הטיגואן החדש גדול וקל יותר מהדגם היוצא, הוא יוצע עם מבחר גדול של מנועים בהספקים של 115-220 כ"ס ועם שפע של אבזור נוחות ובטיחות מתקדמים.

2016 פולקסווגן טיגואן החדש
פולקסווגן חושפת את הטיגואן 2016 החדש.

עם פתיחתה של תערוכת פרנקפורט, פולקסווגן מסירה את הלוט מעל הטיגואן 2016 החדש, הדור השני לקרוסאובר הקומפקטי של החברה המתחרה בהונדה CR-V, טויוטה RAV4 ועוד. הטיגואן החדש יחליף בקרוב את הדגם הנוכחי ששרת בחברה זמן ארוך יחסית של 8 שנים.

 

לעומת הדגם היוצא, הטיגואן 2016 החדש ארוך יותר ב-60 מ"מ, רחב יותר ב-30 מ"מ ונמוך יותר ב-33 מ"מ , בסיס הגלגלים בנוסף התארך משמעותית ב-77 מ"מ לכדי אורך של 2,681 מ"מ.  לפי פולקסווגן מרווח הברכיים מאחור גדול ב-29 מ"מ ואת המושבים מאחור ניתן להזיז על מסילה באורך של 180 מ"מ. נפח תא המטען גדל ב-50 ליטר ועומד על 520 ליטר, זה כאשר הספסל האחורי במצבו האחורי ביותר, דחיפה קדימה תגדיל את הנפח לכדי 615 ליטר וקיפול המושבים יספק נפח גדול של 1,655 ליטר.

 

הטיגואן החדש מבוסס על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן, מה שאפשר לדגם להשיל כ-50 ק"ג ממשקלו למרות הגידול המשמעותי במידות הדגם. במהלך השנה הבאה, פולקסווגן צפויה להציג גרסת 7 מושבים לדגם שתיועד בעיקר לשוק האמריקאי והסיני, כדגם שיוכל להתחרות ברכבים כגון קיה סורנטו, טויוטה היילנדר ועוד.

 

היצע המנועים לשוק האירופאי גדול וכולל 4 מנועי טורבו בנזין ו-4 מנועי טורבו דיזל, כולם מהדור האחרון בתקן יורו 6. היצע מנועי הבנזין כולל מנועי TSI בהספקים של 125 כ"ס, 150 כ"ס, 180 כ"ס ו-220 כ"ס, היצע מנועי הדיזל כולל מנועי TDI בהספקים של 115 כ"ס, 160 כ"ס, 190 כ"ס ו-240 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר בי-טורבו. לפי פולקסווגן, הטיגואן החדש חסכוני יותר ב-24% לעומת הדגם היוצא.

 

2016 פולקסווגן טיגואן החדש תא הנוסעים
תא הנוסעים מרווח יותר, איכותי מאובזר ומוקפד יותר. העיצוב מאופק כמו בכל דגמי פולקסווגן.

 

הטיגואן יוצע בדגמי הבסיס עם הנעה קדמית בלבד או כפולה 4MOTION עם בורר מצבי שטח כאופציה בדגמי הביניים או כסטנדרט בדגמים החזקים ביותר. דגמי ההנעה הכפולה נהנים ממרווח גחון של 200 מ"מ, 11 יותר מדגמי ההנעה הקדמית. בנוסף לכך פולקסווגן מציעה חבילת שטח הכוללת פגושים המגדילים את זווית הגישה מ-18.3 מעלות ל-25.6 מעלות. בהתאם למנוע, כושר הגרירה של הטיגואן עומד על עד 2,500 ק"ג.

 

בתחום האבזור ניתן למצוא מערכת בלימה אוטו' הכוללת זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, בולמים אדפטיביים, תאורת LED ראשית אדפטיבית, לוח מחוונים דיגיטלי מלא ועוד. פולקסווגן תציע את הדגם עם חבילת R ליין הספורטיבית הכוללת פגושים בעיצוב ספורטיבי, חישוקי "19-"20, מושבים ספורטיביים, כיול ספורטיבי יותר למתלים, ונגיעות עיצוב ייחודיות בתא הנוסעים.

 

בנוסף לכך, פולקסווגן הציגה גרסת GTE היברידית נטענת לדגם (הדגם הכחול בתמונות), אמנם כקונספט אך גרסת ייצור תוצע כבר במהלך השנה הבאה. כמו בפאסאט GTE, גם כאן נמצא שילוב של מנוע 1.4 טורבו המשולב הנעזר במנוע חשמלי בכדי ליצור הספק כולל של 218 כ"ס המספיק לנתון תאוצה של 8.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.

 

טווח הנסיעה החשמלי בדגם עומד על 50 ק"מ וניתן לנהג במצב החשמלי עד למהירות של 130 קמ"ש. הדגם מצויד בתיבת 6 הילוכים DSG וצריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 52.6 ק"מ לליטר. פולקסווגן התקינה על גג הטיגואן GTE פאנל סולרי שלפי החברה מסוגל במשך שנה לספק אנרגיה השווה לטווח נסיעה של 1000 ק"מ.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.