נכון, רכבי סטיישן ומשפחתיות בכלל זה לא מוצר להיט כיום בשוק הרכב הישראלי, אך כאשר מחברים לזה הנעה חשמלית ומחיר נגיש מקבלים מוצר המספק תמהיל ייחודי שפשוט לא כיום קיים בשוק הרכב הישראלי. אמנם יש כיום בשוק הרכב הישראלי מספר דגמי קרוסאובר חשמליים תוצרת סין במחירים נוחים של משפחתית בנזין, אך הם לא מספקים את מרחב המחייה או השימושיות של סטיישן משפחתית וחלקם בכלל מוגבל בשיווק ל-400 יחידות בלבד. השוק הישראלי צמא לרכבים חשמליים במחיר נגיש וה- MG5 EV בהחלט יכולה להיות הרכב הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון.
אז מי זו MG5 EV? זו מכונית סטיישן משפחתית המשווקת בגרסה חשמלית בלבד, הסטיישן החשמלית הראשונה בעולם למעשה, אך היא מבוססת על רכב סדאן בנזין כך שלא מדובר בחשמלית ייעודית. לדגם אורך של 4.60 מטר, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.54 מטר ובסיס גלגלים של 2.66 מטר, מידות של משפחתית סטיישן מהשורה, למעט אולי בסיס הגלגלים שהוא קצת קצר יחסית למקובל כיום (2.70 מטר). לזה מצטרף תא מטען שימושי בנפח של 479 – 1,367 ליטר - לא ענק אמנם, בשל ההנעה החשמלית, אך יספק היטב את הצרכים של משפחה ממוצעת.
המנועים החשמליים של MG5 EV זהים למוכר לנו מדגם MG ZS EV המחודש, דגם בסיס עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 177 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ ודגם טווח ארוך עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 156 כ"ס ומומנט זהה. לשני הדגמים נתון תאוצה זהה של 8.5 שניות (בשל האופי של הנעה חשמלית) ומהירות מרבית גבוהה יחסית לרכב חשמלי של 185 קמ"ש.
דגם הבסיס מצויד בסוללה בקיבלות של 50.3kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 320 ק"מ בתקן WLTP ובדגם הטווח הארוך נמצא סוללה בקיבלות של 61.1kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 400 ק"מ - שתי הסוללות בעלות קירור אקטיבי. לשני הדגמים מטען פנימי המאפשר טעינה AC בהספק של עד 11kw וכן אפשרות לטעינה מהירה DC בהספק של עד 87kW כך שטעינה של 5-80 אחוז מקיבלות הסוללה אורכת 40 דקות בלבד.
כמו במקרה של MG ZS EV המחודש או המארוול R החדש, גם MG5 EV מציעה יכולת V2L המאפשרת לחבר מתאם לשקע הטעינה לטובת הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של עד 2,200W. במקרה הצורך, ניתן להטעין כך גם רכב חשמלי שנתקע בדרך, זה יהיה איטי למדי בהספק מרבי של 2.2kW אך זה כמובן יותר טוב מכלום.
MG5 EV משווקת מאז שנת 2018 ואשתקד, היא זכתה למתיחת פנים מקיפה ששדרגה משמעותית את המראה החיצוני של הדגם והציגה תא נוסעים חדש ואיכותי יותר לצד שדרוגים רבים בתחום הטכנולוגי. MG5 EV אולי לא תזכה בפרסים על העיצוב החיצוני, אך מתיחת הפנים לדגם שדרגה משמעותית את המראה והעניקה לדגם מראה מודרני ונאה. תא הנוסעים עוצב מחדש לחלוטין עם מתיחת הפנים וגם הוא מציג שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא, זה לא רק העיצוב המודרני והנעים לעין, זה גם חומרים איכותיים יותר, שימושיות גבוהה יותר בזכות תוספת של תאי אחסון ולצד זה נמצא שדרוג טכנולוגי מקיף עם לוח מחוונים חדש ומודרני למראה (מסך "7 עם תצוגה דיגיטלית קבועה בצדדים) ומערכת מולטימדיה חדשה ומודרנית (MG iSMART Lite) עם מסך מגע "10.25, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ואפליקציה לשליטה מרחוק.
לצד זה נמצא מערכת בטיחות מתקדמת MG Pilot הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים, ניטור שטח מת, מצלמת 360 מעלות ועוד.
בשוק הבריטי MG5 EV משווקת במחיר מקביל למחיר של MG ZS EV הבכיר כך שבתרגום לשקלים מדובר ברכב במחיר של כ-150 אלף שקל. עם מפרט כזה ומחיר כזה הדגם יכול לזכות בלא מעט לקוחות, אך כמו כל רכב חשמלי כיום מלאי וזמני אספקה הם הגביע הקדוש.