אודי Q8 הוא גרסת קופה לאודי Q7 ומתחרה ל-ב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה. הדגם יוצע כסטנדרט עם מערכת מיקרו היברידית 48V, מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 231-340 כ"ס, הנעה כפולה ובהמשך גם בגרסת פלאג-אין היברידית.
אודי תחשוף היום (ג') בסין את ה-Q8 החדש, הקרוסאובר קופה הראשון של אודי, אם תרצו גרסת קופה לאודי Q7, אשר יתחרה בדגמים כגון ב.מ.וו X6, מרצדס GLE קופה ועוד.
אודי Q8 מבוסס על פלטפורמת MLB EVO המשמשת את כל רכבי הפנאי העדכניים של החברה ועיצובו של הדגם נותר כמעט ללא כל שינוי משמעותי לעומת הקונספט לדגם אותו אודי הציגה בתחילת 2017. לדגם מידות דומות למדי לאלו של ה-Q7, עם אורך של 4.99 מטר, רוחב של 2.0 מטר, גובה של 1.71 מטר ובסיס גלגלים של 2.99 מטר. נפח תא המטען גדול ועומד על 605 ליטר ועד ל-1,755 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
תא הנוסעים של הדגם הוא שילוב בין תא הנוסעים של ה-Q7, רק בחלקו העליון של הדשברוד, לבין תאי הנוסעים המתקדמים, המבוססים בעיקר על מסכי מגע ולוח מחוונים דיגיטלי, של ה-A8 וה-A6 החדשות ( Audi Virtual Cockpit). במרכז הדשבורד הנהג יצא צמד מסכי מגע, עליון בגודל של "10.1, עבור מערכת המולטימדיה והשליטה על מערכות הרכב השונות, ותחתון בגודל של "8.6 עבור השליטה על בקרת האקלים והמושבים. המסך המרכזי דומה בתפעולו למכשיר סלולרי עם אפשרות לסידור אישי של האייקונים ותפעול באמצעות מחוות וחלק נכבד ממערכות הרכב, כגון מיזוג וניווט, ניתן לתפעל באמצעות זיהוי קולי טבעי מתקדם המבוסס על טכנולוגיית AI. מפתח חכם מאפשר להפעיל את הרכב מרחוק ואפליקציית אנדרואיד מאפשרת לסנכרן את יומן הפגישות ומערכת הניווט כך שכבר עם הכניסה לרכב המערכת תהיה מוכנה לנסיעה.
כמו כל הדגמים העדכניים של אודי, גם אודי Q8 החדש עושה שימוש במערכת מיקרו-היברידית 48V המאפשרת שיוט בין 55-160 קמ"ש על בסיס המנוע החשמלי בלבד (עד 40 שניות) וכן תחילת נסיעה חלקה יותר לאחר דימום המנוע בעמידה. בנוסף, המערכת מסייעת למנוע הבנזין בעת האצה מלאה.
עם תחילת השיווק אודי Q8 יוצע עם מבחר של שלושה מנועים: בנזין 3.0TFSI V6 עם הספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ ודיזל 3.0TDI V6 עם 286 כ"ס או 231 כ"ס. בהמשך, הדגם יוצע גם עם מערכת היברידית מסוג פלאג-אין, עם טווח חשמלי הצפוי לעמוד על כ-50 ק"מ.
כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' ולמערכת הנעה כפולה קוואטרו. מערכת ההנעה הכפולה כוללת דיפרנציאל מרכזי מכני המחלק את המומנט ביחס של 40:60 לטובת הציר האחורי. בולמים אדפטיביים מוצעים בדגם כסטנדרט ובדגמים היקרים יותר נמצא מתלי אוויר אדפטיביים הנשלטים ע"י בורר מצבי נהיגה. מתלי האוויר מאפשרים הגבהה/הנמכה של המרכב בטווח של 9 ס"מ, במצב הגבוה ביותר מתקבל מרווח גחון מרשים של 25.4 ס"מ. כמו ב-A8 או ב-A6, אודי מאפשרת כאופציה לבחור במערכת היגוי אחורית, זו מאפשרת הטייה של עד 5 מעלות נגד כיוון הסיבוב במהירויות נמוכות ועם כיוון הסיבוב במהירויות גבוהות לטובת יציבות משופרת.