אודי Q3 ספורטבק הוא גרסת קופה במראה ספורטיבי לאודי Q3, עם מעט פשרות בתחום השימושיות. הדגם ישווק בתחילה עם מנוע בנזין בהספק של 245 כ"ס והנעה כפולה.
אודי חושפת גרסת קופה מפתיעה לאודי Q3 החדש, הנקראת באודי Q3 ספורטבק, גרסה שתתחרה מול ה-X2 של ב.מ.וו. אודי Q3 ספורטבק לא רק נראה ספורטיבי יותר מה-Q3 עליו הוא מבוסס, אודי מבטיחה שהוא גם בעל אופי וניהוג ספורטיבי יותר. את אודי Q3 ספורטבק נפגוש בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2020.
היה ניתן לצפות שאודי תקרא לדגם Q4, כפי שאודי Q8 הוא גרסת הקופה של ה-Q7, אך באודי רצו לשמור על השיוך המשפחתי ולהתייחס לדגם רק כאל גרסה ספורטיבית ואגרסיבית יותר ל-Q3.
לאודי Q3 ספורטבק אורך של 4.50 מטר, רוחב של רוחב של 1.84 מטר, גובה של 1.56 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 מטר, כלומר ארוך ב-15 מ"מ מה-Q3, צר ממנו ב-16 מ"מ ונמוך ממנו ב-25 מ"מ. נפח תא המטען נותר זהה ועומד על 530 ליטר או 1,400 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. אודי Q3 ספורטבק ארוך ב-140 מ"מ משמעותיים מה-X2 (אך הוא גם קטן משמעותית מה-X4) כך שהוא בעל יתרון משמעותי בכל הקשור לשימושיות לעומת ה-X2.
בניגוד ל-ב.מ.וו שהלכה עד הסוף עם עיצוב הקופה של דגמי הפנאי שלה, כמו ה-X4 או ה-X6 החדש, על חשבון השימושיות ומרווח הראש מאחור, נדמה שאודי העדיפה לשמור על מידה גבוהה יותר של שימושיות. הגג אמנם נמוך יותר לעומת ה-Q3, אך הוא לא משתפל בחדות לאחור כמו אצל המתחרה מבוואריה. לשדרוג המראה הספורטיבי, לקוחות הדגם יוכלו להוסיף חבילת S-Line (כמו דגמי ההשקה שבתמונות) המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר.
עם תחילת השיווק, אודי תציע את ה-Q3 ספורטבק עם מבחר של מנוע בנזין אחד ודיזל אחד. דגם הבנזין הבכיר Q3 ספורטבק 45 TFSI קוואטרו מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו TFSI בהספק של 245 כ"ס המשודך להנעה כפולה ולתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S tronic. דגם הדיזל הבסיסי Q3 ספורטבק 35 TDI מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל TDI בהספק של 150 כ"ס המשודך לתיבת S tronic והנעה קדמית.
בהמשך, אודי תוסיף להיצע דגמי בנזין חלשים יותר, המצוידים במערכת מיקרו היברידית 48V, מנוע דיזל 190 כ"ס חזק יותר וכן אופציה לתיבת הילוכים ידנית עם הנעה כפולה. כיול המתלים בדגם זהה ל-Q3, אך לקוחות הדגם יוכלו לשדרג למתלי ספורט - ללא עלות נוספות - או לשדרג בתוספת תשלום לבולמים אדפטיביים. מערכת ההיגוי ב-Q3 ספורטבק שודרגה לעומת ה-Q3 הרגילים, כולל יחס היגוי משתנה, ולפי אודי המערכת מציעה דיוק ומושב משופר.
חבילת S-Line מעניקה לתא הנוסעים מראה קצת ספורטיבי יותר, כולל דוושות מתכת והגה עם תחתית שטוחה, אך זהו אותו תא נוסעים מוכר של ה-Q3 - איכותי, מודרני וטכנולוגי כפי שאנו מצפים מאודי - והנהג אף יושב בדיוק באותו הגובה כמו ב-Q3. כמו ב-Q3 הרגיל, גם כאן נמצא מאחור שלושה מושבים נפרדים (קיצוניים בגודל מלא) הנעים על מסילה ומשענת גב הניתנת להטייה.
תא הנוסעים כולל כסטנדרט לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 (אופציה למסך "12.3) ומסך מגע מרכזי בגודל של "10.1 או "8.8 הכולל הרחבה לאנדרואיד אוטו' ואפל קאר-פליי ותפעול קולי מתקדם - כולל אלקסה של אמזון. בנוסף נמצא משטח טעינה אלחוטי, מספר שקעי USB כולל לאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה לאחור ועוד. כמו באודי Q3 החדש, גם בדגם הספורטבק כאן נוכל למצוא מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות.
אודי Q3 ספורטבק מצויד בטכנולוגיית Car-to-X המאפשרת לרכב להציג מידע המתקבל ממערכת הרמזורים (במידה וזו תומכת בטכנולוגיה הזו) כך שהנהג מקבל בלוח המחוונים חיווי לכמה זמן הוא צריך להמתין לרמזור הירוק הבא, כמה זמן נותר לאור הירוק הנוכחי והמהירות הנסיעה המומלצת בכדי "לתפוס גל ירוק".