חברת מאיר, יבואנית וולוו והונדה בישראל, החלה בשיווק הונדה ג'אז 2020 החדשה, דור רביעי למיקרו-וואן/סופרמיני של הונדה שגם כעת ממשיך להציע את נוסחת הקסם של מרווח יוצא דופן לנוסעים על אורך של 4 מטר בלבד. הונדה ג'אז החדשה תשווק בישראל עם מערכת הנעה היברידית בלבד, עם שפע של מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, בשתי רמות גימור ובמחיר החל מ-119,900 ₪.
הג'אז החדשה תשווק כאמור עם מערכת הנעה היברידית בלבד (e:HEV) המבוססת על מנוע 1.5 ליטר חדש שהותאם לשימוש במערכת כלאיים. המערכת משלבת בנוסף מנוע חשמלי ראשי להנעת הרכב, מנוע חשמלי נוסף המשמש כגנרטור חזק וסוללת ליתיום-יון בקיבולת קטנה. מה שאין במערכת הזו זו תיבת הילוכים או תיבת העברה מורכבת (יש תמסורת חדשנית בעלת הילוך קבוע) שכן למערכת אופי פעולה שונה מהמוכר לנו ממערכות הנעה היברידיות אחרות.
למערכת ההנעה ההיברידית של הדגם שלושה מצבי פעולה עיקריים: מצב EV Drive בו ההנעה מתבצעת רק באמצעות הסוללה, מצב Hybrid Drive בו מנוע הבנזין פועל כגנרטור המספק חשמל למנוע החשמלי הראשי האחראי על הנעת הרכב ומצב Engine Drive בו מנוע הבנזין מחובר לגלגלים המניעים דרך נעילת מצמד. המערכת פועלת כך שבכל תחילת נסיעה המנוע החשמלי יהיה האחראי הבלעדי על הנעת הרכב ובהתאם למצב הסוללה, מנוע הבנזין ייכנס לפעולה אך רק כגנרטור להזנת המנוע החשמלי הראשי והיתרה תשמש לטעינת הסוללה. מנוע הבנזין יתחבר לגלגלים הקדמיים רק בנסיעה במהירות גבוהה בה מנוע הבנזין יכול לפעול בתחום היעיל שלו או בזמן האצה מלאה. מערכת ההנעה הזו מבטיחה נתון צריכת דלק משולבת של 27.8 ק"מ לליטר.
מנוע הבנזין מייצר הספק מרבי של 97 כ"ס ומומנט מרבי של 13.5 קג"מ והמנוע החשמלי הראשי מייצר 109 כ"ס ומומנט מרבי גבוה של 25.8 קג"מ, זה מאפשר לג'אז להציג ביצועים טובים משמעותית מהדגם היוצא עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.4 שניות ומהירות מרבית המוגבלת ל-175 קמ"ש.
הונדה ג'אז החדשה זכתה לעיצוב שונה ומודרני יותר מזה של הדגם היוצא אך כמו תמיד, העיצוב זו לא אחת מנקודות החוזקה של הדגם אלא הוא בעיקר משרת תכלית עבור מקסימום נפח לחלל תא הנוסעים. לג'אז החדשה אורך 4,044 מ"מ, רוחב של 1,694 מ"מ, גובה של 1,526 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,517 מ"מ, נמוכה ב-24 מ"מ מהדגם היוצא כאשר בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי. נפח תא המטען עומד על 295 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש ו-1,203 ליטר עם קיפול המושבים מאחור (נפח עד גובה הגג), קטן למעשה מתא המטען של הדגם היוצא (354-1314 ליטר).
תא הנוסעים מציג שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא בכל הקשור לעיצוב ואיכות, יש חומרים רכבים פה ושם והעיצוב נקי ומסודר בלי משטחים מוזרים למראה. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה "9 חדשה ומתקדמת יותר הכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי וכן תפעול קולי מתקדם ונקודה חמה WiFi. מאחורי גלגל ההגה החדש הכולל שליטה מהירה על מערכות הבטיחות השונות נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן בגודל של "7. כמו בשני הדורות של הג'אז מלפנים יש 3 מחזיקי כוסות, שניים בצידי הדשבורד עבור הנהג והנוסע ועוד אחד מרכזי. המושב האחורי מורכב כמובן ממושבי הקסם של הונדה המאפשרים קיפול לפנים ולאחור ויצירה של משטח טעינה שטוח בתא המטען.
הג'אז החדשה מצוידת במערכת הבטיחות Honda SENSING, בגרסה עדכנית ומשודרגת, הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, פועלת גם בלילה ומגיבה גם מול תנועה חוצה. בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי ומניעה של ירידת הרכב לשול, מגביל מהירות חכם המשולב במערכת זיהוי תמרורים, אור גבוה אוטומטי (תאורת LED ראשית כסטנדרט) ועוד. אבזור הבטיחות הפסיבי כולל לא פחות מ-10 כריות אוויר - אחת מרכזית בין הנהג לנוסע ושתיים צידיות במושב האחורי.
הג'אז החדשה תשווק בשתי רמות גימור, Comfort הבסיסית ו- Elegance הבכירה יותר. רמת הגימור קומפורט כוללת בקרת אקלים, דיבורית BT, מולטימדיה "5 פשוטה, שקע USB אחד, תאורת LED מלאה, חיישני תאורה וגשם, מצלמת רוורס, מפתח חכם, חימום למושבים הקדמיים, קיפול חשמלי למראות הצד ועוד. רמת הגימור אלגנס מוסיפה מולטימדיה "9 מקורית עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (חיבור אלחוטי לקאר-פליי), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חישוקי סגסוגת "15, שקע USB נוסף, ריפודי בד משולב בעור ועוד. 2020 הונדה ג'אז - מפרט טכני מלא להורדה.
2020 הונדה ג'אז החדשה - מחירון:
הונדה ג'אז 1.5 היברידי קומפורט - 119,900 ₪
הונדה ג'אז 1.5 היברידי אלגנס - 123,900 ₪