הונדה משיקה בימים אלו את העירונית החדשה, הונדה בריו ואת המשפחתית סדאן הקומפקטית, הונדה סיטי המחודשת ורצוי שהונדה תשווק את השתיים בישראל.
מבט מהיר בטבלת מסירות רכב חדש בישראל מציג את הנתונים הבאים: ב-2007, הונדה הייתה במקום השמיני בטבלת מסירות רכב חדש. ב-2008 הונדה אף טיפסה למקום החמישי בטבלה, אך החל מ-2009 היא כבר ירדה למקום השישי ונכון לאוגוסט 2011, היא עומדת במקום הארבע עשר מבלי שיש אופק לשיפור משמעותי.
להונדה אמנם צי רכבים איכותי (ומזדקן), אך הוא רחוק מלענות על התמורות שחלו בשוק הרכב הישראלי עוד מ-2009. להונדה אין בהיצע מכונית עירונית קטנה, אין משפחתית קומפקטית ולמרות שה-ג'אז היא מכונית מאוד מוכשרת, היא יקרה מאוד (למרות דגם בסיס של 100 אלף ש"ח) והיא יותר מיקרוואן מאשר סופרמיני/קומפקטית סטנדרטית.
אז אם במאיר קוראים את שורות אלו, ניידע אותם שהונדה משיקה בימים אלו שתי מכוניות שלא רק מתאימות לשוק הישראלי, אלא יכולות להיות מקור לא קטן לתעסוקה עבור אנשי המכירות באולמות התצוגה של הונדה הפזורים בישראל. המכונית החשובה ביותר היא העירונית הכל חדשה של הונדה – הונדה בריו, שלפי התמחור בחו"ל, היא נופלת בדיוק למשבצת ה-60-70 אלף ש"ח והמכונית השנייה היא הונדה סיטי, המשפחתית הקומפקטית המאוד מצליחה בתאילנד, שזה עתה זכתה למתיחת פנים לדור החמישי וגם היא בתרגום ישראלי יכולה להיות מתומחרת באזור ה-100-110 אלף ש"ח.
הונדה בריו:
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/OBND83I_mxk?rel=0{/iframe}
זו כנראה המכונית הכי חשובה של הונדה בשנים הקרובות ועם כל הכבוד להונדה סיוויק החדשה, את החמאה על הלחם הונדה תמרח באמצעות הבריו החדשה. הונדה אמנם מתעוררת מאוחר, אך היא מנחיתה לסגמנט המכוניות העירוניות את הבריו החדשה המיועדת בעיקר עבור שווקי המזרח: תאילנד והודו והיא מתאימה לשוק מכוניות המיני הפורח בישראל כמו ככפה ליד.
להונדה בריו מידות המציבות אותה בצד המרווח של הסקאלה בסגמנט מכוניות המיני עם 3,610 מ"מ אורך, 1,680 מ"מ רוחב, 1,485 מ"מ גובה, 2,345 מ"מ בסיס גלגלים ונפח תא מטען קטן יחסית של 175 ליטר בלבד.
הונדה בריו משווקת עם מנוע אחד בלבד: 1.2 ליטר i-VTEC בהספק של 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של11.2 קג"מ ב-4,800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או תיבת הילוכים CVT רציפה. עם תיבת הילוכים ידנית מציעה הבריו ביצועים של: 12.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 165 קמ"ש. צריכת הדלק עם תיבת הילוכים ידנית עומדת על 20 ק"מ לליטר.
בתחום האבזור מצוידת הבריו במערכת שמע אינטגרלית (ללא CD) עם כניסות AUX+USB ושליטה מההגה, 4 חלונות חשמל, כיוון חשמלי למראות, מזגן מכני ועוד. שני דברים נכון לעכשיו ימנעו מהבריו להיות משווקת בישראל, הראשון הוא מנוע בתקן אירו 4 בלבד וכן חוסרה של בקרת יציבות.
הונדה סיטי:
הונדה סיטי היא מכונית משפחתית סדאן קומפקטית שכמו הבריו, מיועדת בעיקר עבור שווקי אסיה. למרות זאת לא ברור לנו מדוע ב"מאיר" יבואנית הונדה לישראל, לא התעקשו ודרשו מהונדה העולמית לשווק את המכונית כאן בישראל. הדור החמישי של הונדה סיטי (CITY) המשווק החל מ-2008 זכה למתיחת פנים ואולי גם הגיע הזמן שדגם מצליח זה, ינחת כאן בישראל.
הונדה סיטי מציעה מידות תחרותיות עם אורך של 4,412 מ"מ, רוחב של 1,695 מ"מ, גובה של 1,470 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,550 מ"מ ונפח תא מטען של 506 ליטר. הונדה סיטי משווקת עם מנוע 1.5 ליטר בהספק של 120 כ"ס ב-6,660 סל"ד ומומנט של 14.8 קמ"ש ב-4,800 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או חמישה הילוכים אוטומטית. עם מנוע זה מציע הונדה סיטי ביצועים של 11.8 שניות 0-100 קמ"ש (13.7 אוטו') ומהירות מרבית של 178 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.9 ק"מ לליטר עם תיבת הילוכים ידנית ו-15.1 ק"מ לליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית.
כמו הונדה בריו, מה שימנע מהונדה סיטי להגיע לישראל זו העדרה של מערכת בקרת יציבות ומנוע בתקן אירו 4 בלבד, שני נושאים לא בעייתיים במיוחד לפתרון.