אודי Q7 החדש קל יותר ב-325 ק"ג וחסכוני יותר ב-26%, יוצע גם בגרסת e-tron היברידית-דיזל פלאג-אין עם צריכת דלק של 58.8 ק"מ לליטר.
אודי חושפת את הדור השני של רכב הפנאי הבכיר שלה - אודי Q7 החדש לשנת 2015, הדגם שהחל את משפחת דגמי ה-Q של אודי כאשר הוצג לראשונה בסוף 2005.
אודי הכניסה טכנולוגיה רבה בכדי להפוך את ה-Q7 לתחרותי במיוחד, זה כולל שימוש בפלטפורמה חדשה שסייעה להפחית ממשקל הדגם כ-325 ק"ג בממוצע לעומת הדגם היוצא (1970 ק"ג לדגם הבסיס), יחד עם מערכת הנעה היברידית דיזל מסוג פלאג-אין ותא נוסעים מהודר ושופע אבזור מתקדם.
עם אורך של 5,050 מ"מ, רוחב של 1,970 מ"מ וגובה של 1,740 מ"מ, אודי Q7 החדש קצר מהדגם היוצא ב-39 מ"מ, צר ממנו ב-13 מ"מ ונמוך ממנו ב-32 מ"מ, בסיס הגלגלים התקצר ב-10 מ"מ לכדי 2,990 מ"מ. למרות הקטנת המידות, באודי טוענים שהמרווח הפנימי לנוסעים שופר לעומת הדגם היוצא.
אודי תציע את ה-Q7 החדש בגרסת חמישה או שבעה מושבים כאשר השורה השנייה נעה על מסילה עם טווח הזזה של 10 ס"מ. נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש עומד על 295 ליטר, 770 ליטר עם קיפול השורה השלישית. דגם החמישה מושבים מציע נפח הטענה של 890 ליטר ועד ל-2075 ליטר עם קיפול השורה השנייה. דלת תא המטען חשמלית כסטנדרט וניתנת לפתיחה באמצעות הזזת הרגל מתחת לפגוש, שפת ההטענה הונמכה מ-4.6 ס"מ לטובת העמסה נוחה יותר.
עם השקת הדגם, אודי תציע את ה-Q7 החדשה עם מנוע דיזל אחד, בנזין אחד וכאמור, גם עם יחידת הנעה היברידית נטענת (e-tron) המבוססת על מנוע דיזל. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו', הנעת קוואטרו כפולה עם יחס של 40/60 לאחור, מערכת עצור סע ומערכת רגנרציה של אנרגיית הבלימה.
מנוע הבנזין בדגם הוא מנוע V6 טורבו TFSI בנפח של 3.0 ליטר והוא מייצר בדגם הספק מרבי של 333 כ"ס ומומנט מרבי 44.8 קג"מ, מנוע הטורבו דיזל TDI בנפח זהה מייצר בדגם הספק מרבי של 272 כ"ס ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ. לפי אודי זה מספיק בכדי להאיץ את הבהמה הגדולה מ-0 ל-100 קמ"ש ב- 6.1 שניות ו-6.3 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 250 קמ"ש ו-229 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.5 ק"מ לליטר בדגם הדיזל ו-13 ק"מ לליטר בדגם הבנזין.
בהשוואה לדגם הבנזין היוצא, הדגם החדש מקזז 1.8 שניות מנתון התאוצה ומוסיף כ-4 ק"מ של נסיעה על כל ליטר של דלק. בהמשך, אודי תוסיף גם גרסת 218 כ"ס ו-51 קג"מ למנוע הדיזל ובשוק האסייתי והאמריקאי יוצע גם מנוע 2.0 ליטר טורבו TFSI בהספק של 254 כ"ס ו-37.7 קג"מ.
יחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם משלבת בין מנוע 3.0 ליטר TDI בהספק של 258 כ"ס לבין מנוע חשמלי המשולב בתיבת ההילוכים בהספק של 126 כ"ס. ההספק הכולל של המערכת עומד על 373 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ. לפי אודי זה מספיק ל-6.0 שניות 0-100 קמ"ש, 6.1 שניות 0-60 קמ"ש עם המנוע החשמלי בלבד, ולמהירות מרבית של 225 קמ"ש.
את המנוע החשמלי מזינה סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 17.3kWh המספיקה לפי אודי לטווח נסיעה חשמלי של 56 ק"מ. צריכת הדלק בשילוב עם הטווח החשמלי עומדת על 58.8 ק"מ לליטר, לא פחות ממרשים לבהמה במשקל של מעל ל-2 טון בגרסה זו.
תא הנוסעים של ה-Q7 החדש מציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לעיצוב, איכות ואבזור לעומת תא הנוסעים הוותיק של הדגם היוצא. רשימת האבזור הארוכה כוללת, כסטנדרט או כאופציה, בקרת אקלים עם 4 אזורים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטו', חנייה אוטו', לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "12.3 בנוסף למסך המרכזי של מערכת ה-MMI החדשה הכוללת הרבה פחות כפתורים מבעבר. בנוסף לכך ניתן למוצא תאורת ראשית בטכנולוגיית LED כסטנדרט, נקודת WIFI לנוסעי הרכב עם קישורית דור רביעי, מערכת בידור לנוסעים מאחור עם מסכים המשמשים כטאבלט, סנכרון מלא של הסלולרי עם מערכת מערכת המולטימדיה (אנדרואיד או אפל) ועוד ועוד.