חברת המזרח, יבואנית דגמי לנד רובר בישראל, החלה בשיווק דגמי האיווק והדיסקברי ספורט החדשים עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין P300e. דגמי הפלאג-אין החדשים מצטרפים לגרסאות הבנזין והדיזל של הדגמים ויהוו מעתה את הגרסאות הבכירות של האיווק והדיסקברי ספורט.
האיוויק P300e פלאג-אין ישווק ברמת הגימור S PLUS ובמחיר של 415,000 ₪ ואת הדיסקברי ספורט P300e פלאג-אין, שבגרסה זו מצויד בחמישה מושבים בלבד במקום 5+2 בדגמי הבנזין והדיזל, תוכלו לרכוש בשתי רמות גימור, רמת הגימור S הבסיסית במחיר של 390,000 ₪ ורמת הגימור הבכירה של הדגם S PLUS במחיר של 420,000 ₪.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין P300e פותחה במיוחד עבור הדגמים הקטנים יותר של לנד רובר אך היא זהה בעקרון הפעולה שלה למערכת P400e המשמשת את הדגמים הבכירים של החברה. מערכת P300e משלבת מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו, לעומת 2.0 טורבו במערכת P400e, המייצר הספק מרבי גבוה של 200 כ"ס. הוא משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' והוא אחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים. מנוע חשמלי אחורי בהספק של 109 כ"ס אחראי על הנעת הגלגלים האחוריים ומאפשרת לקבל הנעה כפולה בעת הצורך. ההספק המשולב של המערכת עומד על 309 כ"ס והמומנט המרבי של 55 קג"מ.
המערכת הזו מספקת בדגמים ביצועים טובים עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות באיווק P300e ונתון של 6.6 שניות בדיסקברי ספורט P300e. המהירות המרבית עומדת על 213 קמ"ש או 209 קמ"ש בהתאמה. סוללות ליתיום-יון בקיבולת גדולה יחסית של 15kWh מאפשרת לדגמים להשיג טווח נסיעה חשמלי של 55 ק"מ ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 135 קמ"ש.
את הסוללה ניתן לטעון באמצעות מטען ציבורי DC בהספק של עד 32kW המאפשר טעינה של 0-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות וטעינה משקע ביתי AC 7kW דורשת המתנה של שעה ו-24 דקות לטעינה מלאה. טעינה אפשרית גם באמצעות שקע ביתי רגיל (מוד 2) אך זה כבר דורש המתנה של 6 שעות ו-42 דקות.
מעבר לתוספת של פתח טעינה ותצוגה מותאמת בלוח המחוונים ומערכת המולטימדיה לדגם פלאג-אין, אלו אותם דגמים חדשים ומוכרים של האיווק והדיסקברי ספורט.
2021 ריינג' רובר איווק - מפרט טכני מלא להורדה.
2021 דיסקברי ספורט - מפרט טכני מלא להורדה.
ברבעון הראשון של שנת 2021 ישווקו בישראל דגמים פלאג-אין נוספים, ריינג' רובר וולאר P400e ולנד רובר דיפנדר P400e.