E קלאס קופה החדשה לפי מרצדס היא קרוזרית נוחה לארבעה נוסעים, תשווק בתחילה עם מנועים בהספקים של 184-333 כ"ס ומצוידת בשלל מערכות נוחות ובטיחות.
מרצדס מסירה את הלוט מעל E קלאס קופה 2017 החדשה, גרסת השלוש דלתות הנחשקת של מכונית הסאלון של מרצדס אשר הוצגה בתחילת השנה.
עיצוב דגמי הקופה העדכניים של מרצדס אמנם מרהיב למדי, במיוחד עם הסרתה של קורת B מרכזית, אך צריך להודות שיש סיכוי טוב שאם אחת כזו תעבור לידכם בכביש, תזדקקו לשנייה או שנתיים בכדי להיות בטוחים אם מדובר ב- E קלאס קופה ולא בגרסאות הקופה של ה- C קלאס או ה- S קלאס. זו האחרונה, מבדילה עצמה מה- E קלאס קופה "העממית" באמצעות שילוב של אבני קריסטל בפנסים הראשיים.
אם אתם מתעקשים, וגם מרצדס מתעקשת, הבדל המשמעותי נמצא במפתח חלונות הצד שהוא רחב וארוך יותר ממה שנמצא ב-C קלאס או ב- S קלאס קופה, שכן מרצדס רוצה שהדגם יהיה שימושי ונוח לארבעה נוסעים ולא רק לשני אגואיסטים. לדגם אורך של 4,826 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,430 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,873 מ"מ, כלומר גדולה משמעות מה- E קלאס קופה היוצאת עם תוספת של 123 מ"מ לאורך ו-113 מ"מ לבסיס הגלגלים.
תא הנוסעים זהה למוכר לנו מה- E קלאס סדאן והמקום היחידי בו מרצדס הרשתה לעצמה "להשתולל" קמעה עם העיצוב נמצא בפתחי המיזוג שזו לעיצוב דמוי טורבינה ובמספר נגיעות גימור שונות בתא הנוסעים. כמו ב- E קלאס סדאן, דגמי הבסיס מצוידים במסך מרכזי "12.3 ולוח מחוונים סטנדרטי (עם מסך "7) אותו ניתן לשדרג למסך "12.3.
עם השקת ה- E קלאס קופה החדשה באירופה, הדגם ישווק עם 4 מנועים שונים, דיזל אחד וארבעה בנזין - כולם משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטו'. דגם הדיזל E220d קופה מצויד במנוע 2.0 ליטר בהספק מרבי של 194 כ"ס, דגם E200 מצויד במנוע 2.0 טורבו 184 כ"ס, דגם E300 מצויד במנוע 2.0 טורבו 245 כ"ס ודגם E400 4MATIC מצויד במנוע 3.0 ליטר V6 בהספק מרבי של 333 כ"ס והנעה כפולה.
במהלך 2017, מרצדס תציג גרסאות דיזל נוספות לדגם וכן שתי גרסאות בנזין חזקות יותר: E43 AMG קופה עם מנוע 3.0 ליטר V6 בי-טורבו עם 401 כ"ס וגרסת הביצועים E63 AMG קופה עם מנוע 4.0 ליטר V8 בי-טורבו עם 603 כ"ס בגרסת ה- S.
כל דגמי ה- E קלאס קופה כוללים הנמכת מרכב של 15 מ"מ לעומת דגם הסדאן וכאופציה ניתן לבחור במערכת בולמים אדפטיבית עם עד חמישה מצבי כיול לבחירה ואלו החושקים בנוחות האולטימטיבית יוכלו לצייד את הדגם במערכת קפיצי אוויר המאפשרת לשנות לא רק את קשיחות המתלים אלא גם את גובה המרכב.
כמו בדגם הסדאן, גם דגם הקופה מצויד בשלל מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות, כולל כמובן מערכות נהיגה חצי אוטונומיות הפועלות עד מהירות של 210 קמ"ש.