אודי A8 החדשה אולי שומרת על המראה המוכר, אך היא מצוידת במיטב הטכנולוגיה של אודי, כולל נהיגה אוטונומית מלאה עד 60 קמ"ש, מערכת מתלים מתקדמת, שפע של מסכי מגע ועוד.
אודי חשפה הבוקר (שלישי) בברצלונה את הדור הרביעי לספינת הדגל שלה, 2018 אודי A8 החדשה, המתחרה של אודי למרצדס S קלאס, לקסוס LS, ב.מ.וו סדרה 7 ועוד. העיצוב של ה-A8 החדשה הוא אולי רק אבולוציה לדגם היוצא, אך בכל שאר התחומים ובמיוחד בתחום הטכנולוגי, מדובר בדגם פורץ דרך ומתקדם במיוחד.
בלחיצה על כפתור AUDI AI אודי A8 החדשה, עם מערכת traffic jam pilot, מסוגלת לפעול באופן אוטונומי לחלוטין בכבישים בינעירוניים או מהירים עם הפרדה קשיחה עד למהירות של 60 קמ"ש, אז הנהג יכול פשוט להתרווח ולצפות בטלוויזיה במסך המרכזי. בנוסף לכך, מערכת החנייה האוטונומית Audi AI remote parking pilot ו-Audi AI remote garage pilot תאפשר לנהג להחנות או להוציא את הרכב מהחנייה באמצעות אפליקציה סלולרית, כל זאת מבלי שהנהג יאלץ לשבת ברכב, אך הוא כן נדרש להיות בקשר עין עם הרכב וללחוץ באופן רצוף על כפתור באפליקציה. אודי מציינת כי השימוש בחלק מהיכולות האוטונומיות של הרכב יותאם לכל שוק ושוק בהתאם לרגולציה המקומית בתחום.
כפי שאודי דיווחה בעבר, ה- A8 החדשה עושה שימוש במערכת חשמל במתח של 48V, זאת בכדי לתמוך במספר מערכות ובכדי לצייד את כל יחידות ההנעה של הדגם במערכת מיקרו-היברידית. המערכת המיקרו היברידית מאפשרת לרכב לשייט במהירות נמוכה באמצעות מנוע חשמלי בלבד (יחידת המתנע/אלטרנטור) ובכך לבטל את הצורך במערכת עצור/סע סטנדרטית ומטרידה. לפי אודי, מערכת זו מאפשרת חיסכון קל בצריכת הדלק של עד 0.7 ליטר ל-100 ק"מ.
מערכת ה-48V נועדה בנוסף לתמוך במערכת המתלים האקטיבית המתקדמת של הדגם ובמערכת ההיגוי לכל ארבעת הגלגלים. מערכת המתלים המתקדמת Audi AI active suspension כוללת מנוע חשמלי בכל גלגל מה שמאפשר למערכת להרים/להוריד כל גלגל בנפרד, בתאם למצב הכביש או בחירת הנהג. בנוסף לכך, המערכת נעזרת במצלמה קדמית הסורקת את פני השטח מלפני הרכב וזאת בכדי להעניק לנהג ולנוסעים נוחות מרבית. המערכת יעילה גם בזמן תאונה. כאשר הרכב מזהה סכנת התנגשות מהצד, המערכת תגביהה צד אחד של הרכב ב-80 מ"מ וזאת בכדי לאפשר לגוף הרכב יכולת ספיגה מרבית של אנרגיה. לפי אודי פעולה זו יכולה להפחית ב-50% את העומס על גוף הנוסעים.
עם השקת הדגם, אודי תשווק את ה-A8 החדשה עם שני מנועי V6 מעודכנים: 3.0TDI דיזל עם 256 כ"ס או 3.0TFSI בנזין עם 340 כ"ס. קצת לאחר מכן, יצטרפו להיצע שני מנועי V8: דיזל 4.0TDI עם 435 כ"ס ו-4.0TFSI עם 460 כ"ס. המנוע הבכיר ביצע, אשר יצטרף בשלב מאוחר יותר, הוא מנוע W12 המחודש/חדש בנפח של 6.0 ליטר עם הספק מרבי הצפוי לעמוד על 585 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' ומצוידים במערכת הנעה כפולה קוואטרו.
בשלב מאחור יותר, אודי תשווק את ה-A8 החדשה גם בגרסה היברידית פלאג-אין בדגם A8 e-Tron קוואטרו. המערכת ההיברידית הזו משלבת בין מנוע 3.0TFSI למנוע חשמלי חזק היוצרים יחדיו יחידת הנעה בהספק כולל של 449 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 14.1kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ. כאופציה, רוכשי הדגם יוכלו להתקין במוסך הפרטי שלהם משטח טעינה אלחוטי בהספק של 3.6kW. טעינה באמצעות כבל אפשרית עד להספק של 7.2kW ודורשת המתנה של עד שעתיים לטעינה מלאה.
אודי A8 החדשה מבוססת על פלטפורמה מתקדמת המורכבת מ-58% אלומיניום ועושה שימוש נרחב בחומרים מתקדמים וקלים כגון מגנזיום וסיבי פחמן, לפי אודי היא קשיחה יותר ב-24% מזו של הדגם היוצא. עם אורך של 5,172 מ"מ, רוחב של 1,945 מ"מ, גובה של 1,473 מ"מ, אודי A8 החדשה ארוכה יותר ב-37 מ"מ מהדגם היוצא, צרה ב-4 מ"מ וגבוהה ב-13 מ"מ. כמו בדגם היוצא, ה-A8 החדשה תוצע בשתי גרסאות מרכב, A8 עם בסיס גלגלים של 2,998 מ"מ ו-A8L הארוכה עם בסיס גלגלים של 3,128 מ"מ (ואורך של 5,302 מ"מ).
תא הנוסעים של ה-A8 החדשה מאופק למדי בעיצובו ובעיקר כמעט ונטול כפתורים פיזיים. מעבר ללוח מחוונים וירטואלי עם מסך "12.3, מערכת ה-MMI בדגם עושה שימוש בשני מסכים, עליון בגודל של "10.1 ותחתון בגודל של "8.6, הנתמכים באמצעות מעבד גרפי של NVIDIA ובעלי רזולוציה גבוהה של 1920X720. בכדי לדמות כפתורים פיזיים, כל לחיצה על המסך מגובה במשוב פיזי, קולי וויזואלי. בנוסף לכך, המסך התחתון משמש גם לזיהוי כתב יד לטובת הזנת יד נסיעה למערכת הניווט ועוד. רשימת האבזור והחידושים בדגם כל כך ארוכה, שפשוט ניתן לוידאו הרשמי של אודי להציג חלק מאותם חידושים.
לקראת סתיו 2017, אודי תחל לשווק את ה-A8 החדשה בשוק הגרמני כאשר מחירה של ה-A8 יעמוד על החל מ- 90,600 אירו ומחירה של ה-A8L יחל ב-94,100 אירו.