יונדאי
יונדאי - 100,000,001 מכוניות ב-57 שנים.
יונדאי
יונדאי - 100,000,001 מכוניות ב-57 שנים.

כ-57 שנים לאחר שנוסדה, יונדאי מוטור מציינת את הייצור של הרכב ה-100,000,001 שלה, יונדאי איוניק 5 שיצאה מפס הייצור הראשון של החברה בעיר אולסאן שבדרום קוריאה. כדי להכניס את הדברים לפרופורציה, את הרכב ה-5 מיליון שלה יונדאי ייצרה לפני 32 שנה ואת הרכב ה-50 מיליון לפני 11 שנים בלבד.

 

פרסומת יונדאי וניו

הדגם הראשון אותו יונדאי ייצרה לא היה דגם עצמאי אלא ייצור ברישיון של פורד קורטינה, נזכיר שבסוף שנות השישים דרום קוריאה עדיין ליקקה את הפצעים של מלחמת קוריאה. לקראת פיתוח הדגם העצמאי הראשון שלה (פחות או יותר) יונדאי שכרה את שירותיו של מהנדס ראשי ב- בריטיש ליילנד ובסוף שנת 1975 היא השיקה את יונדאי פוני, שאמנם עשתה שימוש ביחידות הנעה של מיצובישי אך כל השאר היה מפיתוח עצמי. כיאה למכונית מאותן שנים, הדגם שווק במספר רב של גרסאות מרכב, החל משתי דלתות קופה ועד לטנדר וסטיישן. באמצעות המכונית הזו יונדאי החלה לפרוץ את גבולות השוק הקוריאני כאשר הדגם שווק במספר מדינות בדרום אמריקה ואירופה. 

 

יונדאי פוני
יונדאי Pony - המכונית הראשונה בייצור עצמי של יונדאי.

בישראל, יונדאי החלה את דרכה בסוף שנת 1994 עם האקסנט ובהמשך עם המסחרית הקלה יונדאי H100. הצלחה משמעותית ראשונה המותג רשם עם השקתה של הגטס הקטנה שפחות או יותר, הפכה לרכב הטכנאים הרשמי של מדינת ישראל. בשנים הראשונות בשוק המקומי שלנו יונדאי נתפסה כמותג ציי רכב, ליסינג או השכרה, אך מאז שהחל השיווק של ה- iX35 בשנת 2010 המותג פרץ לשוק הפרטי וכל השאר כבר היסטוריה. 

תגיות: יונדאי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.