פולקסווגן אפ GTI היא סוג של יורשת לגולף GTI הראשונה, עם הספק מרבי של 115 כ"ס, כיול ספורטיבי ונתון תאוצה של 8.8 שניות.
עוד מאז שהוצגה ה-UP העירונית פולקסווגן החלה לרמוז על גרסה חמה לדגם, אך רק כעת התפנתה החברה להציג את ה-UP GTI, הגרסה הספורטיבית למכונית העירונית של החברה המצוידת במנוע 1.0 טורבו 115 כ"ס ומסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 8.8 שניות. למרות שבפולקסווגן עדיין קוראים לדגם "קונספט", השיווק באירופה יחל בחודשים הראשונים של 2018 והוא יראה בדיוק כמו הדגם המוצג.
ה-UP GTI היא במידה רבה יורשת לגולף GTI הראשונה, כאשר לשני הדגמים מידות דומות, שלוש דלתות והספק מרבי דומה (110 כ"ס לגולף GTI הראשונה) וכפי שפולקסווגן מציינת, מדובר בסגירת מעגל של 41 שנה מאז שהוצגה הגולף GTI הראשונה.
הגולף GTI הראשונה הייתה מצוידת במנוע 1.6 ליטר אטמוספרי ומהראשונים עם מערכת הזרקת דלק אשר פותחה במיוחד ע"י בוש, זה אפשר למהנדסי פולקסווגן להשיג הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 14.3 קג"מ. על משקל של 810 ק"מ, זה הספיק לנתון תאוצה של 9.0 שניות, למהירות מרבית של 182 קמ"ש וללידתו של אייקון מוטורי.
אפ! GTI מצוידת במנוע 1.0TSI עם 115 כ"ס בין 5,000-5,500 סל"ד ועם מומנט מרבי גבוה משמעותית של 20.4 קג"מ המתקבל בין 2,000 ל-3,500 סל”ד. במנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד. כרכב מודרני, משקלה של ה-UP GTI גבוה משמעותית ועומד על 997 ק"מ ולכן למרות המנוע החזק יותר נתוני הביצועים טובים רק במעט מאלו של ה-GTI המקורית: 0-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ומהירות מרבית של 197 קמ"ש.
בצד המכני, לדגם כיול מתלים ספורטיבי יותר מהדגמים הרגילים כולל הנמכת מרכב של 15 מ"מ. העיצוב הייחודי לדגם של הפגוש הקדמי, כולל את הפס האדום לאורך הגריל כמו בכל דגמי ה-GTI וחישוקי "17 וקליפרים בצבע אדום חותמים עם השוני העיצובי מול שאר גרסאות הדגם. על האווירה הספורטיבית בתא הנוסעים אחראיים גלגל הגה עם תחתית שטוחה ותפירה אדומה, פנל דקורציה מרכזי באדום לוהט, ראש ידית הילוכים עם ספרות באדום ובהתאם למסורת ה-GTI, המושבים מרובדים בבד בדוגמה סקוטית.