אודי חושפת את ה-A6 החדשה שתשווק כדגם 2012. למרות שהיא דומה לזו היוצאת, היא נושאת בחובה לא מעט חידושים וגרסה היברידית חזקה.
אודי A6 החדשה לא נושאת עמה בשורה עיצובית חדשה אלא רק עדכון העיצוב בהתאם לשאר דגמי החברה כחלק מתהליך אחידות הדגמים של אודי. אודי A6 החדשה מצוידת במנועי 4 ו-6 צילינדרים בנזין ודיזל ובהמשך תוצג גרסה היברידית חזקה. עם ה-A6 החדשה, אודי מקווה להצליח יותר מול הדור האחרון של ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס.
כפי שסיפרנו לכם בחשיפה הראשונה אתמול, העיצוב החיצוני נבדל מזו היוצאת בעיקר בפנסים החדשים מלפנים ומאחור ובסך הכל, קיבלנו אודי A8 קטנה או אם תרצו אודי A4 גדולה, למרות שבפעול זו למעשה אודי A7 בגרסת סדאן. למרות השינוי הקל בעיצוב החיצוני, אודי שיפרה את מקדם הגרר והוא עומד על 0.26, נתון מרשים בהחלט שיעזור בחסכון בצריכת הדלק. עיצוב הפנים בכל מקרה חדש לחלוטין עבור הדגם וזהה לזה המשרת את אודי A7 ספורטבק החדשה.
השלדה המודולרי החדשה (MLB ) המשרתת את שני הדגמים, עושה שימוש נרחב באלומיניום. חלקים כגון מכסה המנוע, דלתות, מתלים עשויים מאלומיניום ואודי מציינת שבך הכל כ-20% מהמרכב עשוי אלומיניום. כמו העיצוב החיצוני, גם המידות נותרו כמעט זהות עם אורך כולל של 4.92 מטר, רוחב של 1.87 מטר, גובה של 1.46 מטר ורק בסיס הגלגלים צמח ב-7 ס"מ ועמוד כעת על 2.91 מטר
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/0NpcmKJoKN0?rel=0{/iframe}
אודי A6 החדשה תשווק בהמשך עם יחידת הנעה היברידית הלקוחה מה-Q5 ההיברידית. יחידת ההנעה מבוססת על מנוע 2.0TFSI בהספק 211 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 45 כ"ס. נסיעה על בסיס הסוללות בלבד אפשרית עד למהירות של 100 קמ"ש ולפי אודי הסוללות יספיקו, בנסיעה במהירות קבוע של 60 קמ"ש, לטוח של 3 ק"מ. היחידה ההיברידית מספקת ביצועים של 7.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 238 קמ"ש עם צריכת דלק משולבת של 16.1 ק"מ לליטר. יחידת ההנעה ההיברידית, מיועדת בעיקר עבור השוק האמריקאי שעדיין לא מקבל (כמו בישראל) את השילוב של מנוע דיזל חזק וחסכוני במכונית סאלון.
ברשימת המנועים תשווק האודי A6 החדשה בתחילה עם שני מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל שכולם מציגים שיפור קל בהספק ובעיקר בצריכת הדלק לעומת הדגם היוצא. המנוע החסכוני ביותר שיעמוד לרשות ה-A6 החדשה הוא מנוע 2.0 TDI משופר בהספק של 177 כ"ס ו-38.7 קג"מ המספק ביצועים יותר מסבירים של 8.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 228 קמ"ש יחד עם צריכת דלק מרשימה של 20.4 ק"מ לליטר.
עוד מנועים שישרתו את ה-A6 החדשה הם, מנוע 2.8 ליטר FSI V6 אטמוספרי בהספק של 204 כ"ס ו-28.7 קג"מ המספיק ל-7.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 240 קמ"ש יחד עם צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר. מנוע הבנזין החזק יהיה נכון להשקה מנוע 3.0 TFSI בהספק של 300 כ"ס ו-44.8 קג"מ המספיק ל-5.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 12.2 ק"מ לליטר.
עוד שני מנועי דיזל V6 TDI יעמדו לרשות ה-A6 החדשה בהספקים של 204 כ"ס ו-245 כ"ס המספיקים ל-7.2 ש' ו-6.1 ש' ל-100 קמ"ש בהתאמה יחד עם צריכת דלק משולבת של 19.2 ו-16.7 ק"מ לליטר בהתאמה.
גם בתחום האבזור מהסוג הבטיחותי ומהסוג המנעים את השהייה יש לא מעט חדש. אודי יחד עם גוגל מציגה מערכת מולטימדיה שלמה הכוללת קבלת חדשות אונליין למסך המרכזי כולל תחזית מזג אוויר, דוא"ל ועוד, אפשרות להטענת נתיב נסיעה במערכת הניווט מהמחשב הביתי יחד עם תמונות חיות מגוגל Earth.
עוד מערכות כאופציה הן: תצוגה עילית, מצלמת תרמית לראיית לילה, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב, מערכת להתראה על נקודות מתות וסטייה מנתיב, מערכת בקרת שיוט אקטיבית והרשימה עוד ממשיכה.
תחילת הייצור בחודשים הראשונים של 2011. בהמשך תוצגנה כמובן גם גרסת סטיישן וכן גרסאות חזקות יותר כמו S6.