כמו כל יצרן סיני שמכבד את עצמו, גם לצ'רי יש מספר גדול של מותגי משנה שונים, שניים כאלו נפגוש בקרוב בישראל, מותג ג'אקו (jaecoo) ומותג אומדה (Omoda). מותג נוסף מתוך אותם מותגי משנה של צ'רי הוא מותג אקסיד (Exeed) אשר שנולד בשנת 2017 כמותג פרימיום וכמו דגמים רבים אחרים של צ'רי גם דגמי אקסיד שווקו עד היום רק עם מנועי בנזין או פלאג-אין אך כעת אקסיד נכנסת לראשונה גם לתחום החשמלי עם שני דגמים חדשים - אקסיד ES ואקסיד ET.
אקסיד ES, מכונית סאלון חשמלית, ואקסיד ET, קרוסאובר חשמלי (או פלאג-אין) מבוססים על פלטפורמת E0X החדשה והייעודית להנעה חשמלית של צ'רי. זו פלטפורמה בארכיטקטורת 800V, מבוססת על אלומיניום ויציקות אלומיניום ונשענת על קפיצי אוויר אדפטיביים ובולמים אדפטיביים, תפריט המאפיין דגמי פרימיום ויוקרה חשמליים. הפלטפורמה הזו תשמש גם את הרכבים החשמליים של יגואר ולנד רובר, להזכירכם צ'רי מחזיקה ב-50% מהמניות של JLR וזו תהיה הפעם הראשונה בה משהו מהמיזם המשותף שקיים כבר 12 שנה יפיק משהו משותף.
אקסיד ES:
צ'רי אקסיד ES היא מכונית סאלון חשמלי בעיצוב ספורטיבי לה אורך של 4.95 מטר, רוחב של 1.98 מטר, גובה של 1.48 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר. בשוק הסיני האקסיד ES תשווק בטווח מחירים של 31,000 עד ל-43,000 דולר. אלו מחירים שעברנו הישראלים נשמעים זולים במיוחד לרכב מסוג זה אך בשוק הסיני אלו בהחלט מחירי פרימיום ורק כדי שתקבלו מושג, צ'רי טיגו 8 פרו לדוגמה שמשווק בישראל במחיר של כ-49,000 דולר, משווק בסין במחיר של כ-18,000 דולר בלבד.
צ'רי אקסיד ES תשווק בסין עם עם הנעה אחורית 313 כ"ס ו-43.3 קג"מ בשידוך לסוללת 77kWh LFP או 100kWh NMC, שילוב המאפשר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.8 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה של 680 ק"מ או 880 ק"מ בהתאמה - בתקן CLTC הסיני שנחשב לאופטימי במיוחד.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם בדגם הנעה כפולה עם הספק מרבי של 480 כ"ס ומומנט מרבי של 67.6 קג"מ יחד עם אותן סוללות. השילוב הזה מאפשר לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח נסיעה של 605 ק"מ או 710 ק"מ, בהתאמה.
בזכות השימוש בארכיטקטורת 800V לדגם יכולת טעינה אולטרה מהירה המאפשרת לפי צ'רי תוספת של 218 ק"מ בזמן של 5 דקות טעינה או טעינה של 30-80% בזמן של 9 דקות עם הסוללה הקטנה או 15 דקות עם הסוללה הגדולה. כדי לעודד רוכשים לבחור בדגם, צ'רי מציעה על הדגם אחריות לכל החיים על כל מערכות החשמל של הרכב, לרוכש המקורי בלבד.
חלל תא הנוסעים הוא כל מה שאפשר לצפות לו מרכב סיני פרימיום חשמלי ומודרני, קצת העתקה מאיזה יצרן מערבי כמו פס הקריסטל לאורך הדשבורד שהוא העתק ישיר מדגמי ב.מ.וו, לצד שימוש נרחב בעור, עיצוב מינימליסטי ואבזור עשיר מאוד, כולל מולטימדיה "15.6, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, סגירת וואקום לדלתות, מושבים חשמליים עם חימום/אוורור, תפעול קולי מבוסס AI, אפליקציה לשליטה מרחוק, מצלמת 360 מעלות, מערכת שמע עם 23 רמקולים, מסך ליושבים מאחור, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, משטח טעינה עם צימוד NFC מהיר, מערכת בישום לחלל לתא הנוסעים ועוד ועוד. מערכת המולטימדיה מבוססת על מערכת ההפעלה של וואווי כך שהיא עשירה בשירותי רשת ואפליקציות ומציעה אינטגרציה מלאה לטלפונים ניידים של החברה. לצד זה, הגרסאות הבכירות של הדגם מצוידות במערכת הנהיגה האוטונומית של צ'רי/וואווי המאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית בעיר ובכביש המהיר.
אקסיד ET:
צ'רי אקסיד ET הוא קרוסאובר 5 מושבים גדול באורך של 4.95 מטר, רוחב של 1.97 מטר, גובה של 1.70 מטר, בסיס גלגלים של 3.0 מטר, נפח תא מטען אחורי של 546 ליטר וקדמי בנפח של 60 ליטר. האקסיד ET מבוסס על אותה פלטפורמת E0X והוא ישווק עם אותן יחידות הנעה וסוללות של האקסיד ES עליהן הוא מוסיף עוד גרסת הנעה בכירה אחת עם הנעה כפולה בהספק משולב של 562 כ"ס ומומנט מרבי של 70.4 קג"מ, מספק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ולמהירות של 210 קמ"ש. סוללת ה-100kWh של הדגם מאפשרת לגרסה זו טווח נסיעה של 655 ק"מ.
בניגוד ליצרנים שחוסכים כל שקל אפשרי (טסלה לדוגמה) באקסיד העניקו לחלל תא הנוסעים של ה- ET עיצוב שונה למדי מזה של דגם הסדאן, עיצוב שמנצל טוב יותר את הנפח הגדול יותר של חלל תא הנוסעים כדי להעניק להם מרחב מחייה אוורירי ומרווח במיוחד. בכל השאר, כלומר אבזור הנוחות והבטיחות, הכל כבר זהה למה שנמצא באקסיד ES.
בניגוד לדגם ES, האקסיד ET ישווק גם בגרסת פלאג-אין וכמו כל דגמי הפלאג-אין בסין הבסיס הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו (עניין של מיסוי מקומי ביחס לנפח המנוע). למערכת הספק כולל של 265 כ"ס וסוללה גדולה בקיבולת של 32kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-161 ק"מ (בתקן WLTC שהוא מציאותי יותר מתקן CLTC).