פיג'ו 208 ידנית 1.2VTi ACCESS במבחן: צריכת דלק נמוכה במיוחד, עם אותו קסם צרפתי של הגרסה האוטו'. לא זולה, אבל מאוד חסכונית.

פיג'ו 208 ידנית 1.2 ACCESS - לא מושלמת, אבל מאוד חסכונית וחביבה לנהיגה

את פיג'ו 208, הסופרמיני החדשה של פיג'ו, כבר בחנו לפני מספר שבועות בדגם 1.6 אוטו' ACTIVE המאובזר. אהבנו את נוחות הנסיעה, את תא הנוסעים המודרני והאוורירי, את רמת האבזור הגבוהה במיוחד ואת ההגה המיניאטורי המשתלב היטב עם התנהגות הכביש השובבה שלה. פחות אהבנו את יחידת ההנעה, במיוחד את תיבת ההילוכים הוותיקה והמיושנת.

פיג'ו 208 1.6 ליטר אוטו' - מבחן דרכים

 

פיגו 208 ידנית מבחן - הטוב והפוחות טובבדגם הנבחן, פיג'ו 208 ידנית, כבר מותקנת מלפנים יחידת הנעה חדשה לחלוטין, שלושה צילינדרים 1.2 ליטר, שתוכננה בראש ובראשונה להיות חסכונית במיוחד. פיג'ו מבטיחה שמנוע השלושה צילינדרים Vti בנפח ה-1.2 ליטר 82 כ"ס שלה, מסוגל להציע צריכת דלק דלק משולבת של 22.2 ק"מ לליטר, צריכת דלק שגם מכונית עירונית יכולה להתגאות בה. אז יצאנו לבדוק האם יש אמת מאחורי המילים.

 

תזכורת:לובינסקי היבואנית, מציעה את פיג'ו 208 החדשה בישראל עם שתי יחידות הנעה: 1.2 ליטר 82 כ"ס עם תיבה ידנית בלבד ו-1.6 ליטר 120 כ"ס עם תיבה אוטו' בלבד. הדגם הידני מוצע בשתי רמות אבזור, ACCESS הבסיסית במחיר של 86 אלף ש"ח ו-ACTIVE הגבוהה עם מסך המגע במחיר של 93 אלף שקל. הדגם האוטו' מוצע ברמת גימור ACTIVE או PREMIUM במחירים של בין

 

 

פיג'ו 208 ידנית 1.2 ACCESS – תא הנוסעים ועיצוב:

רמת הגימור הבסיסית ACCESS בדגם הנבחן, מחסירה לא מעט, בעצם המון, פרטים עיצוביים ואבזור מה-208. מספיק מבט קצר במפרט בכדי לראות כמה תאים בטבלת האבזור נותרו יתומים, בכדי להבין שחלק מהשיק הלך לשוק, בכדי לחסוך.

אותו תא נוסעים נעים ומודרני, אך רמת האבזור הבסיסית מחסירה הרבה ומשאירה תא נוסעים עירום ושחור

אין ספק שחיצונית, העדרו של גימור כרום במקומות שונים או גימור בשחור פלסטיק פשוט בידיות ומראות הצד, פוגמים ב"הוט קוטור" הצרפתי שרמת האבזור הגבוהה יותר מעניקה ל-208. כן, העיצוב המוצלח נשאר, אך חלק מההופעה השיקית והנוצצת הלכה לאיבוד וכמו שכל צרפתייה טובה יודעת, מה שעושה את ההופעה זה האקססוריז ולא רק הבגד עצמו.

 

חוסר האבזור של הדגם הידני ברמת הגימור ACCESS, מורגש עוד יותר בתא הנוסעים. ל-208 תא נוסעים בעיצוב מנימליסטי ונטול כפתורים (טוב מבחינת הנדסת אנוש) וחוסרו של האבזור משאיר תא נוסעים שהוא אמנם עדיין יותר מודרני למראה מהמתחרות שלה, אך כזה המרגיש עירום ושחור יתר על המידה.

 

עדיין נאה, אך ללא השיק הצרפתי של רמת האבזור הגבוהה יותרמה יורד מרשימת האבזור? הרבה ולא נוכל לעבור על הכל (תציצו במפרט המצורף מטה) אבל לא תמצאו מסך מגע אלא מערכת שמע שנדמה כי כלל לא תוכננה מראש להימצא שם, לא תמצאו משענת מרכזית, לא תמצאו כפתורים על ההגה (שליטה על השמע ממוט מאחורי ההגה) תאורת תא הנוסעים ללאLED ואת מראות הצד ואת החלונות מאחור תתפעלו באופן ידני. האבזור הנמצא סביר (מערכת שמע בינונית באיכותה) ולא חסר דבר במיוחד, אך תג המחיר מול המתחרות, בהחלט מאתגר כאשר רובן לא רק זולות יותר אלא גם מציעות אבזור רב יותר.

 

מעבר לכך, זה אותו תא נוסעים נעים ומודרני, פרקטי עם מספיק תאי אחסון שימושיים, מרווח מלפנים (ממוצע מאחור) ואוורירי עם תא מטען בגודל מספק.

 

 

פיג'ו 208 ידנית 1.2 – מנוע, ביצועים וצריכת דלק:

פיג'ו מציע עם ה-208 הידנית עם מנוע חדש לחלוטין: שלושה צילינדרים 1.2 ליטר Vti בהספק מרבי של 82 כ"ס ב-5,750 סל"ד ומומנט מרבי של 12.4 קג"מ המתקבל ב-2,750 סל"ד בלבד!. את המנוע פיג'ו שידכה לתיבת 5 הילוכים ידנית ודף הנתונים מספר על 12.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. גולת הכותר של גרסה זו, צריכת דלק משולבת של 22.2 ק"מ לליטר (17.8 ק"מ לליטר עירונית ו-25.6 ק"מ לליטר בינעירונית).

 

מנוע השלושה צילינדרים 1.2 VTi החדש  - חסכוני בלי פוזוהמנוע חדש זה, הוא חלק מטכנולוגיית המנועים החדשה של פיג'ו/סיטרואן הנקראת "PURETECH ENGINES” המשלבת מספר אמצעים טכנולוגיים לחיסכון בצריכת הדלק. לא נעמיס אתכם בפרטים טכניים, אך למרות שאין כאן הזרקת דלק ישירה, פיג'ו רשמה לא פחות מ-52 פטנטים על המנוע הזה. העדרם של הזרקת דלק ישירה או מגדש טורבו, נועדה בעיקר להפחית עלויות ייצור של המנוע ולספק יחידת הנעה אמינה וזולה לתחזוקה.

 

השילוב של המנוע החדש ביחד עם תיבה ידנית ומשקל נמוך במיוחד של ה-208 העומד על 975 ק"ג בלבד (175 ק”ג פחות מהדגם האוטו' ורק כ-50 ק”ג יותר ממכונית עירונית ממוצעת), מאפשרים להשיג צריכת דלק נמוכה לא רק על דף הנייר, אלא גם בפועל ומה שמרשים במיוחד, זו הקלות בה ניתן להשיג עם ה-208 צריכת דלק נמוכה למדי, בלי הצורך לסגל נהיגת סבתא.

 

בסיום המבחן, שכלל מגוון סגנונות נהיגה, צריכת הדלק עמדה על 16.7 ק"מ לליטר בלבד, נתון מרשים במיוחד שגם מכונית עירונית תתגאה בו. להשיג צריכת דלק של19-20 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית, זה משחק ילדים עבור ה-208 ובעיר, אין כל בעיה לרשום צריכה של כ-14-15 ק"מ לליטר מבלי לנסוע כמו צב. כמו בכל מכונית, כמובן שנדרשת נהיגה רגועה, אך בזכות מנוע גמיש ותיבת הילוכים עם יחסי העברה נכונים, זו משימה פשוטה ולא תרגישו שאתם נוסעים לאט יותר מהתנועה מסביב או נמצאים בתחום הלא יעיל של המנוע כמו בחלק מהמתחרות.

 

חסכונית ומספיק זריזה, אך המחיר גבוה מידי מול המתחרותמנועי שלושה צילינדרים מתאפיינים ברעידות בשל חוסר האיזון המובנה שלהם, אך פיג'ו בהחלט עשתה עבודה טובה והרעידות בסר"ק או בנסיעה נשמרות על המינימום למנועים שכאלו. גם בתחום רעש המנוע האופייני למנועי 3 צילינדרים, הצליחו בפיג'ו להפיק רעש חביב "בשרני אנורקטי" עד 5,000 סל"ד ומשם עד לקו האדום, הוא הופך לניסור מתכתי מחוספס, זמן טוב לעבור הילוך. למרות גמישות המנוע בסל”ד נמוך, אל הקו האדום הוא מטפס בשמחה ועם הרבה אוויר בצילינדרים. באופן מפתיע, יחידת הנעה זו שקטה יותר בשיוט מדגם ה-1.6 ליטר וב-100 קמ"ש תתאמצו לשמוע את המנוע (למרות סל"ד זהה של 2,900 סל"ד ב-100 קמ"ש) ובמהירויות גבוהות יותר, רעש המנוע מודחק באופן משביע רצון.

 

אף אחד לא מצפה לביצועים מיוחדים ממנוע צנום בהספק של 82 כ"ס, וגם לא תקבלו כאלו, אך בנהיגה יום יומית, המומנט המושג בסל"ד נמוך במיוחד מאפשר קצב תנועה משביע רצון מבלי שיש צורך למשוך הילוכים. אם תרצו בנהיגה נמרצת יותר, את עיקר המיץ של המנוע זה תמצאו החל מ-4,000 סל"ד ועד לקו האדום. ה-208 הידנית תרגיש מספיק זריזה עם נהג יחיד, אך כאשר ישנם 4 נוסעים ברכב, המשקל בהחלט מורגש ותאלצו למשוך הילוכים, במיוחד בעליות. עקיפות לא נעשות בזריזות והאצת ביניים 80-120 קמ"ש דורשות המתנה של כ-11 שניות.

 

שתי טענות עיקריות ליחידת ההנעה. הראשונה מופנית אל דוושת המצמד שלא מספקת תחושה של נקודת החיבור מנוע/מצמד ונקודת החיבור עצמה גבוהה מידי לטעמי. זה מפריע קצת לנהיגה זורמת בתנועה עירונית או בזינוק בעליה (אין מערכת Hill Hold). הטענה השנייה, מופנית אל ידית ההילוכים. זו אמנם יפה ומעוצבת ונוחה בכף היד, אך מהלכה ארוך מידי לרכב שאמור לבלות את עיקר זמנו בעיר ובכל העברה להילוך ראשון או שלישי אתם נדרשים לשלוך את היד הרחק לפנים.

 

אציין לטובה את מחוון העברת הילוכים בלוח השעונים. ברוב הרכבים, המחוון "הממליץ" על מעבר להילוך גבוה יותר לטובת השגת צריכת דלק נמוכה, בדרך כלל מנותק מהמציאות. לא כך הדבר בפיג'ו 208, שם המחוון מסונכרן לקצב הנסיעה כך שהוא מצביע לכם מתי להעלות הילוך בכדי לשמור על צריכת דלק נמוכה בהתאם לקצב הנסיעה שלכם, בקורלציה עם האופן הטבעי בו הייתם בוחרים להעלות הילוך כך שאתם לא נמצאים בתת כוח אף פעם.

 

פיג'ו 208 ידית 1.2 – נוחות והתנהגות כביש:

התנהגות כביש שובבה, אך לא מדויקת או חדה. נוחות הנסיעה טובה מאוד, אך המושבים רכים מידי ולא תומכים בגוף

כמו דגם ה-1.6 ליטר של ה-208 אותו בחנו לפני מספר שבועות, גם כאן בדגם הבסיס, נוחות הנסיעה מצוינת - רכה ומרוסנת - כמעט בכל מצב ורק על שיבושים זדוניים וחדים המתלים לא מספקים את אותה הרכות ומגיבים ברעש והקפצה קלה של הנוסעים.

 

בכל הקשור להתנהגות כביש, די מהר מרגישים בהבדל מוחשי בין הדגם האוטו' לידני. המנוע הצנום והקל מלפנים, הפחית משקל רב מהחרטום וה-208 הידנית מרגישה עוד יותר קלת רגליים מהדגם האוטו' והתגובה להפניית ההגה מהירה יותר ונחושה יותר. רכינת המתלים בסיבוב והנטייה לתת היגוי מורגשת גם כאן, אך פחות מהדגם האוטו'. רמת האחיזה עדיין גבוהה, הישבן ישמח להפנות את החרטום אל היציאה מהסיבוב והתחושה היא של מכונית שובבה עם שמחת חיים ביום יום, אך כאשר באמת דוחקים אותה, מגלים כי ל-208 אין את אותה חדות למופת שתמצאו בפיאסטה למשל.

 

ידית ההילוכים מעוצבת , אך חבל שמהלכה ארוך מידימספר חסרונות שהיו גם בדגם האוטו', נמצאים גם כאן. המושבים שהיו רכים מידי בגרסה האוטו', רכים מידי גם בדגם הידני. אך בעוד בדגם האוטו' רגל שמאל נשארת במקומה ותומכת בגוף, בדגם הידני היא צריכה לעבוד ואז רכות המושבים וחוסר תמיכת הצד שלהם, ביחד עם תנוחת נהיגה לא מושלמת ומהלך ארוך מידי של מוט ההילוכים, פוגעים בחיבור למכונית והתפעול באופן כללי לא זורם בהרמוניה. זה מורגש בעיקר בתנועה עירונית או בנהיגה נמרצת שם הצורך בתפעול הילוכים מהיר וחלק רב יותר.

 

דבר נוסף שמפריע, במיוחד בנהיגה נמרצת, זו קורת A הרחבה יחסית והדשבורד הגבוה בקו הראיה, המסתירים את המשך הסיבוב ולא מאפשרים את הפניית המבט ליציאה מהסיבוב.

 

פיג'ו 208 ידנית 1.2 – סיכום מבחן:

פיג'ו 208 בדגם הידני וברמת הגימור הבסיסית ACCESS הנבחנת, היא לא מכונית מושלמת. המושבים רכים מידי, קורת A מסתירה מידי, מהלך מוט ההילוכים ארוך מידי והעדרם של אביזרי עיצוב מורגש יתר על המידה, הן מהחוץ והן בתא הנוסעים שמרגיש עירום והצבע השחור שולט בו יתר על המידה. רמת האבזור לא גבוהה יחסית למתחרות ובטח שלא מול רמת הגימור ACTIVE הגבוהה יותר והעשירה מאוד (תוספת של 7,000 שקל).

 

מעבר לכך, זו מכונית נוחה מאוד, עם איכות נסיעה טובה, מרווחת ואוורירית מלפנים ומספיק מרווחת מאחור. התנהגות הכביש שובבה וה-208 היא ממש לא סופרמיני משעממת מהסוג של לנסוע, להגיע ולשכוח.

 

האס האמיתי של פיג'ו 208 הידנית, זו צריכת הדלק הנמוכה במיוחד אותה מאפשר המנוע החדש. את זאת היא עושה בקלות מבלי שיש צורך לסגל נהיגת סבתא או לפתח רגל קלה של בלרינה. למרות זאת, נשאר עניין המחיר ההופך את הדגם ליקר מהדגמים המתחרים בכ-10,000 שקל וללא ירידה במחיר (או מבצע), הדגם הופך ללא מספיק אטרקטיבי וחבל, שכן עם צריכת דלק שכזו ה-208 יכולה להשאיר לא מעט מתחרות מאחור.

  פיג'ו 208 1.2 ליטר ידנית
שנת הצגת הדגם 2012
מנוע 3 צילינדרים
נפח 1,199 סמ"ק
הספק 82 כ"ס ב-5,750 סל"ד
מומנט 12.5 קג"מ ב-2,750 סל"ד
0-100 קמ"ש 12.2 שניות
מהירות מרבית 175 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים ידנית - 5 הילוכים
תצורת מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 3,962/1,739/1,460
בסיס גלגלים 2,538 מ"מ
צמיגים 185/65 R15
משקל 975 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 22.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 16.7 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD+ABS+ESP+ASR+ESS
מפרט מלא

img_9557
img_9557
img_9561
img_9561
img_9570
img_9570
img_9574
img_9574
img_9603
img_9603
img_9618
img_9618
img_9628
img_9628
img_9632
img_9632
img_9646
img_9646
img_9650
img_9650
img_9653
img_9653
img_9655
img_9655
img_9656
img_9656
img_9660
img_9660
img_9661
img_9661
img_9670
img_9670
img_9672
img_9672
img_9676
img_9676
img_9686
img_9686
img_9690
img_9690
img_9691
img_9691
img_9697
img_9697
img_9700
img_9700
img_9703
img_9703
img_9711
img_9711
img_9724
img_9724
img_9738
img_9738
img_9740
img_9740
img_9743
img_9743

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.