אלפא רומיאו חושפת לראשונה את ה-4C החדשה, הפרולוג של אלפא רומיאו למרוץ חידוש ימיה כקדם בחמש השנים הבאות.
אלו התמונות הרשמיות הראשונות של של גרסת הייצור של אלפא רומיאו 4C החדשה, מכונית המיני-על עם מנוע מרכזי והנעה אחורית של אלפא רומיאו אשר תוצג בחודש הבא בתערוכת ז'נבה ותהווה את יריית הפתיחה של חזרתה של אלפא רומיאו לשוק האמריקאי ובנוסף, הסנונית הראשונה לשטף של דגמים חדשים אותם תציג אלפא רומיאו במהלך חמש השנים הבאות.
אולי רומיאו 4C שהוצגה לראשונה לפני שנתיים כקונספט, אולי נחשבת למכונית קטנה עם אורך של פחות מ-4 מטר, אך יש בה את כל התכונות של מכונית-על לכל דבר, החל משילדת קרבון, מנוע מרכזי והנעה אחורית, רוחב של 2.0 מטר וגובה של 1.18 מטר (בסיס גלגלים 2.4 מטר) ויחס משקל/הספק של 4 ק"ג לכל כ"ס.
את הכוח למכונית שמשקלה יעמוד על פחות מ-1000 ק"ג (הערכה: 950 ק"ג), יספק מנוע הטורבו 1750TBI המוכר מהג'ולייטה QV, אך הפעם בלוק המנוע עשוי אלומיניום ולא פלדה מה שמפחית את משקלו ב-25 ק"ג. ההספק צפוי להיות זהה לזה של הג'ולייטה QV כ-235 כ"ס. המנוע ישודך לתיבת TCT כפולת המצמדים שתעביר את הכוח אל הגלגלים מאחור. אלפא לא מציינת את נתוני הביצועים, אך השמועות מספרות על כ-4.5 שניות 0-100 קמ"ש. כמו בכל דגמי אלפא החדשים, גם כאן ימצא את מקומו בורר מצבי הנהיגה DNA של אלפא, אך הפעם בתוספת של מצב "מסלול" בנוסף למצב הדינמי.
אלפא רומיאו תייצר את ה-4C החדשה במפעלי מזראטי במודנה עם יעד מכירות של 2,500 יחידות בשנה (מכל הגרסאות) כאשר 1,000 יחידות מתוכן מיועדות לשוק האירופאי והאמריקאי והשאר לכל העולם. בהמשך, אלפא צפויה להציג בנוסף גרסת מסלול ייעודית לדגם, גרסת כביש חזקה יותר (Stradale) וכן גרסה פתוחה.