מרצדס E קלאס החדשה/מחודשת זכתה למתיחת פנים מקיפה במיוחד לדגם 2013, כולל גרסת דיזל-היברידית חסכונית במיוחד – 24.4 ק"מ לליטר.

2013 מרצדס E קלאס החדשה - מתיחת פנים מקיפה במיוחד

מרצדס חושפת רשמית את ה-E קלאס החדשה לשנת 2013, לאחר שהעבירה את דגם שהוצג ב-2009, מקצה שיפורים מקיף במיוחד, כמעט כמו דגם חדש לחלוטין. עדכון אמצע החיים המקיף לדגם, לא דבר של מה בכך במכוניות יוקרה, הוא חלק בלתי נפרד מהמאמצים של מרצדס להחזיר לקוחות רבים שנטשו את המותג לטובת המתחרות וכך לחזור ולהיות מותג היוקרה מספר אחת עד 2015.

 

מרצדס E קלאס החדשה זוכה בשינוי חיצוני מקיף, במערכות בטיחות חדשות שנלקחו ישירות מה-S קלאס העתידית וכל המנועים, חסכוניים מבעבר כולל יחידה דיזל-היברידית המציעה צריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר, מרשים במיוחד בהתחשב שמדובר במכונית סאלון גדולה וכבדה.

 

אל השינוי החיצוני, כבר נחשפנו לפני מספר ימים עם התמונות הראשונות של ה-E קלאס החדשה אשר דלפו לרשת. עיקר השינוי מתרכז בחזית עם יחידות תאורה חדשות, צמד במקום ארבע יחידות נפרדות שהיו סימן ההיכר של הדגם מאז 1995. כאופציה, ניתן יהיה לקבל תאורה ראשית המבוססת באופן מלאה על LED, לראשונה בסגמנט.

 

ביחד עם פנסי החזזית החדשה, מרצדס התקינה פגוש חדש במראה ספורטיבי ואת הגריל שחודש ניתן לקבל בשתי צורות, קלאסי וספורטבי (בתמונות: גריל קלאסי-סדאן; גריל ספורטיבי-סטיישן). מהצד ומאחור תמצאו שינויים קלים בלבד כולל צמד פנסי בלימה מבוססיLED בעיצוב מחודש. השינויים החיצוניים נועדו "להצעיר" את הדגם ולהחזיר לקוחות צעירים (יחסית) שנטשו את המותג לטובת ב.מ.וו סדרה 5 או אודי A6.

 

 

תא הנוסעים שומר על קווי העיצוב של הדגם היוצא, אך אין כמעט דבר שמרצדס לא נגעה בו כולל גלגל הגה חדש, לוח מחוונים חדש, מערכת בקרת אקלים חדשה, שעון מחוגים שנוסף במרכז הקונסולה ועוד. גם את תחום הגימור ואיכות החומרים מרצדס לא הזניחה ובין היתר, נוסף ריפוד עור לחלקו העליון של הדשבורד.

 

מרצדס E קלאס החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק.

מרצדס תצייד את ה-E קאלס החדשה בחמישה מנועי בנזין, כולל גרסה היברידית E400 עבור השוק האמריקאי ובתחום מנועי הדיזל יוצעו חמישה מנועים כולל גרסה דיזל היברידית חדשה - E300 BlueTEC HYBRID - עבור אירופה המציעה צריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר. רוב המנועים כבר עומדים בתקן הזיהום EU6 שיוחל רק ב-2014.

 

המנועים משודכים למערכת עצור/סע, בלימה רגנרטיבית והרוכשים יוכלו לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית בדגמי הדיזל הבסיסיים או 7 הילוכים אוטו' 7G-TRONIC PLUS עם DIRECT SELECT המחליפה את תיבת 6 ההילוכים אוטו' של הדגם היוצא. חלק מהדגמים מוצעים גם עם מערכת הנעה כפולה 4MATIC.

 

בתחום מנועי הבנזין, דגם הבסיס E200 מוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ המספק ביצועים של 7.9 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של17.2 ק"מ לליטר. דגמי הביניים: E250 עם 211 כ"ס, E300 עם 252 כ"ס, E350 עם 306 כ"ס, E400 היברידית עם 333 כ"ס ודגם הבנזין הבכיר E500 (עד להצגתה של E63 AMG) עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.7 ליטר בהספק של 408 כ"ס ו-61.1 קג"מ המספק ביצועים של 5.2 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של 11.0 ק"מ לליטר.

 

דגם העל E63 AMG החדש, שיוצג בצמוד ל-E קלאס החדשה בתערוכת דטריוט בתחילת ינואר 2013, יוצע עם מנוע V8 כפול מגדשים בהספק של 575 כ"ס ומעל ל-70 קג"מ ביחד עם הנעה כפולה 4MATIC ששונתה בכדי להציע יחס הנעה קבוע של 33/67 לאחור.

 

בתחום מנועי הדיזל, דגם הבסיס E200 CDI מוצע עם מנוע 2.1 ליטר טורבו דיזל בהספק של 136 כ"ס ו-36.7 קג"מ המספק ביצועים של 9.5 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר. דגמי הביניים: E220 CDI עם 170 כ"ס, E250 CDI עם 204 כ"ס, E300 BlueTEC עם 231 כ"ס, E350 BlueTEC עם 252 כ"ס.

 

הדגם ההיברידי E300 BlueTEC Hybrid משלב בין מנוע 2.1 ליטר טורבו דיזל עם מנוע חשמלי (26 כ"ס ו-28.5 קג"מ) היוצרים הספק כולל של 231 כ"ס ולא פחות מ-76.4 קג"מ. זה מספיק ל-7.5 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר.

 

מרצדס E קלאס החדשה – בטיחות:

כמו כל דגמי מרצדס, גם ה-E קלאס עמוסה במערכות בטיחות מתקדמות, גם בכאלו שפותחו במיוחד עבור ה-S קלאס החדשה שתוצג בעוד מספר חודשים. הדף קצר מלהכיל את כל אותן מערכות, אך בין היתר ניתן למצוא מערך חיישנים ומצלמות המסוגל לייצר תמונה דו ממדית עד מרחק של 500 מטר מהמכונית ותמונה תלת ממדית של הנעשה סביב הרכב עד למרחק של 50 מטר.

 

כל המערכות נועדו הן לטובות נוחות הנסיעה כגון מערכת חניה אוטו' ובקרת שיוט אדפטיבית (עד לעצירה מלאה והמשך נסיעה לאחר מכן) וכמובן למניעת תאונה והגנה מרבית לנוסעים באמצעות מערכות כגון מערכת בלימה אוטו' (עד 70 קמ"ש), מערכת זיהוי תמרורים ועוד ועוד.

 

mercedes-benz_e_12
mercedes-benz_e_12
mercedes-benz_e_13
mercedes-benz_e_13
mercedes-benz_e_14
mercedes-benz_e_14
mercedes-benz_e_250_estate_1
mercedes-benz_e_250_estate_1
mercedes-benz_e_250_estate_4
mercedes-benz_e_250_estate_4
mercedes-benz_e_250_estate_5
mercedes-benz_e_250_estate_5
mercedes-benz_e_250_estate_6
mercedes-benz_e_250_estate_6
mercedes-benz_e_250_estate_7
mercedes-benz_e_250_estate_7
mercedes-benz_e_250_estate_8
mercedes-benz_e_250_estate_8
mercedes-benz_e_250_estate_9
mercedes-benz_e_250_estate_9
mercedes-benz_e_250_estate_10
mercedes-benz_e_250_estate_10
mercedes-benz_e_250_estate_11
mercedes-benz_e_250_estate_11
mercedes-benz_e_250_estate_12
mercedes-benz_e_250_estate_12
mercedes-benz_e_250_estate_14
mercedes-benz_e_250_estate_14
mercedes-benz_e_250_estate_15
mercedes-benz_e_250_estate_15
mercedes-benz_e_250_estate_16
mercedes-benz_e_250_estate_16
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_1
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_1
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_2
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_2
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_5
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_5
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_6
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_6
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_8
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_8
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_9
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_9
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_10
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_10
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_13
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_13
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_14
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_14
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_18
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_18
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_19
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_19
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_20
mercedes-benz_e_300_bluetec_hybrid_20
mercedes-benz_e_350_4matic_2
mercedes-benz_e_350_4matic_2
mercedes-benz_e_350_4matic_4
mercedes-benz_e_350_4matic_4
mercedes-benz_e_350_4matic_5
mercedes-benz_e_350_4matic_5
mercedes-benz_e_350_4matic_6
mercedes-benz_e_350_4matic_6
mercedes-benz_e_350_4matic_7
mercedes-benz_e_350_4matic_7
mercedes-benz_e_350_4matic_8
mercedes-benz_e_350_4matic_8
mercedes-benz_e_350_4matic_9
mercedes-benz_e_350_4matic_9
mercedes-benz_e_350_4matic_10
mercedes-benz_e_350_4matic_10
mercedes-benz_e_350_4matic_11
mercedes-benz_e_350_4matic_11

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.