הונדה סיוויק האצ'בק החדשה 2012 לפי נשיא הונדה טקנובו איטו, היא "קפיצה של שני דורות קדימה".
נשיא ומנכ"ל הונדה, טקנובו איטו, חשף בתערוכת פרנקפורט את הונדה סיוויק האצ'בק 2012 החדשה (דור תשיעי) המבטיחה להציעה התנהגות כביש משופרת ותא נוסעים איכותי ביותר. הונדה סיוויק האצ'בק החדשה, תוכננה, הונדסה ופותחה בבריטניה ותיוצר במפעל הונדה בסווינדון שבבריטניה. שיווקה באירופה יחל כבר בחודש אוקטובר הקרוב.
הונדה סיוויק החדשה, נמוכה יותר מהדגם היוצא בכ-20 מ"מ, אך מציעה מידות דומות למדי לדגם היוצא: 4,300 מ"מ אורך (גידול של 25 מ"מ +), 1,770 מ"מ רוחב (15 מ"מ-), 1,440 מ"מ גובה (20 מ"מ-) ובסיס הגלגלים התקצר ל-2,595 מ"מ (40 מ"מ-). למרות בסיס הגלגלים הקטן יותר, בהונדה מציינים שהמרווח לנוסעים גדל בעיקר מאחור. נפח תא המטען, עומד על 470 ליטר.
הונדה מציעה את הסיוויק האצ'בק החדשה עם שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. מנוע הבסיס הוא מנוע 1.4 ליטר בנזין בהספק של 100 כ”ס המציע צריכת דלק של 18.5 ק”מ לליטר עם תיבת הילוכים ידנית. מנוע בנזין נוסף המשרת גם את הסיוויק סדאן החדשה, הוא מנוע 1.8 ליטר בהספק של 142 כ"ס (2 כ"ס+) שעבר שדרוג מקיף לטובת צריכת דלק משופרת העודמת על העומדת על 17.2 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית לעומת 15.0 ק"מ לליטר בדגם היוצא ו-15.87 עם תיבה אוטומטית לעומת 13.8 בדגם המוחלף.
צפו בהונדה סיוויק האצבק החדשה בנסיעה
וידאו:הונדה סיווק האצ'בק החדשה - סקירה כללית
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/tk4uH5-u_oo?rel=0{/iframe}
עבור השוק האירופאי, הונדה מציידת את הסיוויק החדשה במנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל בהספק של 150 כ"ס (10 כ"ס+) שעבר שדרוג מקיף לטובת צריכת דלק ופליטת מזהמים. צריכת הדלק בדגם זה עם תיבת הילוכים ידנית עומדת על 23.8 ק"מ לליטר.
תא הנוסעים בסיוויק האצ'בק החדשה לא שונה מהותית מהדגם היוצא ומעוצב בסגנון תא טייס כאשר הכל מכוון סביב הנהג יחד עם לוח המחוונים בשני מפלסים. תא הנוסעים עבר שדרוג מקיף באיכות החומרים ובבידוד הרעשים. בשורה האחורית, עדיין תמצאו את מושבי "הקסם" של הונדה המאשרים קיפול לפנים או לאחור, אחד הרעיונות היותר פרקטיים ומקוריים בתעשיית הרכב.
בהונדה מתגאים בכיול מתלים חדש שאמור לספק התנהגות כביש טובה הרבה יותר מהדגם המוחלף יחד עם שיפור ברמת הנוחות. נשיא הונדה לא פחות גאה באומרו שדגם זה: "לא רק אבולוציה, אלא אבולוציה מהפכנית" ועוד הוסיף ואמר טקנובו:” אנחנו (בהונדה) קפצנו שני דורות קדימה לעומת הדגם המוחלף".