סקודה סיימה את שלב מבחני החורף הקיצוניים לדגמי 2023 החדשים של הסופרב והקודיאק, אותם היא ערכה באזור הארקטי העשיר בעונה זו של השנה בהמון שלג וטמפרטורת נמוכות במיוחד המגיעות ל-30 מעלות מתחת לאפס. עם סיום שלב מבחני החורף הדגם נכנס לשלב הכיול הסופי, ליטוש אחרון לכלל מערכות הרכב לפני שהוא נכנס לייצור.
מבחני החורף, שלא ממש רלוונטיים לשוק המקומי שלנו, כוללים מגוון רחב של בדיקות שתפקידם להבטיח כי הדגם יתפקד בדיוק כפי שמצפים ממנו גם בטמפרטורות קיצוניות כאלו, זה כולל לדוגמה את היכולת לפתוח את הדלתות או שקע הטעינה בדגמי ה- PHEV במינוס 30 מעלות. בטמפרטורה נמוכה שכזו אטימה לא טובה ומדויקת בדלתות גורמת להיווצרות של שכבת קרח דקה על הגומיות שלא מאפשרת פתיחה של הדלתות.
אם כבר הוזכרה מערכת PHEV, הפעם לא רק הסופרב תשווק עם מערכת הנעה כזו אלא גם הקודיאק יצויד לראשונה עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. הצפי הוא ששני הדגמים יעשו שימוש בסוללה גדולה יותר מזו של המערכת הנוכחית שבסופרב. לצד מערכת זו נמצא את המנועים המוכרים של סקודה, כלומר מ-1.5 טורבו, 2.0 טורבו ו-2.0 טורבו דיזל, ההבדל לעומת הדור הנוכחי של הדגמים הוא הצפי שכל המנועים יעשו הפעם שימוש בסיוע חשמלי 48V.
הקודיאק והסופרב (קומבי) מוצגים אמנם תחת מעטה כבד של הסוואה אך לא קשה להבחין בשני דברים, הראשון הוא שהעיצוב לא השתנה מהותית ושני הדגמים מזוהים מיד עם הדור הנוכחי שלהם והדבר השני הוא שלשני הדגמים עיצוב דינאמי יותר.
את הסופרב והקודיאק החדשים סקודה תחשוף בסתיו 2023 ואת שני הדגמים אנחנו מצפים לפגוש בישראל במחצית הראשונה של 2024.