וולוו אסטייט קונספט, הוא עוד קונספט המציג עבורנו את הכיוון העתידי של וולוו. לבינתיים, הוא בהחלט ניראה מרהיב.
וולוו חושפת לראשונה תמונות רשמיות של הקונספט 'אסטייט' - הקונספט השלישי והאחרון בסדרת דגמי הקונספט שוולוו הציגה במהלך החצי שנה האחרונה, כולם על בסיס הפלטפורמה החדשה של וולוו (SPA). מה שהחל עם הקונספט קופה המרהיב שהוצג בחודש ספטמבר האחרון בפרנקפורט, המשיך לקונספט XC שהוצג בינואר השנה בתערוכת דטרויט, יסתיים בז'נבה עם הקונספט אסטייט, כי וולוו ללא סטיישן זו לא וולוו.
שלישיית דגמי הקונספט מציגים את שפת העיצוב העתידית, והמרהיבה יש לומר, של וולוו שתיושם לראשונה בוולוו XC90 החדש שיוצג בהמשך השנה. למעשה, שלישיית דגמי הקונספט הם יותר מתצוגת תכלית של עיצוב אלא הם נושאי הדגל של "וולוו החדשה" והעצמאית לאחר עידן פורד בחברה.
למרות המראה הקונספטואלי, בוולוו מציינים שדגמי הייצור העתידיים יתבססו באופן משמעותי על מה שאנחנו רואים באסטייט קונספט או בדגמי הקונספט האחרים. כך למשל נמצא בדגמי וולוו העתידיים מסך מגע מרכזי גדול ממדים דרכו ניתן לתפעל את רוב אבזור תא הנוסעים ולפי תומאס אינגנלט, המעצב הראשי של וולוו שאחראי על עיצוב כל שלושת דגמי הקונספט: "הכל נמצא בדיוק היכן שאתה מצפה למצוא, מה שהופך את הנהיגה ליותר מהנה, יעילה ובטוחה".
את מסך המגע המרכזי ניתן לתפעל בדומה לטאבלט או טלפון סלולרי ומערכת ההפעלה פותחה ע"י וולוו. מסך הבית כולל ארבעה אריחים “חיים”: ניווט בחלק העליון, שמע/מדיה, טלפון ובקרת אקלים מתחת. לחיצה על אחד מהאריחים תפתח חלון עם פונקציות מורחבות כאשר שאר האריחים עדיין נגישים.
כל דגמי וולוו העתידיים (וחלק מאלו הקיימים), יצוידו במנועים מסדרת E-Drive החדשה של וולוו. מדובר ביחידות הנעה בהספקים של 120-300 כ"ס שכולן מבוססות על מנוע ארבע צילינדרים טורבו בנפח 2.0 ליטר בשילוב של מנוע חשמלי בגרסאות החזקות יותר – היברידי. לצד גרסאות הבנזין, וולוו תציע גם מנועי דיזל חדשים בהספקים של 120-230 כ"ס עם טכנולוגיית הזרקה מתקדמת i-ART. יחידות ההנעה החדשות ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו' חדשה.