מרצדס דיזל
מנועי הדיזל היו חוד החנית של מרצדס, כיום הם רק כ-40 אחוז.
מרצדס דיזל
מנועי הדיזל היו חוד החנית של מרצדס, כיום הם רק כ-40 אחוז.

במחצית העשור הקודם רכבי דיזל עוד היוו מעל ל-60% מסך כל הרכבים שנמכרו באירופה ואצל יצרנים מסוימים, כגון וולוו, מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, הנתון הזה עמד על מעל ל-70%. פרשת דיזלגייט יחד עם תקנות הזיהום וההטבות הנדיבות להנעה אלטרנטיבית גזרו על מנועי הדיזל תהליך גסיסה מהיר.

 

מנתח שוק של כ-60% לפני שש שנים, רכבי הדיזל ירדו באירופה לנתח שוק של 23.2% בסיכומו של הרבעון הראשון של 2021, מדובר בירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של מנועי הבנזין הוא עדיין משמעותי ועומד על 42.2%, אך גם כאן מדובר בירידה משמעותית של 16.9% לעומת הרבעון הראשון של 2020 עם מסירות של כ-1.1 מיליון לעומת 1.3 מיליון, בהתאמה.

 

ב.מ.וו 320d
מרבית רכבי הפרימיום נמכרו בעבר עם מנועי דיזל, היום בעיקר עם בנזין או פלאג-אין.

בשווקי הרכב הגדולים ביותר באיחוד האירופי (ללא בריטניה שכבר לא נמצאת באיחוד אך הייתה השוק השני בגודלו) בגרמניה נרשמה ירידה של כ-30% במכירות רכבי בנזין ודיזל, בצרפת נרשמה ירידה של 11% ברכבי דיזל אך עליה של 8% ברכבי בנזין, בספרד נרשמה ירידה של 28% ברכבי דיזל ו-26% ברכבי בנזין.

רכבים בעלי הנעה אלטרנטיבית תפסו בסיום הרבעון הראשון של 2021 נתח שוק של 34.6% משוק הרכב החדש באיחוד האירופי, מתוכם 18.4% רכבים היברידיים, 8.2% רכבי פלאג-אין, 5.7% רכבים חשמליים והיתר של מימן וגז.

 

בסך הכל נמכרו 146,185 רכבים חשמליים, גידול של 59.1%, סך של 208,389 רכבי פלאג-אין ומספר של 469,784 רכבים היברידיים.

 

מכירות רכבים היברידיים וחשמליים 2021 Q1
גידול משמעותי במכירת רכבים היברידיים, פלאג-אין וחשמליים ברבעון הראשון של 2021.

אין ספק שבתחום הרכבים הפרטיים הנעה אלטרנטיבית צוברת תאוצה, אבל דווקא ברכבים הכי מזהמים, מסחריות קלות ומשאיות, מנועי הדיזל שולטים עדיין ללא עוררין עם נתח שוק של מעל ל-90%. זה לא מספר שהאיחוד יכול להתעלם ממנו שכן באיחוד נמכרות מעל ל-1.5 מיליון מסחריות קלות בשנה המבלות את עיקר הזמן בתחום האורבני. באיחוד האירופי נעות כיום על הכבישים קצת מעל ל-6 מיליון משאיות, 98% מהן עם מנועי דיזל והבעיה הגדולה עוד יותר היא שהגיל הממוצע של המשאיות באיחוד עומד על 13 שנים (יש מדינות עם גיל ממוצע של 21 שנים כמו יוון) לפני 13 שנים תקן אירו 3 עוד היה בתוקף עם ערכי פליטה מותרים שהם כמעט פי 10 יותר ממה שמותר בתקן אירו 6 במיוחד בכל הקשור לחלקיקים נשימים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.