מאזדה SKYACTIV-X
SKYACTIV-X - משפחת מנועי הבנזין החדשה של מאזדה עם יתרונות מנועי הדיזל.
מאזדה SKYACTIV-X
SKYACTIV-X - משפחת מנועי הבנזין החדשה של מאזדה עם יתרונות מנועי הדיזל.

מנועי הבנזין החדשים של מאזדה יעשו שימוש בטכנולוגיית מנועי דיזל ויציגו שיפור של עד 30% בזמינות הכוח ובצריכת הדלק.

 

מאזדה מכריזה על הדור הבא של מנועי הבנזין של החברה, SKYACTIV-X, אשר יחליפו החל משנת 2019 את משפחת מנועי SKYACTIV-G הנוכחית. מנועי SKYACTIV-X יהיו המנועים הראשונים בשימוש מסחרי לעשות שימוש בטכנולוגיית CI למנועי בנזין, הצתה של הדלק באמצעות דחיסה בלבד כמו במנועי דיזל.

 

לפי מאזדה, מנועי SKYACTIV-X, שחלקם יעשו שימוש במגדש-על, יהיו בעלי תגובה מהירה במיוחד והם יציגו שיפור של 10 עד 30 אחוז במומנט המרבי לעומת מנועי SKYACTIV-G הנוכחיים של החברה. בנוסך לכך, מאזדה מציינת כי מנועי ה- CI – Compression Ignition יציגו שיפור של 20 עד 30 אחוז בצריכת הדלק לעומת מנועי SKY-G ואף יהיו חסכוניים יותר ממנועי הדיזל SKY-D הנוכחיים של החברה.

 

הטכנולוגיה אשר הוטמעה במנוע SKYACTIV-X משלבת בין יתרונות מנועי הבנזין, בכל הקשור ברמת זיהום נמוכה בעיקר, לבין יתרונות מנוע הדיזל, מומנט גבוה יותר ונצילות גובהה יותר המתורגמת  לצריכת דלק נמוכה יותר. 

מאזדה אולי תהיה הראשונה לעשות שימוש מסחרי בטכנולוגיה הזו, אך היא לא לבד בתחום זה. מרצדס הציגה לפני מספר שנים טכנולוגיה דומה וגם ביונדאי הציגו לפני מספר שנים אב טיפוס למנוע הפועל על אותו עקרון של הצתה ספונטנית במנוע ה-1.8GDCi.

תגיות: מאזדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.