אודי נמצאת בשלבים סופיים של הכנת ה-RS3 החדשה לכניסה לפס הייצור וזה אומר שבשלב זה היא עולה על מסלול הנורבורגרינג שהוא המסלול המתאים ביותר לבחינה וכיול של רכב ביצועים לכביש הציבורי בזכות אורך בלתי נגמר (יחסית למסלול) של 25.95 ק"מ, 170 עיקולים מכל הסוגים, איכות סלילה נמוכה פה ושם שיפועים שונים ובקיצור, כל מה שצריך בכדי לכייל את המתלים ומערכת ההנעה לכביש הציבורי מחוץ למעבדה או במילים אחרות, תכלס תחושה.
אודי RS3 היא המתחרה העיקרית למרצדס A45s אך בניגוד למרצדס שעושה שימוש במנוע 2.0 ליטר טורבו שנמתח לקצה עם 421 כ"ס, לאודי RS3 יש את מנוע ה-2.5 ליטר חמישה צילינדרים טורבו המעולה שלה המאפשר יותר גמישות תכנונית וכן מרווח רב לשיפורים בהמשך.
לדגם הנוכחי יש הספק מרבי של 400 כ"ס, מומנט מרבי של 48.9 קג"מ ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות. ניתן לצפות כי אודי תענה למרצדס בהספק מרבי של בין 420-450 כ"ס ומומנט מרבי של כ-52 קג"מ. מלחמת הסוסים הזו בין מרצדס לאודי, עד אשר ב.מ.וו תענה לכולן עם ה-M2 הבאה, אומרת שה-RS3 החדשה צפויה להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9-3.8 שניות (למרצדס 3.9 שניות) נתון המציג את הדגם כמהיר יותר מה-RS4 אוונט החדשה עם מנוע ה-2.9 ליטר של פורשה.
אודי RS3 תמיד הייתה מכונית מהירה ובזכות ההנעה הכפולה כל נהג יכול להרגיש איתה כמו שומאכר, זו החדשה תמשיך fnuci להיות מהירה אך תוכננה כך שתהיה גם יותר מהנה, גם בזכות העבודה שלמערכת ההנעה הכפולה אפשרות להעביר עד 100% מהמומנט לציר האחורי (כולל מצב דריפט) וכן בזכות כיול ליברלי יותר של מערכת בקרת היציבות אשר תאפשר חופש גדול יותר של תנועה בציר הסבסוב.
במקביל או לפני חשיפתה של ה-RS3, אודי תציג את ה-S3 החדשה, המתחרה מול ב.מ.וו M135i xDrivea ומרצדס A35, עם הספק מרבי הצפוי לעמוד על כ-310 כ"ס. אודי RS3 החדשה תשווק בדגמי הספורטבק והסדאו של ה-A3 החדשה.