סגמנט הסופרמיני הוא הסגמנט החם לשנת 2015 כאשר לפחות שבעה דגמים חדשים ינחתו כאן במהלך שנת 2015 ויתחרו על הכיס שלכם, החל ממאזדה 2 וסקודה פאביה החדשות ועד לניסאן נוט והונדה ג'אז החדשות.
אם אתם לפני רכישת סופרמיני חדשה, אולי כדאי לכם להמתין שכן לא פחות משבעה דגמים חדשים בסגמנט צפויים לנחות כאן במהלך 2015, רובם עוד במחצית הראשונה של השנה הבאה, זאת לעומת שלושה דגמים חדשים בלבד שהגיעו לכאן במהלך 2014: פולקסווגן פולו המחודשת שנחתה כאן לפני מספר חודשים, טויוטה יאריס המחודשת שנחתה כאן לאחרונה ולבעלי הכיס העמוק, גם המיני קופר החדשה.
אופל קורסה החדשה:
אופל הציגה לפני מספר חודשים את הקורסה החדשה, דור חמישי לסופרמיני של אופל שאמנם מבוסס על הפלטפורמה של הדגם היוצא והעיצוב החדש מרגיש יותר כמתיחת פנים מאשר משהו חדש לחלוטין, אך מעבר לכך הכל חדש, במיוחד תא הנוסעים שמציג קפיצת מדרגה בכל הקשור לעיצוב, שהושאל מהאדם המסוגננת, וכן בתחומי האבזור והאיכות. כמו בעבר, הקורסה תוצע בגרסת 3 או 5 דלתות האצ'בק. עם אורך של 4.02 מטר, רוחב של 1.75 מטר ובסיס גלגלים של 2.51 מטר, הקורסה החדשה לא השתנתה במידותיה, מה שאומר שהיא עדיין מכונית מרווחת יחסית לסגמנט, ונפח תא המטען נשאר זהה עם 285 ליטר.
הקורסה החדשה תוצע עם מבחר של שבעה מנועים, חמישה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, החל מ-1.2 ליטר אטמוספרי 70 כ"ס ועד 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 115 כ"ס. החדשות הפחות טובות עבור השוק הישראלי חובב התיבות האוטומטיות הן שנכון להשקת הדגם, רק מנוע אחד משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' (או 5 הילוכים רובוטית) – 1.4 ליטר אטמוספרי בהספק של 90 כ"ס המציע ביצועים של 13.9 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר.
מאזדה 2 החדשה:
מאזדה 2 החדשה לשנת 2015 הוצגה בגרסתה האירופאית בתערוכת פריז האחרונה. בניגוד לקורסה של אופל כאן מדובר בדגם חדש לחלוטין, המבוסס באופן מלא על טכנולוגיית SKYACTIV של מאזדה המוכרת מהדגמים האחרונים של מאזדה, יחד עם שפת העיצוב KODO הספורטיבית למראה. עם אורך של 4.06 מטר, רוחב של 1.69 מטר ובסיס גלגלים של 2.57 מטר, מאזדה 2 החדשה גדולה יותר מהדור השלישי הנוכחי, תוספת של 14 ס"מ לאורך ו-8 ס"מ לבסיס הגלגלים – הרוחב נשאר זהה.
באירופה, מאזדה 2 תוצע עם 4 מנועים: 1.5 ליטר SKY-G בשלושה הספקים של 75 כ"ס, 90 כ"ס ו-115 כ"ס ו-1.5 ליטר טורבו דיזל SKY-D בהספק של 105 כ"ס ו-22.4 קג"מ. סביר להניח שבישראל נזכה לשתי גרסאות הספק, 75 כ"ס כגרסת בסיס זולה עם תיבה ידנית וצריכת דלק של 21.3 ק"מ לליטר ובגרסת 90 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטו' וצריכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר. רשימת האבזור בגרסאות המאובזרות יותר צפויה לכלול מערכת מולטימדיה MDZ Connect וכן מערכת בלימה אוטו'.
יונדאי i20 החדשה:
כמו עם ה-i10 החדשה, שהציגה קיפצת מדרגה משמעותית בכל התחומים, גם עם ה-i20 החדשה יונדאי שואפת להעניק לנוסעים מכונית המספקת תחושה של רכב מסגמנט גדול יותר יחד עם שדרוג משמעותי בכל התחומים לעומת הדגם הנוכחי. זאת הסיבה שלפי יונדאי הושקע רבות בבידוד הרעשים בדגם, בשימוש בשני גוונים בתא הנוסעים לתחושה אוורירית יותר יחד עם שימוש בחומרים רכים בדשבורד ובדלתות. גם הגידול במידות הדגם אמור לסייע בתחושת ה"קטן מבחוץ גדול מבפנים" כאשר עם אורך של 4.03 מטר, רוחב של 1.73 מטר ובסיס גלגלים של 2.57 מטר, ה-i20 החדשה ארוכה יותר ב-4 ס"מ, רחבה יותר ב-2.4 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ב-4.5 ס"מ מהדגם הנוכחי.
עם תחילת השיווק, יונדאי i20 החדשה תוצע עם אותם מנועים כמו בדגם הנוכחי, 1.2 ליטר עם 85 כ"ס או 1.4 ליטר עם 100 כ"ס וכן עם אותן תיבות הילוכים, חמישה הילוכים ידנית בדגם 1.2 או ארבעה הילוכים אוטו' בדגם 1.4. במהלך 2015, יונדאי תציע לראשונה את ה-i20 החדשה עם מנוע טורבו קטן נפח: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם הספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ, מנוע זה צפוי להיות משודך גם לתיבת ה-7 הילוכים כפולת מצמדים החדשה של יונדאי.
הדגם אמנם לא מוצע עם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע מרכזי כמו אצל רוב המתחרות (כזה יוצע רק באירופה עם ניווט), אך כן מוצע מעמד מקורי ייעודי למכשיר הסלולרי שיחד עם קישורית BT מלאה (A2DP), ניתן לבצע שיחות או לשמוע מוזיקה דרך המערכת של הרכב וכמובן שגם ניתן להשתמש במערכת הניווט של המכשיר הסלולרי כך שלבעלי מכשירים עם מסך "5 ומעלה, זהו פתרון שלפעמים עדיף על כל מסך מגע מרכזי.
סקודה פאביה III החדשה:
סקודה היא מסוג החברות המעדיפות שימושיות ופרקטיקה על פני עיצוב מושך וזה גם מה שתספק הפאביה III החדשה, למרות בסך הכל היא נאה משמעותית מהדגם הנוכחי. הפאביה החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא ולכן בסיס הגלגלים לא השתנה כמעט (2.47 מטר) ולאורך נוסף רק סנטימטר בודד לכדי 3.99 מטר (4.26 מטר בדגם הסטיישן). מידת הרוחב מצד שני הוגדלה משמעותית ב-9.0 ס"מ לכדי 1.73 מטר מה שאמור להעניק תחושה של רכב גדול יותר יחד עם שיפור באיכות הנסיעה בכביש המהיר. נפח תא המטען הוא מהגדולים שיש בסגמנט עם 330 ליטר, דגם הסטיישן כבר מציע נפח ענק של 530 ליטר.
הפאביה תוצע עם מגוון רחב של מנועים חדשים, ארבעה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל, החל מ-1.0 ליטר שלושה צילינדרים 60 כ"ס ו-75 כ"ס ועד ל-1.2TSI שיוצע בשני הספקים של 90 כ"ס או 110 כ"ס. בישראל הדגם צפוי להיות מוצע עם מנוע ה-1.2TSI, המשודך לתיבת הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG כפולת המצמדים. הביצועים נאים עם 10.9 או 9.4 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 21.3 ק"מ לליטר. גרסת הדיזל מוצעת עם מנוע ה-1.4TDI שלושה צילינדרים החדש של קבוצת פולקסווגן. מנוע זה מוצע בשלושה הספקים של 75 כ"ס, 90 כ"ס או 105 כ"ס וצריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על בין 28.6 ק"מ לליטר ל-32.2 ק"מ לליטר.
הפאביה תוצע עם מערכת מולטימדיה הכוללת פונקציית שיקוף המאפשרת להציג מגוון של אפליקציות מהמכשיר הסוללרי על גבי מסך מערכת המולטימדיה, כולל אפליקציה ייעודית המאפשרת לנהג לקבל את היסטוריית צריכת הדלק על המכשיר הסלולרי.
קיה ריו 2015 החדשה/מחודשת:
קיה הציגה בתערוכת פריז האחרונה את הריו המחודשת - לאחר מתיחת פנים לדגם - הצפויה לנחות אצלנו במהלך המחצית הראשונה של 2015. כרגיל אצל קיה, השינוי העיצובי ברענון אמצע חיי הדגם קטן יחסית כך שלמעט פגושים חדשים ועיצוב חדש לפנסים מאחור, העיצוב לא השתנה במיוחד וכך גם המצב בתא הנוסעים ששודרג רק בתחום הגימור והאבזור. לפי קיה, הריו החדשה תהיה שקטה יותר ונוחה יותר בזכות תוספת של חומרי בידוד (במיוחד בקורת A) וכיול מחדש למתלים ולהיגוי.
בתחום המנועים בדגם אין כל שינוי והדגם יוצע עם אותם מנועים מוכרים: 1.2 ליטר עם 87 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או 1.4 ליטר 107 כ"ס עם תיבת 4 הילוכים אוטו' בתחום מנועי הבנזין, ו-1.1 ליטר 75 כ"ס או 1.4 ליטר 90 כ"ס בתחום מנועי הדיזל.
ניסאן נוט החדשה:
ניסאן נוט החדשה, המשווקת באירופה כבר מעל לשנה וחצי, מציעה את אותן המידות של הדגם היוצא ועם בסיס גלגלים של 2.60 מטר, אורך של 4.10 מטר ורוחב של 1.70 מטר, היא בהחלט יכולה להוות תחליף זול למכונית משפחתית עבור משפחה של 4 נפשות. גם תא המטען משפחתי למדי עם נפח 440 ליטר ועם קיפול המושבים מתקבל נפח שימושי של 1,335 ליטר. תא הנוסעים של הנוט עוצב מחדש לחלוטין והוא כולל אבזור רב מבעבר, אך כדגם לתקציב מוגבל כל הפלסטיקה המרכיבה את תא הנוסעים קשיחה ופשוטה יחסית.
החידוש העיקרי בדגם הוא המעבר ממנוע 1.6 ליטר אטמוספרי למנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים המוצע בשתי גרסאות, אטמוספרית המוכרת מהניסאן מיקרה עם 80 כ"ס או בגרסה עם מגדש-על והזרקת דלק ישירה DIG-S בהספק של 98 כ"ס ומומנט מרבי של 14.4 קג"מ ב-4,400 סל"ד. עם תיבת הילוכים רציפה הגרסה החזקה יותר מציעה צריכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר ו- 12.6 שניות 0-100 קמ"ש. הדגם משווק גם עם מנוע טורבו דיזל 1.5 ליטר בהספק של 90 כ"ס ועם צריכת דלק משולבת של 28.6 ק"מ לליטר.
הונדה ג'אז החדשה:
מאז ומתמיד הונדה ג'אז הייתה מכונית קטנה מבחוץ אך מרווחת ופרקטית מבפנים, זו החדשה לוקחת את זה צעד נוסף קדימה עם תוספת של 5.5 ס"מ לאורך לכדי 3.95 מטר ותוספת של 3.0 מ"מ לבסיס הגלגלים לכדי 2.53 מטר. כמו הנוט של ניסאן, גם הג'אז החדשה של הונדה יכולה בקלות להוות תחליף לכל מכונית משפחתית למשפחה בת 4 נפשות. כמו הג'אז הנוכחית גם זו החדשה מצוידת במושבי "הקסם" של הונדה המאפשרים קיפול לפנים או לאחור, קיפול לפנים של המושבים משאיר תא מטען שטוח בנפח של 1,492 ליטר.
תא הנוסעים עוצב מחדש לחלוטין אך כמו הדגם הנוכחי ובכלל אצל הונדה, תתקשו למצוא כאן משטחים ישרים ופשוטים. ניכר שהונדה שיפרה את הנדסת האנוש בדגם ואין כבר את פיזור המתגים הלא שגרתי של הדגם הנוכחי.
הג'אז החדשה תצויד בשתי יחידות הנעה מסדרת המנועים החדשה של הונדה "EARTH DREAMS TECHNOLOGY". דגם הבסיס יצויד במנוע בנפח 1.3 ליטר בהספק מרבי של 100 כ"ס ו-12.1 קג"מ ובנוסף למנוע זה תוצע יחידת הנעה היברידית חדשה לחלוטין המבוססת עם מנוע 1.5 ליטר בהספק כולל של 137 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ זאת לעומת 98 כ"ס ו-17 קג"מ כיום. המערכת ההיברידית החדשה מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 3 ק"מ וצריכת הדלק צפויה להיות כ-30 ק"מ לליטר לפי התקן האירופאי. תיבת ההילוכים בשתי הגרסאות היא רציפה CVT.