מרצדס S560e היברידית פלאג-אין החדשה מציעה שיפורים רבים לעומת דגם S500e הקודם, כולל טווח חשמלי מוגדל של 50 ק״מ, תוספת כוח, תיבת 9 הילוכים חדשה ועוד.
כשנה לאחר שהציגה לראשונה את ה-S 560e קלאס ההיברידית פלאג-אין החדשה, המחליפה את דגם S500e, מרצדס פותחת את פנקס ההזמנות לדגם, אותו תוכלו כמובן להזמין גם כאן בישראל. מרצדס S560e תשווק בגרסת LWB בלבד עם בסיס גלגלים ארוך של 3,165 מ״מ.
מרצדס S קלאס 560e עושה שימוש בדור השלישי של מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין EQ של המותג, חזקה יותר, חסכונית יותר, עם תיבת 9 הילוכים חדשה ועם טווח חשמלי מוגדל של 50 ק״מ במקום 33 ק״מ בדגם היוצא.
מערכת ההנעה ממשיכה להשתמש במנוע ה-3.0 ליטר V6 טווין טורבו של הדגם היוצא - בגרסה משופרת, אך עדיין לא עוברת לעשות שימוש במנועי השישה צילינדרים בטור החדשים של מרצדס, זה יקרה כנראה רק בדור הבא של ה-S קלאס.
מנוע הבנזין מייצר כעת הספק מרבי של 367 כ״ס בין 5,500-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 51 קג״מ, במקום 333 כ"ס ו-48.9 קג"מ בדגם היוצא. גם המנוע החשמלי בדגם שודרג עם הספק של 122 כ״ס ו-44.8 קג״מ, במקום 116 כ״ס ו-34.6 קג"מ בדגם היוצא. ההספק הכולל של המערכת עומד על 476 כ״ס והמומנט המרבי על 71.35 קג״מ, במקום 442 כ״ס בדגם היוצא.
המערכת משודכת לתיבת 9 הילוכים 9G-TRONIC (מותאמת להנעה היברידית) במקום תיבת 7 הילוכים בדגם היוצא. תחת הכוח הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 5.0 שניות, המהירות המרבית עומדת על 250 קמ״ש, המהירות המרבית על חשמל בלבד עומדת על 130 קמ״ש.
את סוללת הליתיום-יון בקיבולת של 8.7kWh של הדגם היוצא, מרצדס החליפה בסוללת עם תרכובת כימית חדשה (Li‑NMC - ליתיום-ניקל-מגנזיום-קובלט) בקיבולת גדולה יותר של 13.5kWh. למרות הגידול בקיבולת, הסוללה עצמה קטנה יותר, דבר שהביא לגידול קל בנפח תא המטען מ-395 ליטר ל-410 ליטר. הסוללה החדשה מאפשרת לדגם להשיג טווח נסיעה חשמלי של 50 ק״מ, לעומת 33 ק״מ בדגם היוצא. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 40 ק״מ לליטר, אך ברור לכם כי נתון זה המשתנה משמעותית בהתאם לטווח הנסיעה שלכם/ניצול הסוללה.
באמצעות מטען קיר ייעודי של מרצדס (דגם חדש) בהספק של 7.4kW ניתן לטעון את הסוללה מקיבולת של 10% ל-100% בזמן שעה וחצי, עם שקע ביתי רגיל תאלצו להמתין כחמש שעות.