2024 ניאו ET7
ניאו ET7.
2024 ניאו ET7
ניאו ET7.

ניאו תשיק השבוע בסין את דגמי 2024 המעודכנים של מכונית הסאלון החשמלית שלה ET7 ואחד החידושים בדגם זו האפשרות לעשות שימוש בסוללת ה-150kWh החדשה של ניאו. מדובר בסוללה בטכנולוגיית מצב מוצק למחצה SSB שלמרות הקיבולת העצומה שלה היא זהה בגודלה לסוללת ה-100kWh של החברה ועם משקל של 676 ק"ג היא כבדה יותר ב-20 ק"ג בלבד. 

 

ניאו ET7 המצוידת בסוללה החדשה ביצעה לאחרונה נסיעה לאורך שלושה מסלולים שונים והשיגה בכל אחד מהמסולים טווח נסיעה של מעל ל-1000 ק"מ כאשר השיא באחד המסלולים עמד על 1070 ק"מ. צריכת האנרגיה לאורך המסלולים השונים עמדה על ממוצע של כ-13kWh לכל 100 ק"מ ולפי ניאו המהירות הממוצעת בכל המסלולים עמדה על כ-80 קמ"ש. 

 

2024 ניאו ET7
ניאו ET7.

זו לא הפעם הראשונה בה הדגם עם סוללת ה-150kWh הצליח להשיג בנסיעה טווח של מעל ל-1000 ק"מ, בחודש דצמבר האחרון מנכ"ל החברה וויליאם לי שידר בלייב במשך 14 שעות נסיעה עם הדגם הזה שבסיומה הושג טווח של 1040 ק"מ כאשר בסוללה נותרו עם 3%. 

 

בשלב זה לפחות הסוללה תהיה זמינה רק במסלול של השכרת סוללה, מסלול בו רוכשים את הרכב ללא סוללה ומשלמים עמלה חודשית על השימוש בסוללה. הסוללה החדשה תהיה זמינה בהמשך השנה גם בעמדות ההחלפה של ניאו. 

 

את סוללת ה-150kWh מייצרת עבור ניאו חברת WeLion הסינית המתמחה במחקר, פיתוח וייצור של סוללות מצב מוצק. לתאים המרכיבים את הסוללה צפיפות אנרגטית גבוהה של 360Wh/kg ולכל המארז צפיפות אנרגטית של 250Wh/Kg. אלו נתונים יוצאי דופן בתחום הסוללות לרכב חשמלי אך אנחנו כמובן לא יודעים מה העלות של התאים האלו וזו גם כנראה הסיבה שניאו לא מוכרת את הסוללה באופן ישיר. 

 

ניאו ET7 תא הנוסעים 2024
מקצה שדרוגים קל לחלל תא הנוסעים.

כאמור, דגמי 2024 של ניאו ET7 זכה למקצה שדרוגים קל והם כוללים כעת מושבים חדשים, שימוש נרחב יותר בחומרים רכים בחלל תא הנוסעים ותוספת של מסכי "14.5 3K בגב המושבים הקדמיים לטובת יושבי השורה השנייה. לצד זה נמצא גם מערכת שמע חדשה ושבב חדש של קוואלקום במערכת המולטימדיה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 26

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.