אודי חושפת את ה-A1 קוואטרו, גרסת ביצועים קיצונית ל-A1 שתיוצר בסדרה מוגבלת של 333 יחידות בלבד.
אודי אמנם עדיין לא הציגה את ה-S1, אבל בינתיים היא מפשילה שרוולים ועושה שריר גדול למיני קופר JCW , רנו קליאו ספורט ופורד פיאסטה ST, עם הצגתה של אודי A1 קוואטרו שמציעה 256 כ"ס, 5.7 שניות 0-100 קמ"ש ורק 333 יחידות שאודי תייצר מהדגם.
אודי A1 קוואטרו, שהיא סוג של קדימון ל-S1 העתידית, עושה שימוש במנוע 2.0TFSI של דגם ה-S3, שמוציא בדגם הזה 256 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 35.7 קג"מ המתקבל בין 2,500-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל הלדקס.
בתצורה זו, ה-A1 קוואטרו, מציעה ביצועים זהים לאלו של ה-S3, עם 5.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 245 קמ"ש. לעומת ה-A1 החזקה בהיצע היום עם מנוע 1.4TFSI בהספק של 185 כ"ס והנעה קדמית, ה-RS1 מקזזת 1.2 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש ומוסיפה כ-18 קמ"ש למהירות המרבית.
אודי הנמיכה את המרכב וכיילה מחדש את המתלים (מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור) וכן הרחיבה את מפסק הסרנים. מערכת ה-ESP עברה תכנות מחדש וכעת היא ניתנת לניתוק מלא. לפי אודי, תוספת ההנעה הכפולה, שיפרה את חלוקת המשקל לפנים/אחור.
בתחום העיצוב, אודי העניקה ל-A1 קוואטרו מראה של רכב ראלי מהשורה, עם פגוש קדמי חדש המכיל כונסי אוויר גדולים ובולטים, יחד עם גריל קדמי בגימור שחור פחם. מהצד הותקנו חצאיות וחישוקי 18 אינץ', בעיצוב מיוחד לדגם, נמצאים בארבע הפינות ונועלים צמיגים במידות של 225/35.
מאחור, הותקנה כנף גדולה להגדלת כוח ההצמדה לטובת יציבות במהירויות גבוהות ופגוש אחורי חדש ושחור עם מפצלי זרימה וצמד מפלטי כרום בולטים, משלימים את חבילת העיצוב החיצוני. גם פנים הרכב עבר שדרוג עם מושבי ספורט, הגה עם תחתית שטוחה, ריפוד עור בדלתות ובמושבים עם גימור של תפירה בצבע אדום, תוספת אבזור ועוד.