מרצדס מסירה את הלוט מעל מרצדס CLE, דגם חדש למותג אשר נולד בכדי להחליף שני דגמים במקביל, את מרצדס C קלאס קופה ו- E קלאס קופה. כפי שתוכלו לראות בתמונות, בשלב קצת מאוחר יותר מרצדס תציג את ה- CLE קבריולט אשר תחליף את גרסאות הקבריולט של שני הדגמים.
למרצדס CLE קופה אורך של 4850 מ"מ, רוחב של 1860 מ"מ, גובה של 1428 מ"מ, בסיס גלגלים של 2865 מ"מ ונפח תא מטען של 420 ליטר, כך שהדגם דומה בגודלו למרצדס E קלאס קופה היוצאת, רק קצת צפוף יותר לנוסעים, וגדול יותר משמעותית מה- C קלאס הקודמת עם תוספת של 164 מ"מ לאורך, 50 מ"מ לרוחב, 25 מ"מ לבסיס הגלגלים ו-60 ליטר לתא המטען. מה שכן נשאר אלו הפרופורציות והעיצוב הנהדר של דגמי הקופה של מרצדס.
מרצדס CLE קופה תשווק באירופה עם מנוע דיל אחד וארבע דגמי בנזין: CLE 220d עם מנוע 2.0 טורבו דיזל המייצר 200 כ"ס ו-44.8 קג"מ, CLE 200 עם מנוע 2.0 טורבו המייצר 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ (0-100 קמ"ש 7.4 שניות ו-240 קמ"ש), CLE 200 4MATIC עם הנעה כפולה (7.5 ש' ו-236 קמ"ש), CLE 300 4MATIC עם מנוע 2.0 טורבו המייצר 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ והנעה כפולה (6.2 ש' ו-250 קמ"ש) ודגם CLE 450 4MATIC עם מנוע 3.0 שישה צילינדרים טורבו המייצר 381 כ"ס ו-51 קג"מ והנעה כפולה (4.4 ש' ו-250 קמ"ש).
כל הדגמים משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטומטית 9G-TRONIC ונעזרים בסיוע חשמלי 48V המוסיף בעת הצורך 23 כ"ס ו-20.4 קג"מ. תיבת ההילוכים, המנוע החשמלי של מערכת ISG ועוד זכו למספר שדרוגים. בשלב מאוחר יותר מרצדס תוסיף להיצע דגמי פלאג-אין וכמובן גם דגמי ביצועים AMG שגם הם, יעשו שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין E-POWER והצפי הוא שדגם CLE 63 S יעשה שימוש באותה מערכת של דגם C63 S AMG החדש עם 680 כ"ס.
כסטנדרט, כל הדגמים מגיעים עם מתלי נוחות והנמכת מרכב של 15 מ"מ לעומת גרסאות הסדאן של הדגמים (C קלאס ו- E קלאס), בהתאם לדגם ורמת הגימור ניתן לשדרג למתלים עם בולמים אדפטיביים המאפשרים בחירה מבין מספר דרגות קשיחות שונות ומעל זה נוכל למצוא את מערכת DYNAMIC BODY CONTRO המציעה בולמים אדפטיביים בעלי שיכוך רציף ומערכת היגוי אחורית 2.5 מעלות המקצרת את קוטר הסיבוב ב-50 ס"מ.
מרצדס CLE מחליפה אולי שני דגמים אך בכל הקשור לעיצוב תא הנוסעים זה זהה לחלוטין למוכר לנו ממרצדס C קלאס סדאן החדשה, מהלך מובן שכן תא הנוסעים של ה- C קלאס הולם יותר לדגם עם אופי ספורטיבי יותר. מה שכן שונה אלו מושבי הסטנדרט של הדגם עם משענת ראש אינטגרלית למראה ספורטיבי יותר, גלגל הגה AMG כסטנדרט וגימור קרבון לתא הנוסעים (כאופציה). כמו בדגמי C קלאס נמצא מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ובמרכז הדשבורד נמצא מולטימדיה "11.9 עם מערכת MBUX העדכנית ביותר עם קישוריות 5G, חנות אפליקציות צד שלישי, התאמה אישית באמצעות טכנולוגיית AI ועוד.
כמובן שלצד כל זה נמצא שפע של אבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות שהדף פשוט קצר מלהכיל. את מרצדס CLE החדשה נפגוש בישראל במהלך שנת 2024.