באמצעות הפחתת משקל קיצונית, אודי TT אולטרה קוואטרו קונספט, אשר תוצג בוורטראסי, מציגה יחס משקל הספק של 3.6 ק"ג/כ"ס בלבד.
במפגש השנתי לחובבי פולקסווגן שיערך השנה בין 8-11 במאי באגם וורטראסי שבאוסטריה, מפגש שהחל כמפגש חובבי GTI והפך ברבות השנים לאירוע המוני לחובבי המותגים של קבוצת פולקסווגן, אודי תציג את הקונספט TT אולטרה קוואטרו, אודי TT שעברה דיאטה קיצונית במשקל.
לקונספט המבוסס על אודי TTS, מנוע TFSI בנפח של 2.0 ליטר בהספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ המתקבל בין 1,900-5,000 סל"ד. תוספת של 38 כ"ס ו-5.1 קג"מ לעומת ה-TTS הסטנדרטית. התוספת נחמדה, אך עם תוספת שכל סדנת שיפורים יכולה לעשות לא מגיעים לוורטראסי ולכן, אודי העבירה בנוסף את הקונספט דיאטה חריפה ומשקלו של הדגם עומד על 1,111 ק"ג, יותר מ-300 ק"ג פחות מהדגם הסטנדרטי (תלוי ברמת הגימור), וזה כבר מביא אותנו ליחס משקל הספק של 3.6 ק"ג/כ"ס לעומת כ-5.5 ק"ג/כ"ס בדגם הרגיל.
בעוד הדגם הרגיל מסיים את המיאוץ הקלאסי ב-5.2 שניות, הקונספט יעשה זאת ב-4.2 שניות בלבד, מהיר ב-0.3 שניות מאודי TT RS הקיצונית. המהירות המרבית בדגם הקונספט עומדת על 280 קמ"ש.
בכדי להשיג את אותה הפחתה משמעותית במשקל, אודי עשתה שימוש נרחב בסיבי פחמן מחוזקים בפולימר (CFRP) במקום בחלקי הפח במכסה המנוע, בגג ובמקומות נוספים. בנוסף לכך, נעשה שימוש בחלקים ממגנזיום קל משקל ברצפת הרכב ובמקומות נוספים. מושבי הבאקט הנשענים על מסגרת קרבון ושנלקחו ישירות מה R8 GT אפשרו לבדם להפחית את משקל המכונית ב-22 ק"ג ומשקל דומה הופחת באמצעות חישוקי האלומיניום הקלים.
הדגם לא מיועד לייצור, אך הוא בהחלט רומז על שימוש בחומרים קלים בדגמי הספורט העתידיים של אודי. זהו מהלך שכל יצרני הפרימיום הולכים לקראתו בשנים הקרובות בכדי להפחית את משקל הרכבים ההולכים "ומשמינים" עם השנים ואין כיום חברה גדולה בתחום הרכב שלא משקיעה משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות ייצור של חומרים מתקדמים.