שני דגמים חדשים יצטרפו בקרוב לתחרות על כיסו של צרכן הרכב הישראל, דגם אחד הוא הקרוסאובר קופה רנו ארקנה ביבוא של קרסו מוטורס והדגם השני הוא יונדאי באיון ביבוא של כלמוביל.
רנו ארקנה: את רנו ארקנה כבר היינו אמורים לפגוש בישראל אשתקד, אך אתם כבר מכירים את שוק הרכב המשוגע כך שגם השיווק של הדגם הזה נדחה במספר חודשים. רנו ארקנה הוא קרוסאובר קופה משפחתי שנולד במקור עבור השוק הרוסי אך בהמשך הוצג בגרסה לשוק האירופי על בסיס פלטפורמה שונה ומודרנית יותר (CMF-B), תא הנוסעים שונה ואיכותי יותר יחד עם יחידות הנעה המתאימות לשוק האירופי, כולל יחידת הנעה היברידית. הארקנה צפוי לזכות לתמחור תחרותי למדי, בגזרת ה-140-150 אלף שקל.
לרנו ארקנה אורך של 4,568 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ, גובה של 1,571 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,720 מ"מ, כך שבכל הקשור למידות חיצוניות מדובר בדגם המתחרה מול קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי ועוד. נפח תא המטען גדול גם הוא ועומד על 513-1269 ליטר בדגמי הבנזין או 480-1263 ליטר ליטר בדגם ההיברידי.
הארקנה משווק עקרונית עם ארבע יחידות הנעה, 1.3 טורבו בהספקים של 140 כ"ס או 160 כ"ס, 1.6 ליטר היברידי 145 כ"ס ו-1.6 ליטר היברידי פלאג-אין 160 כ"ס, אך במרבית מדינות אירופה הדגם משווק עם הנעה היברידית בלבד וזה כנראה גם מה שנפגוש כאן בישראל.
עם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו 140 כ"ס ו-26.5 קג"מ לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.8 שניות, מהירות מרבית של 204 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר. מנוע זה עושה שימוש בסיוע היברידי קל 12V.
מערכת הנעה ההיברידית של הדגם, E-TECH, מתבססת על מנוע 1.6 ליטר שפותח במיוחד עבור שימוש בהנעה היברידית, 95 כ"ס ו-14.7 קג"מ, והוא מסתייע במנוע חשמלי בהספק של 50 כ"ס ו-20.9 קג"מ ובגנרטור בהספק של 21 כ"ס ומומנט של 5.1 קג"מ. ההספק הכולל של המערכת עומד על 145 כ"ס וזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.8 שניות, למהירות מרבית של 172 קמ"ש ולצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר.
תא הנוסעים של הארקנה דומה מאוד למוכר לנו מהקפצ'ור, למעט הבדלים קלים בעיצוב הדלתות, בעיצוב הקונסולה בין המושבים ועוד, אך אין ספק שכל מי שיעבור הקפצ'ור לארקנה מיד ירגיש בבית. כמו בקליאו נוכל למצוא מולטימדיה אנכית בגדלים של עד "9 ולוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל של "10.25, הכל תלוי כמובן ברמת הגימור כי יש גם מולטימדיה "7 ולוח מחוונים אנלוגי רגיל. גם תחום הבטיחות זהה למוכר לנו מהקפצ'ור, כך שבין היתר נוכל למצוא בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד, הכל בהתאם לרמת הגימור.
יונדאי באיון: לאמריקאים יש את יונדאי וניו, המשווק בישראל, ולאירופאים יש את הבאיון. הדגמים יושבים על אותה משבצת של קרוסאובר עירוני קטן אך הבאיון, המבוסס על יונדאי i20, איכותי יותר, עם עיצוב מתוחכם יותר ומשווק עם יחידות הנעה שונות המתאימות לשוק האירופי. יונדאי באיון צפוי להיות מתומחר בין 123 אלף שקל ל-134 אלף שקל (כך לפי נתוני משרד התחבורה) כלומר תמחור המציב את הדגם מעל הוניו ומתחת לקונה.
ליונדאי באיון (Bayon) אורך של 4,180 מ"מ, רוחב של 1,775 מ"מ, גובה של 1,550 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,580 מ"מ, אלו מידות גדולות יותר מאלו של יונדאי וניו ומקבילות לאחד המתחרים הישירים של הדגם, סיאט ארונה. נפח תא המטען מכובד בהחלט יחסית לסגמנט ועומד על 411 ליטר עד 1,205 ליטר, למעשה גדול יותר מזה של הקונה.
יונדאי באיון משווק עם מנוע 1.0 ליטר טורבו העושה שימוש בסיוע היברידי 48V לטובת חיסכון בצריכת הדלק. מנוע זה מוצע בדגם בשתי גרסאות הספק, 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.7 שניות, או 120 כ"ס ו-17.5 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.4 שניות (הנתונים הם בשילוב לתיבת 7 הילוכים DCT). צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 18.2 ק"מ לליטר.
תא הנוסעים זהה לחלוטין למוכר לנו מיונדאי i20 החדשה כך שגם בבאיון נוכל למצוא, בין היתר, לוח מחוונים דיגיטלי מלא "10.25 ומולטימדיה מודרנית בגדלים של "8 עד "10.25, לצד מגוון מערכות בטיחות מתקדמות.