המגזין הבריטי בוחן את רנו קליאו ספורט החדשה ושואל האם היא משתווה להנאה מנהיגה שמספקת טויוטה GT86.

רנו קליאו ספורט החדשה מול טויוטה GT86

מכוניות ההאצ'בק החמות של רנו מבית חטיבת הספורט שלה (Renault Sport), קליאו RS ומגאן RS, מהוות בשנים האחרונות את אמת המידה למכוניות הנעה קדמית "עממיות", מהנות לנהיגה המציעות התנהגות כביש חדה, היגוי מצוין ושלדה שכיולה באומנות. לא פלא אם כך שחובבי נהיגה רבים המתינו דרוכים לקראת צאתה של רנו קליאו RS החדשה, שהוצגה לעולם לפני מספר חודשים.

 

קליאו RS החדשה, מציבה בחרטומה מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24.46 קג"מ המתקבל בין 1,750-5,750 סל"ד. מנוע זה החליף את מנוע ה-2.0 ליטר אטמוספרי בהספק דומה, אך עם מומנט נמוך יותר הזמין מאוחר יותר. יחד עם החלפת המנוע, רנו התקינה תיבת הילוכים כפולת מצמדים EDC במקום תיבה ידנית, שכלל לא תוצע בדגם.

 

ביצועים? 6.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש וכל זאת עם צריכת דלק משולבת של 15.9 ק"מ לליטר.

 

המגזין הבריטי "אוטוקאר" לקח את הקליאו למבחן ובנוסף, שאל האם הדגם החדש מהנה לנהיגה כמו הדגם היוצא. בכדי להוסיף פלפל למבחן, הוכנסה למשוואה טויוטה GT86 שבמחירה כיום היא אמת המידה למכונית לנהג, כזו שאולי לא תהיה הכי מהירה, אבל ללא ספק הכי מהנה ומאתגרת לנהיגה.

 

ומה בחון המגזין (Steve Sutcliffe) חושב על הספורטיבית החדשה של רנו? משבח את האחיזה והמהירות הגבוהה בה ניתן לצלוח עם הקליאו RS החדשה סיבובים ומשבח את המנוע החזק, אך כאן פחות או יותר הסתיימו המחמאות וההשוואות לדור הקודם של הדגם. ומה מול ה-GT86? אם זמני מסלול או 0-100 קמ"ש חשובים לכם? קחו את הקליאו, אך אם אתם מעדיפים לחייך כל הדרך, קחו את הטויוטה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.