הצ'ירוקי החדש, המחליף את הצ'ירוקי ליברטי, מעוצב ומוחצן, עם פלטפורמה חדשה של פיאט, מנועים בטכנולוגיה של פיאט ותיבת 9 הילוכים אוטו'.
ג'יפ תחת הבעלות של פיאט, ממשיכה לחדש את צי הדגמים שלה וכעת הגיע תורו של הצ'ירוקי ליברטי, רכב הפנאי של ג'יפ אשר משמיט את המילה ליברטי מהשם הדגם ועובר בדורו החדש מהפכה עיצובית (ואיכותית) היוצאת מהשטח ועוברת לעיר.
גם בג'יפ יודעים שמה שמוכר כיום זה עיצוב המשדר "לייף סטייל מודרני" והדגם החדש מציג עיצוב השונה ב-180 מעלות מהעיצוב המרובע כמראה רכב שטח קשוח של הדגם היוצא. הצ'ירוקי החדש שואל אלמנטים רבים מעיצובו של הגרנד צ'ירוקי הבכיר יותר, יחד עם חזית בעיצוב ייחודי ומוחצן, מהסוג שאוהבים או שונאים, אך כזה שאי אפשר להישאר אדישים אליו.
אמנם הצ'ירוקי החדש יוצא בדורו השלישי מהשטח ועובר אל העיר בכל הקשור לעיצוב, אך בג'יפ לא זונחים את הלקוחות הוותיקים ומציעים את הצ'ירוקי עם שלוש קונפיגורציות למערכת ההנעה הכפולה של הדגם. החל מאחת אוטו' מלאה, ללא בורר מצבי שטח וללא תיבת העברה כפולה (“הילוך כוח") ועד למערכת מלאה עם בורר מצבי שטח ונעילות דיפרנציאל בגרסת Active Drive Lock.
בנוסף לכך, ג'יפ תציע את הצ'ירוקי החדש בגרסת Trailhawk הכוללת בנוסף לעיצוב החיצוני הקרבי יותר, גם הגבהת מרכב של 2.54 ס"מ לעומת הדגם הרגיל עם מרווח גחון של 22 ס”מ, מגלש קדמי ואחורי להגנה על המכלולים השונים ובזכות הפגושים של הדגם גם זוויות הגישה והנטישה גדולות יותר מאלו של הדגם הרגיל.
ג'יפ עוברת בשנתיים האחרונות מהפכת איכות וזה ניכר במיוחד בתא הנוסעים של הצ'ירוקי החדש. מתא נוסעים מיושן ובאיכות ירודה, הצ'ירוקי מתכבד בתא חדש המעוצב כפי שכל דגמי ג'יפ-דודג' החדשים מעוצבים, והנושא בתוכו את הטכנולוגיה העדכנית ביותר כגון לוח מחוונים שהוא מסך LCD גדול, וזאת יחד עם שימוש נרחב בחומרים איכותיים ורכים בתא הנוסעים.
הצ'ירוקי החדש הוא הדגם הראשון בקרייזלר לעשות שימוש בפלטפורמה המודולרית של פיאט "Compact U.S. Wide”. זו אשר משמשת גם את אלפא ג'ולייטה (רמז לקרוס אובר של אלפא?). יחד עם הפלטפורמה החדשה, הצ'ירוקי הוא הדגם הראשון בסגמנט שיציע תיבת 9 הילוכים אוטו' כסטנדרט (948TE ).
הצ'ירוקי החדש יוצע עם שני מנועי בנזין. מנוע הבסיס הוא מנוע בנפח 2.4 ליטר 4 צילינדרים חדש עם טכנולוגיית MultiAir 2 של פיאט בהספק של 184 כ"ס ו-23.6 קג"מ. מנוע זה מציע שיפור של 45% לעומת המנוע בנפח דומה בדגם היוצא. המנוע הבכיר הוא מנוע V6 פנטסטאר בנפח 3.2 ליטר בהספק של 271 כ"ס ו-33.0 קג"מ. מנוע זה חסכוני ב-30% לעומת מנוע ה-V6 הקודם.
הצ'ירוקי החדש יוצע עם שלל מערוכת בטיחות כולל מערכת עזר לחנייה במקביל או בניצב למדרכה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התראה על סכנת התנגשות מלפנים כולל בלימה אוטו', התרעה על עצמים בנקודות מתות ועוד.