e-tron ספורטבק הוא גרסת קופה מרהיבה לקרוסאובר החשמלי אודי e-tron, עם טווח נסיעה מרבי של עד 446 ק”מ.
אודי חושפת בתערוכת לוס אנג'לס דגם חשמלי שני לחברה, אודי e-tron ספורטבק שהוא למעשה גרסת קופה מרהיבה לאודי e-tron, הקרוסאובר החשמלי של אודי המשווק בישראל מזה כשנה.
כמו הגרסה הרגילה, גם אודי e-tron ספורטבק ישווק בשני דגמים, דגם e-tron ספורטבק 50 עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 55 קג"מ ובדגם ספורטבק 55 הבכיר עם הספק כולל של 360 כ"ס ו-57.2 קג"מ. לדגם הבכיר מצב S בו למשך זמן מוגבל, ההספק המרבי עולה ל-406 כ"ס והמומנט המרבי ל- 67.7 קג"מ.
ביצועים: דגם ספורטבק 50 מסתפק בנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.8 שניות ובמהירות מרבית של 190 קמ"ש, דגם 55 מקצר את נתון התאוצה ל-6.6 שניות ומעלה את המהירות המרבית ל-200 קמ"ש, במצב S נתון התאוצה מתקצר ל-5.7 שניות.
אודי e-tron ספורטבק 50 לא רק חלש יותר אלא מצויד בנוסף בסוללת ליתיום-יון קטנה יותר בקיבולת של 71kWh (נטו: 64.7kWh) המספיקה לטווח נסיעה של 347 ק"מ בתקן WLTP. דגם ספורטבק 55 מצויד בסוללה בקיבולת של 95kWh (נטו: 86.5kWh) המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 446 ק"מ בתקן WLTP. עיצוב הקופה לא רק מעניק לדגם מראה ספורטיבי יותר, אלא גם מקדם גרר נמוך היותר המסייע לדגם להשיג טווח נסיעה ארוך יותר לעומת ה-e-tron הרגיל (417 ק"מ).
מערכת קירור אקטיבית לסוללה מאפשרת טעינה של הסוללה בהספק של עד 150kW בדגם הבכיר או 120kW בדגם הבסיס. טעינה בהספק כזה מאפשרת להטעין עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של כחצי שעה. אודי מציגה עם הדגם תכנון חדש לתחתית המרכב, תכנון זה מציג מחוללי מערבולות רוח זעירות בתחתית הסוללה דבר המאפשר קירור יעיל יותר של הסוללה בנסיעה בכביש המהיר.
כמו בדגם הרגיל, גם כאן נמצא מערכת רגנרציה מתקדמת המאפשרת נהיגה רוב הזמן באמצעות דוושה אחת בלבד ואחראית על כ-30% מטווח הנסיעה של הדגם באמצעות מחזור אנרגיית הבלימה. בכדי להשיג נצילות מרבית, בקרת השיוט האדפטיבית שבדגם עושה שימוש במידע ממערך החיישנים, מערכת הניווט ודיווחי תנועה בכדי להשיג טווח נסיעה מרבי.
לאודי e-tron ספורטבק אורך של 490 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים זהה של 293 ס"מ. עיצוב הקופה מכתיב מרווח ראש מצומצם ליושבים מאחור, אך באודי מציינים שלמרות קיצוץ של 2 ס"מ במרווח הראש, הנוסעים מאחור לא יתלוננו. מעבר לכך, תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהגרסה הרגילה וגם כאן יוכלו רוכשי הדגם לבחור במצלמות במקום מראות צד סטנדרטיות. הדגם נשען כסטנדרט על חישוקי "19 אך החל מאמצע 2020 רוכשי הדגם יוכלו לבחור בחישוקי ענק בקוטר של "22.
אודי e-tron ספורטבק הוא הדגם הראשון בעולם המצויד בתאורת דיגיטלית מתקדמת במיוחד - digital matrix LED. התאורה הזו מתפקדת למעשה כסוג של מקרן ועושה שימוש בטכנולוגיה אותה ניתן למצוא במקרני וידאו מתקדמים. אם בתאורה מתקדמת נמצא מספר רב של פנסי LED הנשלטים כל אחד בנפרד בכדי להשיג פיזור אופטימלי של התאורה, כאן יש כמיליון מיקרו-מראות זעירות המאפשרים למעשה שליטה בלתי מוגבלת על פיזור התאורה. זה מאפשר לקבל לא רק טווח ופיזור מרבי של התאורה מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך, אלא כמו מקרן וידאו, להקרין על הכביש כמעט כל דבר, לדוגמה סימון אזור נתיב הנסיעה עבור הנהג.
אודי תחל בשיווק ה-e-tron ספורטבק כבר בהמשך השנה ולאור ההצלחה של הדגם הרגיל, אנחנו בהחלט מצפים לפגוש את הדגם גם כאן בישראל במהלך השנה הבאה.