BT עם יכולת השמעת קבצי אודיו (A2DP) ומעמד אינטגרלי למכשיר הסלולרי (אופציה), כך שבכל הקשור לניווט ומוזיקה אתם מסודרים. ברשימת האבזור (הסטנדרטי או האופציונאלי) ניתן למצוא שליטה מההגה על השמע והטלפון, בקרת שיוט ומגביל מהירות, תפעול קולי, חיישני תאורה וגשם, מצלמת רוורס עם תצוגה במראה המרכזית, מחשב רכב מורחב, בקרת אקלים, כניסת USB, שני שקעי טעינה קדמיים, חימום למושבים וגלגל ההגה ועוד.
יונדאי I20 החדשה – בטיחות:
בתחום הבטיחות, הדגם מצויד כסטנדרט בשש כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים, מערכת בקרת יציבות, מערכת ESS, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, מערכת ניהול יציבות הרכב VSM ועוד. בהתאם לרמת הגימור, הדגם יצויד גם במערכות בטיחות אקטיביות כגון מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועצמים באזורים מתים, מגביל מהירות, פנסי ערפל מסייעי פנייה ועוד. למעט דגם הבנזין הבסיסי 75 כ"ס המצויד בבלמי תוף אחוריים, שאר הגרסאות מצוידות בבלמי דיסק בכל הפינות. בהתאם לרמת הגימור ויחידת ההנעה, הדגם יצויד בצמיגים במידות של 185/65R15 או 195/55R16. לדגם אותו מערך מתלים של הדגם הנוכחי, מקפרסון עם מוטות מייצבים מלפנים וקורת פיתול מאחור.
כמו הדגם הנוכחי, גם ה-i20 החדשה תגיע אלינו מפס הייצור בטורקיה, פס ייצור שישמש את כל השוק האירופאי. יונדאי, שמכרה באירופה מהדגם הנוכחי בין השנים 2009-2013 כ-343 אלף יחידות, מצפה להגיע עם ה-i20 החדשה למכירות של 100,000 יחידות בשנה.