רנו קליאו IV החדשה, תציע צריכת דלק של בין 18.1-31.2 ק"מ לליטר ותשווק עם שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, אצלנו במרץ 2013.
רנו קליאו החדשה IV, הושקה החודש בדורה הרביעי באירופה ולישראל יגיע הדגם החדש רק לקראת מרץ 2013, המתנה לתיבת הילוכים אוטו' (EDC).
רנו קליאו החדשה, מעוצבת בהתאם לקו העיצוב החדש של רנו, המתאפיין בגריל רחב הנמתח בין צמד הפנים הראשיים עם סמל רנו בענק במרכזו. בניגוד לעבר, הקליאו החדשה לא תוצע בגרסת 3 דלתות (סטיישן תוצג בשלב מאוחר יותר), וזו הסיבה שברנו העניקו מראה דמוי שלוש דלתות לדגם באמצעות הכמנת ידיות הדלתות מאחור במסגרת החלון.
הקליאו החדשה מבוססת על הפלטפורמה של הדגם היוצא, אך היא מציעה מידות גדולות יותר עם אורך של 4,063 מ"מ, 1,732 מ"מ רוחב, 1,448 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,589 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 300 ליטר וגדל עד 1,146 ליטר עם קיפול המושבים.
הקליאו החדשה תוצע עם מגוון רחב של אפשרויות להתאמה אישית, כפי שניתן לראות בתמונות. בין היתר ניתן למצוא חישוקים בצבעים שונים, צביעה שונה לחלקי הפלסטיק, גרפיקה ייחודית לגג, צבעים שונים לגימור בתא הנוסעים או ריפוד המושבים ועוד.
רנו קליאו החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
למעט מנוע 1.2 ליטר 74 כ"ס המשרת גם את הדגם הנוכחי, כל המנועים חדשים לחלוטין מסדרת ENERGY החדשה והחסכונית של רנו שתתבסס על מנוע 0.9 ליטר טורבו 90 כ"ס ובהמשך יוצע גם מנוע 1.2 ליטר טורבו (שלושה צילינדרים) בהספק של 120 כ"ס שיוצע עם תיבת6 הילוכים כפולת מצמדים EDC. כל המנועים החדשים, משודכים למערכת עצור/סע.
מנועי הבנזין:
קליאו 1.2 16V: מנוע בנפח 1.2 ליטר בהספק של 74 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 10.9 קג"מ ב-4,250 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה ידנית בלבד ומציע ביצועים של 15.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 167 קמ"ש. צריכת דלק: 18.1 ק"מ לליטר.
קליאוTce90: מנוע בנפח0.9 ליטר בהספק של 90 כ"ס ב-5,250 סל"ד ומומנט מרבי של 13.76 קג"מ ב-2,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה ידנית בלבד ומציע ביצועים של 12.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 182 קמ"ש. צריכת דלק: 22.2 ק"מ לליטר.
מנוע זה מוצע גם בגרסה חסכונית יותר (שיפורים אווירודינמיים) עם ביצועים של 13.0 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 185 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 23.2 ק"מ לליטר.
כאמור, בהמשך תוצע הקליאו החדשה גם עם מנוע Tce120, מנוע 1.2 ליטר טורבו עם הזרקת דלק ישירה המספק 120 כ"ס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבת EDC כפולת המצמדים ויציע צריכת דלק הנמוכה ב-33% מדגם ה-1.6 ליטר הנוכחי.
מנועי הדיזל:
קליאו dCi75: מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר בהספק של 75 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה ידנית ומספק ביצועים של 14.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 168 קמ"ש. צריכת דלק: 27.8 ק"מ לליטר.
קליאו dCi90: מנוע טורבו דיזל (חדש) בנפח 1.5 ליטר בהספק של 90 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה ידנית ומספק ביצועים של 11.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 178 קמ"ש. צריכת דלק: 27.8 ק"מ לליטר.
גם מנוע זה מוצע בגרסה חסכונית יותר המציעה ביצועים של 12.1 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 180 קמ"A וצריכת דלק של 31.2 ק"מ לליטר.
רנו קליאו החדשה – אבזור ובטיחות:
כמו במקרה של פיגו 208, גם הליאו החדשה מציעה תא נוסעים נטול כפתורים מיותרים ומרכזת את עיקר הפעולות הפחות שכיחות במסך מגע מרכזי "7 עם מערכת R-link החדשה של רנו. מערכת R-link לא כוללת רק את מה שאתם מצפים למצוא במערכת מולטימדיה אלא גם אפשרות לחיבור אינטרנט, מחשב דרך מורחב למעקב אחר צריכת הדלק ועוד.
בתחום הבטיחות, הקליאו החדשה מוצעת עם 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ועוד. הקליאו החדשה זכתה בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאים EuroNCAP.