אודי S3 ספורטבק החדשה מציעה 300 כ"ס, 5.0 שניות 0-100 קמ"ש, הנעת קוואטרו כמובן וכל זאת, עם צריכת דלק של 14.4 ק"מ לליטר.
אודי חשפה היום (יום ד') לראשונה את ה-S3 ספורטבק החדשה, הגרסה הספורטיבית כפולת ההנעה (קוואטרו) לאודי A3 ספורטבק החדשה. ה-S3 ספורטבק עושה שימוש במנוע 2.0 ליטר TFSI, חדש לחלוטין (וקל ב-5 ק"ג מבעבר), אותו כבר פגשנו בעבר באודי S3 החדשה.
המנוע החדש מייצר הספק מרשים של 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ המתקבל בין 1,800-5,500 סל"ד. עם תיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים S-TRONIC, יחידת ההנעה הזו תאיץ את ה-S3 ספורטבק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.0 שניות (5.5 שניות בדגם הידני) והיא תאיץ עד למהירות מרבית של מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. אם תנהגו באופן חסכוני ורגוע, אולי תוכלו לרשום צריכת דלק משולבת של 14.4 ק"מ לליטר. הדגם היוצא, עם 261 כ"ס, עשה את אותו מיאוץ ב-5.6 שניות וצרך אחד ליטר לכל 11.9 ק"מ.
כמו ה-S3 החדשה, גם ה-S3 ספורטבק קרובה יותר לקרקע ב-25 מ"מ לעומת הדגם הרגיל בזכות מערך מתלים מתקדם (S-SPORT). את השליטה על מפת דוושת הגז, תגבור ההיגוי ומהירות העברת ההילוכים, הנהג מבצע דרך חוגה "Audi drive select” הנמצאת בין המושבים הקדמיים ומאפשרת לנהג בחירה בין 4 מצבי נהיגה: אוטו', חסכוני, נוחות ודינמי. בדגמים המצוידים בבולמים נשלטים אלקטרונית (magnetic ride) בורר מצבי הנהגה שולט גם על מידת הקשיחות של הבולמים.
את השיפור בביצועים ובצריכת הדלק, השיגה ה-S3 ספורטבק החדשה גם בזכות הפחתת משקל כוללת של כ-70 ק"ג לעומת הדגם היוצא. עיקר הפחתת המשקל של הדגם, העומד על 1,445 ק"ג, הושגה באמצעות פלטפורמת MQB החדשה. S3 ספורטבק החדשה בעלת מידות של 4,324 מ"מ אורך (14 מ"מ+ לעומת הדגם הרגיל), 1,785 מ"מ רוחב (5 מ"מ+), 1404 מ"מ גובה (21 מ"מ-) ובסיס הגלגלים עומד על 2,631 מ"מ (5 מ"מ-). נפח תא המטען נשאר כשהיה, 380 ליטר שצומחים ל-1,220 ליטר עם קיפול המושבים.
אודי תציג את ה-S3 ספורטבק לקהל הרחב בתערוכת ז'נבה הקרובה ומיד לאחר מכן יחל השיווק בפועל.